Gravatar

#341 evermind 15 år siden

Yeah, Memento er helt fantastisk! Det kan kun gå for langsomt (eller for hurtigt, hvis man bor på Paradise Hotel :P) med at få den set, MOVIE1000! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#342 BN 15 år siden

#333:

Indy der løbende råbende efter nogle krigere

Hmm, mine danskkundskaber er ikke hvad de (vistnok) har været ....
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#343 NightHawk 15 år siden

# 328 -

Den eneste film jeg ikke har set i din top 9 er The Fall, men den står på min wish list, så den blir nok set inden alt for længe. :)

Ellers er resten jo bare lutter gode film. Ren nostalgi trip med hele Indy sagaen, og jeg slutter mig til de andre, der er positivt stemt over for "Temple of Doom". Den har jeg også altid synes var ret underholdende. Middagscenen er dog virkelig klam, især da aberne kommer på mordet. mums. :P Jeg tror jeg vil rangere de tre film, som du har gjort. 5/6

Little Miss Sunshine var en film min lillesøster introducerede mig for, (en af hendes yndlingsfilm sammen med "Moulin Rouge" i øvrigt), og den blev jeg også ret vild med. Herlig underspillet humor med en Alan Arkin i topform. Elsker den lille bus. :D 5/6

The Shining, her er der vist ikke mere at sige end verdensklasse gyser! 6/6

Monty Python & The Holy Grail, har ikke set den film i meget lang tid, så det er begrænset hvad jeg kan huske. Er det den film med den sorte ridder og psykopat kaninen?

Moulin Rouge, er ikke min favorit af nye musicals. Må indrømme, at jeg foretrækker "Across The Universe" mere afdæmpede stil i stedet. Synes Baz Luhrman redigering kammer lidt over i starten af filmen og det ødelægger det lidt for mig. Som jeg lige husker det falder der mere ro over det hele et stykke inde i filmen og det er også her de sange som jeg bedst kan li' befinder sig. Skuespillet har jeg derimod ingen kritik af og Kidman og McGregor er begge fremragende. 5/6

Memento, Christopher Nolans og Guy Pearce's klart bedste film i mine øjne, så er glad for at se den som nr. 1. Ganske interessant måde at lave en krimi på og ret sjovt at sidde og forsøge at holde styr på de forskellige clues undervejs. :) 5/6
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#344 wimmie 15 år siden

Nice :)

Og jo, Holy Grail er den med The Black Knight - og Killer Rabbit ;)

Bonus Info:

Jeg har rent faktisk lavet et Killer-Rabbit maleri - i Python's ånd ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#345 filmz-Bruce 15 år siden

Memento, Raiders, Python og Shining hører absolut til deroppe. Moulin Rouge har jeg stadig til gode. Kunne ikke komme forbi de første 30 minutter første gang.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#346 NightHawk 15 år siden

# 344 -

Hehe, er det muligt at komme til at se det maleri ? :)

# 345 -

Det var også de første 30 min. jeg havde problemer med. Synes det hele går lige lovlig stærkt i den periode. Men der venter til gengæld en rigtig fed oplevelse, hvis man kan komme forbi det punkt. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#347 wimmie 15 år siden

Hehe, jeg skal prøve at få taget et billede af maleriet ;)

Bruce> Du skal klart se resten af filmen også. Jeg havde det på samme måde med den første del af filmen; den er ret forvirrende (nu elsker jeg den del).

Men jeg forstår også sagtens hvorfor Moulin Rouge ikke er for alle ;)
Gravatar

#348 Kochie 15 år siden

Moulin Rouge får voksne mænd til at trille tårer - og grine - og hyle lidt. Det en smuk film.
Gravatar

#349 wimmie 15 år siden

Hehe :D

I mænd er så bløde ;)
Gravatar

#350 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg er meget enig med dig i, at de 3 første Indiana Jones film er meget på lig fod. Min personlige favorit er den første, men jeg forstår sgu heller ikke, hvorfor folk anser Temple Of Doom som en svag film... den har desuden en af de bedste indledninger i filmhistorien!

Indiana Jones (alle 3) - 6/6
Little Miss Sunshine - 5/6
The Shining - 6/6
Monty Python And The Holy Grail - 6/6
Moulin Rouge - 5/6
Memento - 4-5/6 (jeg synes den var fantastisk første gang, men den har mistet pusten lidt med tiden)

Alt i alt en fin liste... selvfølgelig er der masser film jeg er fuldstændig uenig i har fortjent en plads, men smag kan ikke diskuteres, og de argumenterer jo fint for din sag =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: