Gravatar

#121 jessup 12 år siden

mr gaijin (120) skrev:
#119 Jeg er ikke selv så meget til Four Roses, men den 18-årige Craig ville jeg nok også selv være mest tilbøjelig til. J

Jeg ville hellere tage en Hakushu 12 end en Yamazaki 12, men begge er gode.

Jeg er heller ikke til standard rosen men de to nævnte er for mig i en anden liga.

Har ikke smagt nogle af de japanske kun en yama 10 år og der skulle være en verden til forskel på den og 12 år.

Jeg tror jeg ender med zayaen og måske yamazakien eller Hakushu og som første prioritet en bourbon - men jeg tygger lidt det. Måske der er en der kan hjælpe mig med bourbonnen - Craig 18år er et godt bud men er let at få fingre i den herhjemme.
This is just until June
Gravatar

#122 Hrstilo 12 år siden

Hej jeg befinder mig pt i glasgow, skotland og vil selvfølgelig gerne købe en god whisky til fornuftig pris med hjem til dk. Rejser hjem fredag. Pt står valget på glenfiddich 15års der koster ca 30 pund for 70cl. Har smagt den og den er lige min smag, men hvis nogen kan komme i tanke om noget lokalt lignende til en bedre pris tager jeg glædeligt imod forslag.z
Gravatar

#123 Hrstilo 12 år siden

Glenfiddich 15 og 18 års ser ud til at blive mit valg. Hvis andre
har nogle gode forslag så er mit udvalg det de har i forretningen asda, svarende til bilka. Www.asda.com

Er der forresten nogle der ved hvor mange flasker der er tilladt at have med hjem pr person? Vil nødigt se de gode dråber blive konfiskeret i tolden.
Gravatar

#124 jessup 12 år siden

I #119 blev det til Stagg(bourbon),Handy (Rye)og Zaya(Rom) - så bliver det spænende om han støder ind i en af dem.
This is just until June
Gravatar

#125 jessup 12 år siden

George t stagg Bourbon udnævnt som årets bedste spiritus i 2011 (ikke kun bedste whisky):

http://www.prnewswire.com/news-releases/george-t-s...

This is just until June
Gravatar

#126 HonoDelLoce 12 år siden

Mmmmhmmm.. Whiskey..

(ville bare ikke lige lade tråden dø....)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#127 Richard Burton 12 år siden

Har lige købt en Makers Mark i dag, til Old Fashioned brug den 21. april, når nogle filmtosser herfra kommer forbi.

Skal til Tyskland dagen før (Hitlers fødselsdag, no offense), for at hjælpe en ven til at købe en romaskine og så forventer jeg, at vi slår vejen forbi tyske grænsebutikker og fylder bilen op med alkohol og øl, og sætter et billede af den danske statskasse ned i en given hundelort.

Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#128 jessup 12 år siden

Jeg fik mig en allt-a-bhainne igår - 28 år (Dun Bheagan linien hos Ian Macleod)

http://www.lawhiskeysociety.com/whiskey-profile/14...

Det er en der er købt på tilbud (bordershop). Der er fanme knald på og jeg glæder mig til at smage den ordentligt når jeg kommer hjem.
This is just until June
Gravatar

#129 mr gaijin 12 år siden

#127 Lyder godt! Man kan sagtens lave manhattans og old fashioned med blended, men det er nu noget andet med god bourbon. Jeg skal i øvrigt også ned over grænsen i faktisk samme weekend, men jeg når ikke at stoppe ved grænsebutikkerne. Er der nogen, der kender nogle gode butikker i Hamborg med god kvalitet og gode priser?

Jeg har lige samlet en Calvados Berneroy og en Dzama Rom fra Madagascar med vanilje op i den lokale Skjold Burne. Det eneste spændende whisky, de havde, var et par Amrut indiske whiskyer og en masse røg på flaske.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#130 Richard Burton 12 år siden

Ja der skal forbløffende lidt til at udgøre en markant forskel i en old fashioned. Man må absolut ikke glemme angosturaen heller :)

Jeg tager selv udgangspunkt i at gennemtygge nogle af disse links:

https://www.google.dk/search?sourceid=chrome&i...
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: