Jeg ved ikke om det havde gjort en forskel om du havde læst Hitchhiker's Guide... Mange der har læst den synes filmen er skod da der er så uendeligt mange ting der ikke er med i filmen og et par ting der er med - som ikke er i bogen.
Jeg tror måske mere at man skal se filmen som "baseret på dele af bogen"
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Hitchhiker's guide to the galaxy er en mega go film, den skulle have været længere ned på listen:(
Knocked Up er nok den mest kedeligste komedie jeg har set i mit liv, måske med undtagelse af The Heartbreak, jeg forstår ikke folk der kan se det gode i den.
Babel blev jeg også skuffet over den var alt for lang og da den sluttede anede jeg ikke en skid om hvad den handlede om
Se7en blev jeg utrolig skuffet over, jeg tror at den ville fungere bedre som tv serie end som en filml da karakterne ikke for en ordentlig intro, men det er en go krimi og jeg synes ikke den kan samlignes med Saw.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
HGTTG-filmen lever i mine øjne hverken op til det gamle tv-spil eller til bogen/bøgerne.
Jeg forstår udemærket, at man ikke kan have alt materiale med fra bøgerne, da det ville blive en 117 timer lang film, samt at ikke alt derfra egner sig til en spillefilm, og det er da også fint, at der er tilsat andre scener. Dog synes jeg ikke helt de har fanget "stemningen" og humoren i bogen. Desuden er jeg (for en sjælden gangs skyld) ikke imponeret af Sam Rockwell's præstation og det samme gælder Mos Def.
NB. det er evigheder siden jeg har læst bøgerne og set filmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
"Lost in translation" har jeg altid fundet lidt overvurderet. Den er god, men så heller ikke mere. "Changing lanes" er udemærket underholdning, som dog aldrig ville komme på min liste. "Empire of the sun" husker jeg som god, men det er for længe siden til at jeg kan udtale mig sådan helt vildt meget om den. "Hitchhiker's guide to the galaxy" var overflødig spild af min tid. Jeg kedede mig bravt. Har aldrig læst bogen. "Anchorman" er ret sjov, selvom jeg aldrig har været vild med Ferrell. Men der er mange fede/sjove scener i den. Om den ville kunne komme på min liste er jeg lidt i tvivl om. "Se7en" er en af mine favoritfilm og ville ligge top 30 hos mig, som minimum. "Knocked up" igen en udemærket komedie, som heller ikke er er god nok til min liste, men som da får mig til at trække på smilebåndet en del gange.
De sidste 3 har jeg stadig til gode.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Endnu engang ganske fine film du har på listen. Af komedierne på denne omgangs liste, vil det kun være Anchorman der ikke kom på min top 150. Jeg er bare ikke særligt vild med Will Ferrels humor, selvom der dog er et par rigtig gode jokes ind i mellem.
Men fedt at du har både Clerks og Knocked Up på din liste. Clerks er en virkelig velskrevet og sjov komedie, og Knocked Up er også en af mine absolutte favoritter når det kommer til komedier. Den er fyldt med så mange gode og underholdene karakterer, hvor selv de mindste roller er geniale.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Tak for det; ja jeg har jo lagt mærke til at du også er glad for Apatow-produktionerne. Jeg kan indtil videre lide dem alle hvor Knocked up og The 40-year old Virgin er de bedste.
Anchorman er en del mere fjollet og selv er jeg også ved at køre træt i Will Ferrell; han er blevet for ensformig. Det er heller ham der "styrer" Anchorman; Steve Carrell og Paul Rudd er langt sjovere ;)
Jeg tror, at mange af de film du har postet i denne omgang, ville være højere på min liste. Clerks var for mig opdagelsen af dialogbaseret humor, og jeg græder af grin af den den dag i dag. Lost In Translation handler udelukkende om stemning, men har så også en stemning som ingen anden film jeg har set, og er helt klart fuldstændig fantastisk (og hvorfor vandt Bill Murray ikke en Oscar? Var det Sean Penn igen? Ass!). Anchorman er den bedste Will Ferrell film jeg har set, og selvom den er enormt plat, rammer stort set alle jokes plet hos mig. Se7en er for mig den anden bedste thriller nogensinde (lige i hælene på Silence Of The Lambs... og jeg tæller ikke Rear Window med, ellers er den over dem begge), og Knocked Up var den største overraskelse jeg nogensinde har fået serveret i en biograf. Anede intet om den eller dem der var med, da den lige var kommet ud i USA, og vi besluttede os for at se den, da der ikke var noget andet. Empire Of The Sun ville dog ikke være på min liste. Rigtig fin film - men der er mange bedre, også i genren =) Jeg er også kæmpe fan af Hitchhiker's Guide To The Galaxy bøgerne, og selvom dette er den bedste filmiske vision i dag, synes jeg ikke helt de ramte humoren rigitigt. Jeg har ikke set Changing Lanes, Michael Clayton eller Babel (vil dog meget gerne se Babel snarest).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Rart at se at filmene appellerer til jer :) Jeg synes det er så svært med placeringerne...jeg rykker hele tiden rundt - de eneste der er ret stabile er de 10 øverste - resten kunne (næsten) lige så godt være en delt 11. plads (næsten) ;)
Og ja, Bill Murray fortjente en oscar for Lost in Translation...han blev da nomineret, ikke?
#71 Bony 15 år siden
"Hitchhikers guide..." fandt jeg ganske uinteressant og resten har jeg ikke set. :)
#72 wimmie 15 år siden
Jeg ved ikke om det havde gjort en forskel om du havde læst Hitchhiker's Guide... Mange der har læst den synes filmen er skod da der er så uendeligt mange ting der ikke er med i filmen og et par ting der er med - som ikke er i bogen.
Jeg tror måske mere at man skal se filmen som "baseret på dele af bogen"
#73 MOVIE1000 15 år siden
Knocked Up er nok den mest kedeligste komedie jeg har set i mit liv, måske med undtagelse af The Heartbreak, jeg forstår ikke folk der kan se det gode i den.
Babel blev jeg også skuffet over den var alt for lang og da den sluttede anede jeg ikke en skid om hvad den handlede om
Se7en blev jeg utrolig skuffet over, jeg tror at den ville fungere bedre som tv serie end som en filml da karakterne ikke for en ordentlig intro, men det er en go krimi og jeg synes ikke den kan samlignes med Saw.
#74 dyg 15 år siden
Jeg forstår udemærket, at man ikke kan have alt materiale med fra bøgerne, da det ville blive en 117 timer lang film, samt at ikke alt derfra egner sig til en spillefilm, og det er da også fint, at der er tilsat andre scener. Dog synes jeg ikke helt de har fanget "stemningen" og humoren i bogen. Desuden er jeg (for en sjælden gangs skyld) ikke imponeret af Sam Rockwell's præstation og det samme gælder Mos Def.
NB. det er evigheder siden jeg har læst bøgerne og set filmen.
#75 Åkepool 15 år siden
"Changing lanes" er udemærket underholdning, som dog aldrig ville komme på min liste.
"Empire of the sun" husker jeg som god, men det er for længe siden til at jeg kan udtale mig sådan helt vildt meget om den.
"Hitchhiker's guide to the galaxy" var overflødig spild af min tid. Jeg kedede mig bravt. Har aldrig læst bogen.
"Anchorman" er ret sjov, selvom jeg aldrig har været vild med Ferrell. Men der er mange fede/sjove scener i den. Om den ville kunne komme på min liste er jeg lidt i tvivl om.
"Se7en" er en af mine favoritfilm og ville ligge top 30 hos mig, som minimum.
"Knocked up" igen en udemærket komedie, som heller ikke er er god nok til min liste, men som da får mig til at trække på smilebåndet en del gange.
De sidste 3 har jeg stadig til gode.
#76 Kruse 15 år siden
Men fedt at du har både Clerks og Knocked Up på din liste. Clerks er en virkelig velskrevet og sjov komedie, og Knocked Up er også en af mine absolutte favoritter når det kommer til komedier. Den er fyldt med så mange gode og underholdene karakterer, hvor selv de mindste roller er geniale.
#77 wimmie 15 år siden
Anchorman er en del mere fjollet og selv er jeg også ved at køre træt i Will Ferrell; han er blevet for ensformig. Det er heller ham der "styrer" Anchorman; Steve Carrell og Paul Rudd er langt sjovere ;)
#78 Lord Beef Jerky 15 år siden
#79 filmz-Bruce 15 år siden
#80 wimmie 15 år siden
Jeg synes det er så svært med placeringerne...jeg rykker hele tiden rundt - de eneste der er ret stabile er de 10 øverste - resten kunne (næsten) lige så godt være en delt 11. plads (næsten) ;)
Og ja, Bill Murray fortjente en oscar for Lost in Translation...han blev da nomineret, ikke?