Gravatar

#201 evermind 15 år siden

Shaun of the Dead:
@@@@@@
- vil jo nødig spoile anmeldelsen, hehe.

Hot Fuzz får lige én mindre, bare i geværer. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#202 evermind 15 år siden

#200 Jeg tænker på, om From Hells manglende bevågenhed og blandede modtagelse (?) kan skyldes skuffelsen i forhold til forlægget? Generelt er der meget store forventninger til Alan Moore-filmatiseringer, og jeg synes, der er en tendens til modvilje bare for modviljens skyld. Fordi det ikke lige blev som bogen - eller man ikke tror på, at det kan. Eller at Alan Moore siger, at han ikke vil have sine værker filmatiseret.

Personligt kan jeg egentlig godt lide From Hell-filmen i sig selv. Som filmatisering rammer den ganske vist en del forbi forlægget, men det har ikke afholdt mig fra at nyde filmen som selvstændigt værk (jeg skelner sædvanligvis mellem en vellykket film og en vellykket filmatisering) og ja, den er absolut flot og stemningsfuld. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#203 wimmie 15 år siden

Jeg kendte ikke forlægget til From Hell men jeg synes bestemt det var en fin film. Jeg var i London Dungeons og det "rippede" (pun intended) op i hele fascinationen af Jack The Ripper-mytologien; ville gerne se flere film med teorier omkring ham og hvem han var.

Indtil videre er From Hell et ret fedt bud :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#204 Lord Beef Jerky 15 år siden

London Dungeon rocks! Er dog ikke så glad for From Hell.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#205 MOVIE1000 15 år siden

selvfølgelig gør Shaun of the dead nok mest grin med George A. Romeos film, men jeg synes at handlingen er meningsløst.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#206 wimmie 15 år siden

Hvordan meningsløst?
Altså det handler jo om en flok mennesker der prøver at overleve et zombie-udbrud...dét i sig selv er jo alt andet end meningsløst - i bund og grund er det jo essensen af de fleste gyserfilm og actionfilm (altså dét at holde sig i live - ikke nødvendigvis med zombier).

Du har ret i at plottet ikke har en dybere mening - men som sagt....zombiefilm...
Gravatar

#207 MOVIE1000 15 år siden

#206 det jeg mener er meningsløst det er at vi skal følge de 2 hele tiden bare for at de skal hente den enes kæreste.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#208 filmz-Bruce 15 år siden

#202 Mit held er nok, at jeg sjældent har forlægget i bogform at tage hensyn til, eftersom jeg læser så få bøger :) Men jeg synes rigtig godt om filmen, som virkelig havde den dersens "old feeling" af London i 1880'erne. Ser man ekstramaterialet igennem, så er kulisseopsætningen fremragende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#209 wimmie 15 år siden

Det er jo dét der netop er det fede ved det - tror du tænker for meget i plot; Shaun of the Dead reklameres netop som en kærlighedsfilm...med zombier ;)

Det er jo fordi at Shaun indser at han har forsømt sin kæreste og når de så pludselig bliver overrendt af blodtørstige zombier ser han sin chance for at gøre det godt igen ved at redde hende (og hendes familie); og samtidig har han jo netop indset hvad han har mistet.

Den følger jo skabelonen for mange almindelige kærlighedsfilm - dreng mister pige - dreng forsøger at genvinde piges hjerte...denne gang er der bare masser af zombier smidt oveni (som en bonus)
Gravatar

#210 wimmie 15 år siden

Enig. Og da vi var i London Dungeons fik man selvsamme fornemmelse - det er virkelig gennemført lavet når man går i "Londons gader anno 1880" :)

Det var en fascinerende tid - nogen der forresten ved om der er lavet film der omhandler den store brand i London?

Skriv ny kommentar: