Gravatar

#41 Kruse 15 år siden

Ganske interessante valg, og fedt at se så forskellige film som Little Children og From Dusk till Dawn på samme liste :)

Dog kan jeg på ingen måde se det positive i "Cube". Skuespillet var simpelt hen alt for elendigt til at jeg kunne få noget ud af den, selvom at jeg ellers finder grundidéen ganske interessant.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#42 wimmie 15 år siden

Hehe...ja, skuespillet er desværre ret ringe ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#43 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg har ikke set Cube, men et eller andet ved plakaten er fascinerende. Er det en psykologisk thriller/gyser eller mere noget i retningen af Saw ?
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#44 dyg 15 år siden

Jeg er helt enig i at skuespillet i Cube er fornærmende ringe, men som du selv siger, så er idéen/konceptet i filmen super spændende, hvilket også gør, at jeg ser ret stort på skuespillet.

Og jeg er endnu mere enig i, at man skal lade efterfølgerne ligge - Pfui!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#45 Highland Park 15 år siden

"Cube" er en kedelig bagatel af en amatørfilm, som kun er interessant de første 5-10 minutter. Derefter går det hastigt ned ad bakke med opfindsomheden og spændingen. Filmen er befolket af tomme stereotyper, og mod slutningen tager instruktøren Vincenzo Natali sig nogle gevaldige friheder, hvad plottet angår.
I øvrigt er det morsomt at lytte til kommentarsporet, for det er så tydeligt, at Natali ikke havde styr på noget som helst - ikke engang hvilken film han ville lave, og hvordan den skulle slutte.

Men "Night of the Living Dead" og "Låt den rätte komma in" er begge stærkt anbefalelsesværdige film.

Det er i øvrigt fedt, at du begrunder valget af hver eneste film på listen wimmie. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#46 evermind 15 år siden

Det er meget længe siden, jeg så Cube, men jeg ville faktisk godt se den igen. Jeg kunne godt lide den dengang. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#47 Skeloboy 15 år siden

wimmie (33) skrev:
#32 Jeg har til gengæld kun set omkring 1/5 af dem du nævner ;p

Det bliver også mere "normalt" længere fremme...mine favoritfilm er oftest amerikanske Hollywood-produktioner, men de fleste interessante film kommer ikke derfra...
Gravatar

#48 MuManden 15 år siden

#35 Tak wimmie, det er jeg virkelig glad for ;-)

Må hellere lige give en lille kommentar med til filmene.
Har kun set halvdelen og jeg er også helt uenig med dig i Black hawk Down, som jeg syntes var umådelig dårlig og skulle faktisk bruge 2 dage på at komme igennem den.
Saw, She's the One, From Dusk till Dawn og Night of the living dead (1968) kan jeg dog godt forstå hvorfor du har med på listen, håber dog at se dawn of the dead længere nede på listen ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#49 MOVIE1000 15 år siden

#48 Enig:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#50 Bony 15 år siden

Meget uenig. Her må jeg give Wimmie ret. "Black Hawk Down" er en fantastisk film. Ikke kun en god og veludført krigsfilm, men et værk som har dybde og en fortælling der efter min mening virkelig fungerer. Filmen er et godt bevis på, hvorfor Ridley Scott er en af mine favorit instruktører. "Black Hawk Down" på blu-ray er en film jeg kan nyde til hver en tid. Lydsporet på den udgivelse, sætter virkelig gang i blodgennemstrømingen her i hytten. Fed, fed film!!

Ellers nogle interessante valg af film. "TAPS" er god, men om den fortjener en plads på en top 160 over film, er jeg nu ikke så sikker på. Dertil er der simpelthen for mange gode kandidater derude. :)

"Clueless", ja hvad kan jeg sige. Den er sgu go' nok. En film jeg ikke selv har i min samling, men som jeg sagtens kunne finde på at investere i, da den faktisk er ganske underholdende. Ja, så er det sagt. :)

"Predator" er også et helstøbt actionbrag der har tonsvis af gode kvaliteter. En god film med en Arnold som vi kender ham. Endnu en titel jeg ikke selv ejer, men som sagtens kan findes i blandt, i en ikke så fjern fremtid.

"Saw" kan jeg af gode grunde ikke snakke med om. Men jeg må indrømme, og her snakker vi om at gå imod principper, at jeg har overvejet snart at kigge nærmere på denne film. Under alle omstændigheder bliver det dog kun den "originale", den første, da jeg er sikker på, at jeg ikke får en fis ud af at se nogle af efterfølgerne. Har slet ikke lyst til at se dem hvis jeg skal være ærlig. Der er dog rigtig mange, alt for mange, som snakker om at "Saw" på mange måder er en god og velfungerende film. Så jeg bliver næsten nødt til at se den. Jeg får besøg af en kammerat i weekenden og jeg ved at han ligger inde med boksen, så kunne jeg jo passende høre om han ikke tog den med, så jeg selv kunne få et syn for sagen. Men det må jeg lige tænke lidt over. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: