Gravatar

#61 filmzkim 15 år siden

Det kunne være fedt, hvis en af de tre top-something lister endte på Stewart Little 2 eller sådan noget :P
Gravatar

#62 filmzkim 15 år siden

Angående Doubt, synes jeg at den manglede noget.
Jeg ved godt, det er umuligt, men hvis vi ser bort fra, at den er baseret på en virkelig hændelse, mangler den, den store finale. - Altså at Merryl Streep giver Phillip Seymour Hoffman dødsstødet, eller omvendt, som filmen jo ender. Men filmen fader ud, hvor jeg så ønskede en lidt mere bitter fortabt kamp hos Streep og en lidt mere åbenlys sejr fra Seymours side. Alt det bliver fortalt lidt kedeligt i slutningen. Ellers er det en fantastisk film.
Gravatar

#63 MOVIE1000 15 år siden

#61 DAMMM!!! YOU !!!!!
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#64 wimmie 15 år siden

Men det er jo dét der er meningen - at man skal være i tvivl (deraf titlen).
Personligt er jeg af den mening at han var skyldig - hvorimod min mand mente han var uskyldig og at Meryl Streep var den "onde" i filmen; så der er mange meninger omkring den - jeg synes slutningen er så fantastisk frustrerende og tvetydig ;)

Jeg kan da godt lave en topliste over kvinder...men det bliver nok ikke en top160 - måske en top25 ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#65 filmz-Bruce 15 år siden

Lost Boys er en god lille sag. Glæd dig til, at Tom Petty snart udkommer i HD:

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 Skeloboy 15 år siden

Ja, Doubt er helt fantastisk god. Og fedt med en sådan slutning.

For pokker da, hvor Hoffman og Streep er gode overfor hinanden.
Gravatar

#67 wimmie 15 år siden

Kan ikke se video pt. (sidder på job) - tjekker den lige senere...
men Tom Petty er altid nice :)

Ja, jeg er ikke så vild med mange af de nyere film Meryl Streep har lavet men her imponerede hun mig godt nok.
Gravatar

#68 wimmie 15 år siden

140-130

139. Lost in Translation

Filmen formår at skabe den helt rette stemning; man forstår Scarlett Johanssons ensomhed og følelse af isolation i det store kolde hotel og en storby hvor hun på så mange måder skiller sig ud. Og man får ondt af Bill Murray når han kæmper sig igennem en japansk reklame og hans følelse af at sælge sin sjæl. En rigtig sød film som holder sig langt væk fra at blive sukkersød eller sentimental.

138. Clerks

Jeg er ret glad for Kevin Smiths film selvom mange af dem ofte slår over i det fjollede. Clerks forbliver dog original og humoren plat men sort. En fantastisk lille film :)

137. Changing Lanes

Jeg synes ikke at Ben Affleck fortjener al den skældud han får. Ja, han har lavet et par dårlige film eller 3, men han kan sagtens være en rigtig god skuespiller i de rigtige roller - sjove som alvorlige.
Ikke alle vil være enige i mit valg af Changing Lanes, men jeg er rigtig glad for den; den er spændende og både Affleck og Samuel L. Jackson formår at være troværdige som både usympatiske og sympatiske på samme tid.

136. Babel

Babel er en bark oplevelse - ikke en film man skal se hvis man trænger til opmuntring i hvert fald ;)
Men den er hamrende godt fortalt og skuespilspræstationerne er upåklagelige.

135. Michael Clayton

George Clooney beviser endnu engang at han ikke bare kan spille cool guy med skævt smil og glimt i øjet (hvilket han jo gør perfekt ;)
Dette er virkelig en god og spændende thriller og Tilda Swinton fortjente sin Oscar; hun er jo en rigtig kælling...men samtidig menneskelig.

134. Empire of the Sun

Jeg er enig med de er mener at Christian Bale er en fantastisk skuespiller...men ikke så meget på grund af Batman-filmene som på grund af de film han lavede som barn. I Empire of the Sun giver han en oscarværdig præstation. Filmen er flot og barsk og hvem får ikke en lillebitte klump i halsen i slutningen?

133. Hitchhiker's guide to the galaxy

Jeg er stor fan af bogen og det er klart at filmen ikke når den til sokkeholderne. på trods deraf synes jeg alligevel at filmen alene er rigtig sjov og fint lavet. Folk der ikke kender bøgerne vil nok enten synes den er sjov nok - eller mærkelig da flere af de gentagne jokes fra bogen ikke bliver forklaret nærmere i filmen (f.eks. håndklædets betydning).
Jeg er dog fan af både bog og film :)

132. Anchorman

Ancorman er plat, fjollet og en af de sjoveste film længe - uden tvivl Will Ferrells bedste i den genre - desværre har han siden bare spillet samme version af samme rolle...
Men det er nu Steve Carrell der stjæler filmen som den hjerneforladte Brick.

131. Se7en

David Fincher er til gengæld en stor kunstner når det gælder film. Seven var nyskabende da den kom ud; den var ikke kun creepy; den var ond, mørk, dyster og havde en af de mest "unhappy endings" nogensinde - og den holder stadig. En fantastisk spændende film.

130. Knocked Up

Jeg er glad for at Judd Apatow har været en travl mand de seneste år. Knocked up er en af mine favoritkomedier - udover at den måske er en anelse lang af en komedie at være, så er den rigtig sjov og samtidig sød uden at være for klam.

Gravatar

#69 MuManden 15 år siden

Uhh, Lost in Translation og Se7en er jo fantastiske og ville helt sikkert have ligget højre oppe på min egen liste.
Empire of the Sun og Babel er også gode men ikke på højde med de 2 andre.
Hitchhiker's guide to the galaxy og Anchorman brød jeg mig slet ikke om og har heller ikke læst bogen til Hitchhiker's.... Måske det ville have gjort en forskel?
Resten har jeg ikke set.

Edit: Jo jeg har da set Changing Lanes, men kan faktisk ikke rigtig huske den :-/
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#70 evermind 15 år siden

Se7en ville ret sikkert også ligge højere hos mig, men dejligt, du har den med! :) Og Anchorman er en af mine favoritkomedier, hvis ikke favoritten! Clerks er dog også et hit! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: