Gravatar

#191 Skeloboy 15 år siden

#190 - helt enig...med undtagen af tre ovennævnte...(eller ok, har faktisk ikke set Shaun of the Dead, men den har fået rigtig god kritik, så tæller den med alligevel).
Gravatar

#192 MOVIE1000 15 år siden

Har Shuan of dead været en succes? jeg hørte/så den første gang i stereo studios da den var kommet til en 50, jeg havde hverken hørt om den inden i forhold til Hot Fuzz som har fået en del reklame hvilket var en agf grundene til jeg lejede den, bag efter gik jeg ud og købte den fordi det er Simon Peggs bedste rolle og sjoveste film. hva er der så godt ved Shuan of the dead?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#193 evermind 15 år siden

#192 Noget af det, jeg synes er godt: Et herligt persongalleri; et superbt cast med stor sans for komisk timing - især samspillet mellem Simon Pegg og Nick Frost; tør britisk humor krydret med god slapstick humor; filmen har et godt pace og er ganske tight (mere end Hot Fuzz, som også er fed, men efter min mening en smule mere ujævn og med lidt længere mellem pointerne, hvis jeg husker korrekt); de mange referencer til genren; filmens gentagelse af diverse elementer i forskellige situationer; et skønt soundtrack; vellavede zombier; så meget overblik, overskud og respekt for zombiegenren, at man udover en god komedie også lavede en god zombiefilm; en tålelig kærlighedshistorie; tematikken om den svære kunst at blive "voksen" og træde i karakter
som heldigvis aldrig bliver mere moraliserende, end at det netop alligevel ikke lykkes - man kan ikke holde et godt, indre barn nede, som slutscenen i skuret så smukt illustrerer! :)

Jeg elsker den film! <3
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#194 Lord Beef Jerky 15 år siden

#192 Shaun Of The Dead er vel nok den mest kultdyrkede zombiefilm i maaange år, så ja... jeg ville sgu også kalde den en succes. Det der er godt ved filmen? Det er en spoof for dem, der virkelig godt kan lide og kender sine film, og så er humoren jo på sin vis unik, hvilket bestemt vil skille vandene. Jeg er ikke fuldstændig henrykt over filmen, som så mange andre er, men jeg synes stadig det er en fremragende og virkelig gennemført film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#195 wimmie 15 år siden

Hvad Evermind og Lord Beef Jerky sagde :)

Jeg rangerer dog kun Shaun of the Dead ganske lige over Hot Fuzz - og begge film er simpelthen geniale.

En af de fedeste scener i Shaun... er scenen på pubben med Queen spillende på jukeboksen. fantastisk :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#196 evermind 15 år siden

#195 Jamen Hot Fuzz er helt sikkert en skøn film. Shaun føles bare lige det mere fuldendt efter min mening. Og temaet skader jo aldrig, hehe. Folk kommer sikkert til at synes, det er fuldstændig overkill med karakteren, når jeg når til at anmelde den. :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#197 Lord Beef Jerky 15 år siden

#196 Det er nok en 4 hjerner/6 hjerner for mit subjektive vedkommende, men jeg kan forstå alt fra 4 hjerner til 6 hjerner, så no worries about the overkill =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#198 wimmie 15 år siden

Hehe...begge film vil nok være 6 hjerner fra min side - Hot Fuzz måske 5½ :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#199 Lord Beef Jerky 15 år siden

Hot Fuzz er en 5 geværer/6 geværers film for mit vedkommende... sådan er vi alle jo så forskellige =ol
Gravatar

#200 filmz-Bruce 15 år siden

#165 Der er sagt meget om de andre, men den dersens 500 Days of Summer vil jeg gerne se. Joseph Gordon-Levitt er en skuespiller at holde øje med. Sleepy Hollow er også en rigtig god film. Synd en film som From Hell ikke fik lidt større bevågenhed. Fantastisk stemning i den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: