Jeg vil peppe en julefrokost i aften lidt op med en 18 års Vintage Tullibardine, således der ikke blot gives hen til dårlig snaps. Er der nogen, som har smagt den?
#20 Black Label er også en hæderlig blended. Jeg er heller ikke bleg for at købe blended whisky en tak billigere i supermarkederne fra tid til anden. Som regel en Grant's, en Ballantine's eller en Canadian Club. Så har man også altid en whisky at lave long drinks og cocktails af, hvis man får gæster, der ikke er til whisky.
Jack Daniel's og Jim Beam er til gengæld ikke mig. Jeg har hørt gode ting om Gentleman Jack, som skulle være en klasse over den sædvanlige. Man kan sikkert også lave nogle cocktails, hvor lugten af lim fra standard-Jack'en udlignes. Masser af is og noget danskvand kan også være fint. Men de fleste skotske og irske billige blended falder bedre i min smag.
#21 Jeg har ikke smagt den, men jeg vil tro at med den på bordet skal det nok blive en god julefrokost :)
Når det kommer til blended, er Vat 69 faktisk ikke helt tosset - nogle af jer vil sikkert genkende den, da det er Nixons favorit i "Band of Brothers". :)
Jeg glemmer helt Teacher's, Bell's og Stewart's! Alle tre er gode blended af primært highland whisky. Stewart's er bare ikke til at få fat i her i landet.
Forresten, så er der et par ganske gode tilbud på Single Malts i Irma i dag.
Lagavulin 16 år (en meget røget Islay-whisky) og en Blair Athol 12 år (en highland whisky, som er det gode malt-element i Bell's Blended) til 300 kr.
De har også en Talisker 10 år og en Oban 14 år på "tilbud" til samme pris, men det er normalprisen for dem i specialbutikkerne.
Jeg ville personligt gå efter den Lagavulin, hvis jeg kom forbi en Irma.
#29 Teknisk set, ja. Men smagen og duftene forsvinder efter et års tid på grund af ilten. Jeg har dog hørt om nogen, der har fundet nogle whiskyer, der har været åbne i årtier, og som alligevel skulle smage fantastisk.
#21 Castanea 12 år siden
#22 Castanea 12 år siden
Så er der også mindre risiko for, tråden glemmes og lukkes. Absint-tråden (http://filmz.dk/forum/tagwall/absint-traaden-66901) døde desværre hurtigt.
#23 mr gaijin 12 år siden
Jack Daniel's og Jim Beam er til gengæld ikke mig. Jeg har hørt gode ting om Gentleman Jack, som skulle være en klasse over den sædvanlige. Man kan sikkert også lave nogle cocktails, hvor lugten af lim fra standard-Jack'en udlignes. Masser af is og noget danskvand kan også være fint. Men de fleste skotske og irske billige blended falder bedre i min smag.
#21 Jeg har ikke smagt den, men jeg vil tro at med den på bordet skal det nok blive en god julefrokost :)
#24 Slettet Bruger [3616514540] 12 år siden
#25 mr gaijin 12 år siden
Forresten, så er der et par ganske gode tilbud på Single Malts i Irma i dag.
Lagavulin 16 år (en meget røget Islay-whisky) og en Blair Athol 12 år (en highland whisky, som er det gode malt-element i Bell's Blended) til 300 kr.
De har også en Talisker 10 år og en Oban 14 år på "tilbud" til samme pris, men det er normalprisen for dem i specialbutikkerne.
Jeg ville personligt gå efter den Lagavulin, hvis jeg kom forbi en Irma.
#26 chandler75 12 år siden
#27 mr gaijin 12 år siden
#28 Slettet Bruger [3616514540] 12 år siden
#29 chandler75 12 år siden
Kan whiskey egentlig holde i mange år, også efter de er blevet åbnet?
#30 mr gaijin 12 år siden