Det var han da bestemt, men jeg kan ikke forestille mig, at han er en mand der får mange chancer hos Oscar folkene, derfor bør han have vundet den med Lost In Translation... specielt hvis det var Sean Penn der vandt, det gør han jo hvert andet/tredje år alligevel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Nu tager Sean Penn en pause fra faget (i hvert fald i et år) så kan det være han har en chance. Han er en ganske god skuespiller, men komediefilm (som han ofte har spillet med i) skal indeholde noget særligt for at komme i betragtning. Lost in Translation var mere en dramafilm med indeholdende komiske øjeblikke og sådanne film er han også god i.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Så fik jeg endeligt set Lost In Translation og jeg kan kun være enig, en super lille film. Både tempo og stemning passer mig rigtig godt, og så er Bill Murray og Scarlett Johansson jo dejlige sammen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Mht. Saw så er der mange der synes den er plat og ligner mange andre gysere. Dog synes jeg den er ret gennemført og man når at sympatisere med hovedpersonerne - ikke som alle de teenage-slahserfilm hvor man næsten ikke kan vente til at de er døde ;p Jeg synes den fungerer rigtig godt og selvom den stadig er i slahergenren så har den nogle gode gys :)
Jeg kunne ikke være mere enig.. Saw ville helt klart også rangere på min liste. Det gælder dog kun 1'eren!
Jeg fik først set Clerks her i sommers, og jeg må indrømme, den omvendte mig. Jeg har fået et nyt forhold til Kevin Smith (dog synes jeg stadig Dogma er en omgang piece of s***). Clerks II lever også langt fra op til den første. Jeg tilslutter mig dine positive ord om Changing Lanes. Den var en stor overraskelse for mig, da det ikke er en film, jeg synes, bliver nævnt ret meget til trods for dens mange kvaliteter, hvor Ben Affleck også er én af dem, ja. Michael Clayton er også en god film. Meget centreret om George Clooneys skuespil, men det gør mig ikke noget. Jeg tilslutter mig også din ros af Christian Bales præstation i Empire of the Sun. Jeg mener bestemt, han har toppet den siden, men det er alligevel utroligt at se et barn spille så autentisk en rolle i en så alvorlig film. Jeg nød også Anchorman, og jeg går ellers for det meste udenom den slags film. Men det er mit indtryk, at denne film definerede genren.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#81 Lord Beef Jerky 15 år siden
#82 wimmie 15 år siden
#83 Lord Beef Jerky 15 år siden
#84 wimmie 15 år siden
#85 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#86 dyg 15 år siden
#87 wimmie 15 år siden
Ja, du og Scarlett Johansson er dejlige sammen....øh, jeg mener Zooey Deschanel....øh! Jeg mener Bill Murray! For pokker da!
:-O
#88 filmz-Narniabæver 15 år siden
#89 AP 15 år siden
Jeg kunne ikke være mere enig.. Saw ville helt klart også rangere på min liste. Det gælder dog kun 1'eren!
Interessant liste :-)
#90 Riqon 15 år siden
Flere rigtig gode film blandt de 10 der.
Jeg fik først set Clerks her i sommers, og jeg må indrømme, den omvendte mig. Jeg har fået et nyt forhold til Kevin Smith (dog synes jeg stadig Dogma er en omgang piece of s***). Clerks II lever også langt fra op til den første.
Jeg tilslutter mig dine positive ord om Changing Lanes. Den var en stor overraskelse for mig, da det ikke er en film, jeg synes, bliver nævnt ret meget til trods for dens mange kvaliteter, hvor Ben Affleck også er én af dem, ja.
Michael Clayton er også en god film. Meget centreret om George Clooneys skuespil, men det gør mig ikke noget.
Jeg tilslutter mig også din ros af Christian Bales præstation i Empire of the Sun. Jeg mener bestemt, han har toppet den siden, men det er alligevel utroligt at se et barn spille så autentisk en rolle i en så alvorlig film.
Jeg nød også Anchorman, og jeg går ellers for det meste udenom den slags film. Men det er mit indtryk, at denne film definerede genren.