Efter min mening Robert Altmans bedste (af dem jeg har set). Den mand forstår at lave gode historier og flette dem fint sammen. Den er lang - men ikke et minut for lang; skuespillet er upåklageligt hele vejen rundt og der er lang vej rundt for det er virkelig en stjernespækket sag.
128. Children of Men
En af de mest interessante og originale nyere film. En anderledes version af en dommedagsfilm - hvad ville der ske hvis kvinder pludselig ikke længere kunne få børn? Clive Owen er en af mine favoitskuespillere; han kan være fandenivoldsk og sårbar på samme tid. Og så er det altid en fornøjelse at se Michael Caine :D
127. The Goonies
En rigtig eventyrfilm og rendyrket nostalgi; The Goonies er en klassiker og én af Richard Donners bedste (og han har nu lavet en del klassikere). Så mange berømte quotes og scener - hvem kan glemme The Truffle Shuffle? ;)
126. The Departed
Jeg har aldrig set originalen (Infernal Affairs) men jeg har meget imponeret over denne; mere end jeg regnede med at ville være. Fantastisk skuespil over hele linjen og blot endnu et bevis på at Leonardo DiCaprio er mere end en "prettyboy" - den mand skal nok vinde en oscar eller to :)
125. The Ring
Jeg så den for første gang i biografen i New Orleans og jeg tror virkelig at halvdelen af biografen var skræmt til døde...på trods af alle byens voodoo-og spøgelseshistorier ;) Jeg synes filmen var rigtig gennemført og med en fed stemning; uden tvivl den bedste amerikanske gyser-remake jeg har set. Den virker klart bedst første gang man ser den, men den er nu stadig creepy ved gensyn.
124. Girl, Interrupted
En god og realistisk film om dét at være en deprimeret - men egl. mere forvirret - teenager i 60'erne i USA. Rigtig godt skuespil hele vejen rundt og ingen tvivl om at Angelina Jolie fortjente sin oscar - hun er skræmmende overbevisende i rollen som Megan Fox....eller... ;p
123. Ghost World
En fin lille film med skæve ekistenser og sort humor. Jeg har kun læst en smule af tegneserierne og jeg synes at den sarkastiske tone og humoren er fanget godt. Jeg har kun set to film i Terry Zwigoffs lillebitte repetoire; denne og Bad Santa - og Bad Santa var lidt af en stinker, så jeg håber at se mere á la Ghost World. Skuespillerne er godt castet og især er Steve Buscemi god som altid.
122. Høj Pistolføring
Der var næsten ingen sjovere i 80'erne end Leslie Nielsen ;) Høj Pistolføring-filmene er nok nogle af de komedier jeg har set flest gange og de holder stadig. Humoren er plat og fjollet - lige som det skal være.
121. 30 Days of Night
Ved godt at mange ikke deler min begejstring for denne vampyrfilm, men jeg synes det er et forfriskende syn på vampyrisme - langt fra Twillights romantiske forestillinger om blodsugere med hugtænder - nej disse vampyrer er onde, klamme sataner; absolut intet romantisk over dem. Derudover er filmen rigtig flot lavet og stemningsfuld - og leder tankerne hen på The Thing :)
120. Boogie Nights
Paul Thomas Anderson er en af mine yndlingsinstruktører...en mand der kan hjælpe Burt Reynolds til en oscarnominering må da være et geni ;p En fantastisk lille film der virkelig viser instruktørens sans for godt håndværk og kræsen om detaljer.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Girl, Interrupted, 30 Days Of Night, Høj Pistolføring og Ghost World kan jeg ikke se det helt store i. Ikke dårlige film på nogen måde - bare heller ikke fantastiske. Jeg var dog helt vild med Høj Pistolføring som kid, det har bare ikke varet ved. Dejligt at se Children Of Men på denne liste, jeg håber ikke det er en film der bliver glemt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
jeg er enig med The ring, høj pistolføring og children of men, kommer i tanke om at det er en pissefed film, den har jeg sgu desværre overset, den skulle også have været i min top 150:(.
2 film som jeg ikke er enig med dig i er 30 days of night og The departed, jeg synes de film rodede hele tiden rundt også gav det ikke rigtig nogen mening, men det kan være at jeg ændrer holdning om 12-15 år, hvis jeg lever så længe;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
The ring? den bryder jeg mig ikke om :-) synes måske i virkeligheden at den er lidt plat.. Men mht. Girl Interrupted - en film jeg selv helt havde glemt. Det fortjener den sørme ikke! En anderledes film, og en af Angelina Jolies bedste præstationer efter min mening..
