Gravatar

#101 Lord Beef Jerky 15 år siden

#99 Hehe true, men jeg læste det først efter mine første udtalelser om listen. Sådan er jeg bare nogle gange. Af en eller anden grund, var jeg helt sikker på, at det var den japanske der blev ment først, da jeg synes den er den amerikanske meeeeget overlegen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#102 Åkepool 15 år siden

Alt hvad du skriver om "Høj pistolføring" er jeg med på. Det skulle da lige være at Chevy Chase kunne gøre Leslie Nielsen rangen stridig.

Genindspilningen af "The Ring" er også godt ramt. Den er IMO bedre end originalen og den lille forpulede tøs, hun er så møg scary.

"The Goonies" er lige præcis rendyrket nostalgi, men gensynet holder ikke helt så meget som jeg gerne vil at det skal.

"30 days of night" var også ganske god, bedre end jeg havde regnet med.

"The Departed" har jeg kommenteret ved en andens liste.

"Girl, interrupted" så jeg i tidernes morgen pga. Winona Ryder ;) Den er ok nok til at jeg har set den to gange.

"Children of men" er en kende overvurderet. Jeg så aldrig lyset.

Resten mangler jeg.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#103 Riqon 15 år siden

Helt sikkert med på "Children of Men". Udover den i sig selv rimelig originale historie, så var der specielt én scene, der virkelig fangede mig i biografen, hvor
de løber rundt mellem pistolskud og faldende bygninger. Det er så godt lavet, og jeg følte virkelig, jeg var der selv.
Én af de film, der helt klart skal ses i biografen eller noget tilsvarende.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#104 NightHawk 15 år siden

Så fik jeg endelig kigget dine lister igennem. :)

# 1-

Har ikke fået set ”Lad Den Rette Komme Ind” eller ”Bug” endnu og ellers er jeg næsten enig med dine film, hvor især ”Predator”, ”Frailty”, In America” og ”Nurse Betty” står mit filmhjerte nær. Jeg kan dog slet ikke snuppe ”Crash”, som jeg finder så bevidst følelsesmanipulerende, at det går mig nerverne. Syndt, især pga. Matt Dillon hvis skuespil ellers er særdeles fremragende. Han havde efter min mening fortjent en bedre film.

# 28 –

Har ikke set ”Little Children” eller ”Doubt”.

Her er mine favorit ”Grosse Point Blank”, som jeg holder virkelig meget af specielt pga. kemien mellem John Cusack og Minnie Driver, det sublime 80’er soundtrack og så herlige biroller af Dan Akroyd og Cusacks barndomsven Jeremy Piven. Den film indeholder så mange fede scener, at man ku’ skrive en hel bog om det og selvfølgelig er den film da også på min egen liste. ”Black Hawk Dawn” er satme godt lavet, en af mine yndlings krigsfilm. ”From Dusk Til Dawn” er jeg også selv ret vild med, især da twistet kommer. Cool med gæsteoptræden af både Tom Savini og Fred Williamson. ”She’s The One” er afgjort Edward Burns bedste film og hvis du kan li’ hans stil, så bør du også tjekke ”Brothers McMullen”, ”No Looking Back” og hans Woody Allen homage ”Sidewalks of New York” ud. ”Clueless” står også på min liste. Bedst som man troede teenagekomedien var afgået ved døden, ja så dukker denne friske og selvironiske nyfortolkning af Jane Austens ”Emma” pludselig op. Alicia Silverstone er herlig naiv og Paul Rudd cool som bare fanden.

Jeg har en anden film fra manden bag ”Cube”, (som jeg synes er ret interessant i sit tema om himmel og helvede), på min liste senere, som du skal holde øje med. Den er også rigtig fedt lavet. :)

# 68 –

”Hitchikers Guide To The Galaxy” – har jeg ikke set.

”Lost In Translation”, “Clerks”, “Se7en” ”Michael Clayton” og “Changing Lanes” er mine favoritter her. Synes især sidstnævnte bør få noget ekstra opmærksomhed mest af alt pga. Ben Affleck, Amanda Peet og Sydney Pollack, som spiller rigtig godt over for hinanden. Derimod har jeg lidt problemer med Samuel Jackson, som jeg synes i et par scener spiller noget karikeret og bliver lettere anstrengende at se på. Men en rigtig god og interessant historie der udspiller sig mellem Affleck og Jackson.

”Babel” er jeg nok en af de få der ikke bryder sig om. Synes skuespillet er glimrende, men historien fanger mig sgu ikke rigtigt og jeg kan ellers godt i’ den her type mosaik plot. Ku’ bedst li’ den del der foregik i Japan. ”Knocked Up” synes jeg var noget tam. Ku’ langt bedre li’ ”SuperBad” og ”Forgetting Sarah Marshall”.

# 91 –

Har ikke set ”Children of Men”, men min bror har den, så må ha’ lånt den af ham en af dagene.

Jeg kan slet ikke snuppe ”Short Cuts”, hvis problem ikke er længden, men mere det Altman får ud af, eller sku’ man måske rettere sige, ikke får ud de tre timer. Stort set alle karaktererne er meget overfladisk beskrevet og jeg synes ikke rigtig man får nogen fornemmelse af, at de gennem historien har udviklet sig, eller ser anderledes på tingene end de gjorde i starten. Det jeg holdt mest af var den del med Jack Lemmon og Andie McDowell, alt andet gjorde ikke noget særligt indtryk og jeg sad efterfølgende med en lettere undren over, hvad fanden det egentlig var Altman ville fortælle.

Af de andre holder jeg meget af ”The Goonies” fordi man bliver så herlig nostalgisk og i godt humør. Som stor fan af Winona Ryder så varmer det mit hjerte, at se en af hendes bedste film på din liste ; ”Girl Interrupted” er en fandes god og velspillet film. ”Høj Pistolføring”, se det var dengang amerikanerne ku’ finde ud af at lave spoof der var underholdene, hvilket denne komedie klassiker så absolut er hele vejen igennem til den vandvittige baseball finale. :D

Jeg deler så absolut din begejstring for ”30 Days of Night”, som jeg selv har givet fuldt hus, da jeg anmelde den i sin tid. Super fed stemning, lækkert filmet og fremragende spillet af Josh Hartnett i den altoverskyggende hovedrolle. ”Boogie Night” er en glimrende film, (lang tid siden jeg har set den), men jeg ku’ dog bedre li’ Andersons ”Hard Eight” og ”Magnolia”.

Pyh, det er hård at være kommet så langt bagud med kommentarerne. Venter med Bruce og Lord Beef Jerkey’s, plus de andre lister, til i morgen. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#105 wimmie 15 år siden

tak fordi du har brugt til på at kommentere :D
Dejligt at så mange film falder i din smag - det kan være svært med disse lister, men jeg synes det er sjovt nok at du også er glad for mange af de mindre kendte film som Grosse Pointe Bland, Changing Lanes og She's the One.

NightHawk - F.G. (104) skrev:
”She’s The One” er afgjort Edward Burns bedste film og hvis du kan li’ hans stil, så bør du også tjekke ”Brothers McMullen”, ”No Looking Back” og hans Woody Allen homage ”Sidewalks of New York” ud.

Jeg har set Brothers McMullen og Sidewalks of New York - ikke No Looking Back. Det er fine film men jeg er også mest på She's the One; humoren er sublim :D

Jeg har en anden film fra manden bag ”Cube”, (som jeg synes er ret interessant i sit tema om himmel og helvede), på min liste senere, som du skal holde øje med. Den er også rigtig fedt lavet. :)

Det glæder jeg mig til :)

”Boogie Night” er en glimrende film, (lang tid siden jeg har set den), men jeg ku’ dog bedre li’ Andersons ”Hard Eight” og ”Magnolia”.

Bare rolig; du finder Magnolia et godt stykke længere oppe på listen ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#106 wimmie 15 år siden

119-110

119. L.A. Confidential

En rigtig god og solid film som især bæres af skuespillerne; Russell Crowe, Kevin Spacey, Kim Basinger og Guy Pearce giver deres roller dybde og personlighed - på trods af et stort persongalleri og mange store stjerner.

118. The Matrix

Kun 1'eren er på min líste. 2'eren var ret dårlig og 3'eren blev lidt bedre og havde nogle fede scener - men det var også dét; ingen af dem når 1'eren eller kommer i nærheden af.
Det er dog stadig en film jeg først og fremmest ser pga. underholdningsværdien og de flotte effekt-scener - ikke så meget pga. historien. Men jeg glemmer aldrig det første syn i biografen; helt sikkert én af de feste bio-oplevelser jeg har haft.

117. Demolition Man

Denne film er mere end en guilty pleasure. Fjollet ja, men på den gode måde - Humoren er fantastisk og Sylvester Stallone har aldrig været bedre...eller i hvert fald sjovere ;)

116. Spaceballs

Der er ingen tvivl om at denne film er utrolig fjollet, men Mel Brooks formår altid at fremkalde latter hos mig - uanset hvor højt platheds-niveauet er. Ingen af de nyere spoof-film når de samme højder som i 80'erne og starten af 90'erne.

Pizza the Hut...*fnis*

115. The Godfather

Hvorfor den lave placering tænker I nok...men så er vi tilbage ved bedste film vs. yndlingsfilm. The Godfather er en god solid film der aldrig fejler og aldrig bliver kedelig. Dog er det en film der her i huset bliver set ca. hvert 5. år (til gengæld bliver den også værdsat når det sker ;)
Men helt klart en film der fortjente flere oscars - Al Pacino, Robert Duvall og især James Caan kunne helt sikkert have vundet uden at folk ville protestere ;)
Jeg må dog krybe til korstet og tilstå at jeg (endnu) ikke har set 2'eren...

114. Pulp Fiction

Jeg hører til én af dem der holder meget af Quentin Tarantinos film - stort set uden undtagelser (blandt dem jeg har set). Pulp Fiction blev en øjeblikkelig klassiker - jeg kan huske at jeg så den til en filmaften på vores efterskole...og jeg kan huske at jeg var den eneste pige der blev siddende under hele filmen ;)

113. Minority Report

En flot og rigtig spændende film. Spielbergs sans for detaljer er der stort set ikke noget at udsætte på. Tom Cruise gør det ganske godt men det er nu især Colin Farrell og Max von Sydow der stjæler billedet, men i det hele taget er det et godt cast - selv birollerne er perfekte - eksempelvis Peter Stormare og Tim Blake Nelson ;)
En af de bedste Phillip K. Dick-filmatiseringer (udover Blade Runner naturligvis).

112. Rosemary's Baby

En klassisk psykoligisk gyser som for en gangs skyld følger bogen rigtig godt ;)
Mia Farrow er perfekt i rollen som kvinden der bliver gravid med djævlens barn; hun er uskyldig og lidt naiv men samtidig en stærk personlighed - og hun bærer filmen rigtig godt.
Flere af dem jeg har snakket med om filmen har ikke sat pris på at så meget blev overladt til fantasien; det er ikke en gyser med en masse skræmmende effekter og blod - her er det historien der er det uhyggelige.

111. Gremlins

Endnu en af de film jeg har set flest gange som barn - det var næsten en tradition at se den ved juletid. Det er jo en klassiker der, på trods af at den er lidt fjollet og til tider ulogisk (de må ikke fodres efter midnat...men hvor længe gælder det?), har en særlig plads i mit hjerte :)

110. Kiss Kiss Bang Bang

En af de største (positive) filmoverraskelser i længere tid. Jeg morede mig hele filmen igennem og blev endnu engang overbevist om at Robert Downey Jr. er en helt fantastisk skuespiller der fortjener en masse priser - han kan spille alle slags roller. Her er han helt perfekt som naiv helt.
Scenerne og samspillet mellem Robert Downey Jr. og Val Kilmer er noget af det sjoveste længe - og så kan selv jeg værdsætte Michalle Monaghan ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#107 Lord Beef Jerky 15 år siden

En god håndfuld film jeg ikke finder særligt interessante i denne omgang: L.A. Confidential (sikkert blasfemi i manges øjne at kalde den overvurderet, men jeg har prøvet et par gange, og den er bare ikke mig), The Matrix (filmen kunne forkortes med en halv time, da det vel ikke er så skide svært at forstå hvad the matrix er... alligevel har Reeves stadig ikke fattet det, selv i to'eren render han rundt og spørger dumt... og yeah, og så læner den sig lige lovligt meget op af Ghost In The Shell), Demolition Man (elskede den som kid, men det holdt ikke rigtigt ved) og Minority Report (har jeg aldrig kunne se det store i... skurken har man regnet ud første gang man ser ham, og actionscenerne ligner noget fra et halvdårligt computerspil).

Resten er dog helt ok med mig... har ikek set Gremlin i lang tid dog, kunne være man snart skulle til det igen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#108 Åkepool 15 år siden

Har set alle pånær "Rosemary's Baby" og de er alle listemateriale hos mig, med undtagelse af "Kiss kiss bang bang" som ikke var så god som jeg nok gik og håbede på.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#109 MOVIE1000 15 år siden

jeg er virkelig uenig med Matrix, jeg synes at 1eren var en ok start også går 2eren hen og gør serien rigtig go, men så kom 3eren der ødelagde hele trilogien for mig.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#110 Lord Beef Jerky 15 år siden

The Matrix - 4/6
The Matrix Reloaded - 1/6
The Matrix Revolutions - 2/6

Du tager fejl, MOVIE1000!

Skriv ny kommentar: