Jeg fandt også L.A. Confidential overvurdet. Jeg havde hørt mange gode ting om den, men den skuffede fælt.
Matrix 1 fandt jeg til gengæld rigtig god. 2'eren og 3'eren fandt jeg også god, bare en anelse dårligere end 1'eren. Dog ikke mere end 2 stjernes forskel.
Jeg har set Minority Report for første gang i dag, og jeg fandt den god uden at være et mesterværk på nogen måde. Altså 4/6.
The Matrix 5/6 Matrix 2 3/6 Matrix Revolutions 4/6
#114 fordi der er man inde i verdenen, man kender den og de viser mere af den på en rigtig go måde/rækkefølge, også er det nogle af de bedste action scener jeg har set, fra sådan en genre.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg kan huske da jeg så kampscenen imellem Keanu Reeves og de mange Hugo Weavinger første gang. Jeg tænkte "det er da meget godt lavet, men hvis Reeves kan manipulere the matrix som han lyster, hvorfor skrider han ikke bare?... det er jo spild af dyrbar tid det der". 10 minutters meningsløs slåskampscener senere, gik det også op for ham, og så fløj han væk. I bund og grund er det en glimrende sammenligning for, hvorfor jeg synes filmen er så sindsygt ringe. Den har en masse lommefilosofier, som den ikke selv kan hitte ud af, men fokuserer mere på at se køn ud... i bund og grund er den science fictionens svar på Paris Hilton.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Endnu en gang en bunke glimrende valg. "Rosemary's Baby" og "Demolition Man" har jeg ikke set, og "Spaceballs" så jeg de første 15 min. af og fandt hurtigt ud af at humoren ikke lige var mig. "L.A. Confidential" var jeg ikke helt så begejstret for, men jeg har besluttet for at give den en chance til. "The Matrix", "The Godfather", "Pulp Fiction", "Minority Report" og "Kiss Kiss Bang Bang" kan jeg alle stå inde for, og "Gremlins" er god underholdning :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Nu kan jeg kun svare for mig selv... Jeg synes nok, at The Matrix ultimativt er bedre skruet sammen end Reloaded, men Reloaded har på den anden side sine helt egne kvaliteter. Samtalen med The Architect og hele den mytologi, der i denne scene afsløres var efter min mening fantastisk og den perfekte (og måske ligefrem nødvendige) uddybelse af plottet i 1'eren. Actionsekvenserne er også bedre, specielt "high way" scenen (om end jeg godt kunne ha' undværet vampyrspøgelserne).
Men alt dette rykker ikke ved, hvor fantastisk en oplevelse The Matrix var første gang, da jeg satte mig ned og intet anede om, hvad det her var for en slags film -- filmen gav mig det største mindfuck, jeg nogensinde har oplevet fra nogen film, og den vil derfor altid stå tilbage som en sci-fi/thriller klassiker for min del.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#106 Super at se LA Confidential og Kiss Kiss Bang Bang. Sidstnævnte er en meget charmerende og vellykket lille film. Og jeg håber Shane Black vil forsøge sig igen.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#111 wimmie 15 år siden
The Matrix 5/6
2'eren 2/6
3'eren 3/6
Men samme princip - bare lige en karakter højere. Karakteren er dog pga. effekterne og actionscenerne - IKKE historien ;)
#112 MMB 15 år siden
Matrix 1 fandt jeg til gengæld rigtig god. 2'eren og 3'eren fandt jeg også god, bare en anelse dårligere end 1'eren. Dog ikke mere end 2 stjernes forskel.
Jeg har set Minority Report for første gang i dag, og jeg fandt den god uden at være et mesterværk på nogen måde. Altså 4/6.
The Matrix 5/6
Matrix 2 3/6
Matrix Revolutions 4/6
#113 MOVIE1000 15 år siden
Matrix 3/6
Matrix Reloaded 4/6
Matrix Revolution 1/6
#114 frankdrebin 15 år siden
#115 Lord Beef Jerky 15 år siden
#116 MOVIE1000 15 år siden
#117 Lord Beef Jerky 15 år siden
#118 Kruse 15 år siden
#119 Riqon 15 år siden
Nu kan jeg kun svare for mig selv... Jeg synes nok, at The Matrix ultimativt er bedre skruet sammen end Reloaded, men Reloaded har på den anden side sine helt egne kvaliteter. Samtalen med The Architect og hele den mytologi, der i denne scene afsløres var efter min mening fantastisk og den perfekte (og måske ligefrem nødvendige) uddybelse af plottet i 1'eren. Actionsekvenserne er også bedre, specielt "high way" scenen (om end jeg godt kunne ha' undværet vampyrspøgelserne).
Men alt dette rykker ikke ved, hvor fantastisk en oplevelse The Matrix var første gang, da jeg satte mig ned og intet anede om, hvad det her var for en slags film -- filmen gav mig det største mindfuck, jeg nogensinde har oplevet fra nogen film, og den vil derfor altid stå tilbage som en sci-fi/thriller klassiker for min del.
#120 filmz-Bruce 15 år siden