#91 wimmie 15 år siden
129. Short Cuts
Efter min mening Robert Altmans bedste (af dem jeg har set). Den mand forstår at lave gode historier og flette dem fint sammen. Den er lang - men ikke et minut for lang; skuespillet er upåklageligt hele vejen rundt og der er lang vej rundt for det er virkelig en stjernespækket sag.
128. Children of Men
En af de mest interessante og originale nyere film. En anderledes version af en dommedagsfilm - hvad ville der ske hvis kvinder pludselig ikke længere kunne få børn?
Clive Owen er en af mine favoitskuespillere; han kan være fandenivoldsk og sårbar på samme tid. Og så er det altid en fornøjelse at se Michael Caine :D
127. The Goonies
En rigtig eventyrfilm og rendyrket nostalgi; The Goonies er en klassiker og én af Richard Donners bedste (og han har nu lavet en del klassikere). Så mange berømte quotes og scener - hvem kan glemme The Truffle Shuffle? ;)
126. The Departed
Jeg har aldrig set originalen (Infernal Affairs) men jeg har meget imponeret over denne; mere end jeg regnede med at ville være. Fantastisk skuespil over hele linjen og blot endnu et bevis på at Leonardo DiCaprio er mere end en "prettyboy" - den mand skal nok vinde en oscar eller to :)
125. The Ring
Jeg så den for første gang i biografen i New Orleans og jeg tror virkelig at halvdelen af biografen var skræmt til døde...på trods af alle byens voodoo-og spøgelseshistorier ;)
Jeg synes filmen var rigtig gennemført og med en fed stemning; uden tvivl den bedste amerikanske gyser-remake jeg har set. Den virker klart bedst første gang man ser den, men den er nu stadig creepy ved gensyn.
124. Girl, Interrupted
En god og realistisk film om dét at være en deprimeret - men egl. mere forvirret - teenager i 60'erne i USA. Rigtig godt skuespil hele vejen rundt og ingen tvivl om at Angelina Jolie fortjente sin oscar - hun er skræmmende overbevisende i rollen som Megan Fox....eller... ;p
123. Ghost World
En fin lille film med skæve ekistenser og sort humor. Jeg har kun læst en smule af tegneserierne og jeg synes at den sarkastiske tone og humoren er fanget godt. Jeg har kun set to film i Terry Zwigoffs lillebitte repetoire; denne og Bad Santa - og Bad Santa var lidt af en stinker, så jeg håber at se mere á la Ghost World.
Skuespillerne er godt castet og især er Steve Buscemi god som altid.
122. Høj Pistolføring
Der var næsten ingen sjovere i 80'erne end Leslie Nielsen ;)
Høj Pistolføring-filmene er nok nogle af de komedier jeg har set flest gange og de holder stadig. Humoren er plat og fjollet - lige som det skal være.
121. 30 Days of Night
Ved godt at mange ikke deler min begejstring for denne vampyrfilm, men jeg synes det er et forfriskende syn på vampyrisme - langt fra Twillights romantiske forestillinger om blodsugere med hugtænder - nej disse vampyrer er onde, klamme sataner; absolut intet romantisk over dem.
Derudover er filmen rigtig flot lavet og stemningsfuld - og leder tankerne hen på The Thing :)
120. Boogie Nights
Paul Thomas Anderson er en af mine yndlingsinstruktører...en mand der kan hjælpe Burt Reynolds til en oscarnominering må da være et geni ;p
En fantastisk lille film der virkelig viser instruktørens sans for godt håndværk og kræsen om detaljer.
#92 Lord Beef Jerky 15 år siden
#93 frankdrebin 15 år siden
#94 MOVIE1000 15 år siden
2 film som jeg ikke er enig med dig i er 30 days of night og The departed, jeg synes de film rodede hele tiden rundt også gav det ikke rigtig nogen mening, men det kan være at jeg ændrer holdning om 12-15 år, hvis jeg lever så længe;)
#95 AP 15 år siden
Men mht. Girl Interrupted - en film jeg selv helt havde glemt. Det fortjener den sørme ikke! En anderledes film, og en af Angelina Jolies bedste præstationer efter min mening..
#96 dyg 15 år siden
#97 Lord Beef Jerky 15 år siden
#98 rockysds 15 år siden
#99 MuManden 15 år siden
#100 filmz-Narniabæver 15 år siden
Høj Pistolføring er ren nostalgi.