Ang. The Hills have eyes så var jeg positivt overrasket over remaket, men jeg har dog en forkærlighed for den stemningsfulde Wes Craven-original. Og så har den jo ham her
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#39 Hold dig fra min stoffer, du kan tydeligvis ikke tåle dem =)
Hvorfor er Scarface fantastisk? Alt jeg ser er en middelmådig instruktør instruere gode skuespillere i at være stereotyper, som falder igennem pga. manglende dybde og indlevelse, og en historie der er mindre interessant end min væg.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#42 - Tja, til at starte med, ser jeg ikke en middelmådig instruktør, men en rigtig god en af slagsen. Jeg er da mere end tilfreds med "Carlito's Way", "The Untouchables", "Dressed to kill", "Carrie", "Mission: Impossible", "Casualties of War" og sågar også "Snake eyes" og "Raising Cain", selvom de sidste to dog ikke er i samme klasse som de andre. Jeg er så i den heldige situation, at det faktisk er alle de film jeg har set af hans og altså er gået glip af bl.a. "Mission to Mars" :)
Udover det så kan jeg bare godt li' hvad jeg ser, bl.a godt skuespil fra Pacino og især Mary Elizabeth Mastrantonio. Og resten falder bestemt ikke igennem. Historien er i mine øjne ganske fin og selv Moroder's musik synes jeg er god. Jeg synes filmen har en fabelagtig "stemning" som jeg er vild med og det spiller jo meget ind.
Har forresten aldrig set originalen.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#43 Jamen det kan jeg simpelthen ikke forstå. Du skal selvfølgelig have lov til at have din mening, men jeg synes overhovedet ikke filmen har nogen form for stemning. Den er fyldt med stereotyper, grinagtig dialog og en nærmest anstrengende fremdrift, der dræner enhver form for spænding og stemning ud af f.eks. de positive ting dom musikken. De Palma ødelægger fuldstændigt filmen for mig.
Jeg har heller ikke set originalen.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg synes bestemt ikke at De Palma er en god instruktør, men det betyder ikke, at han har et par glimrende film på sit resume... jeg synes blot der er flere andre faktorer der spiller ind, for at jeg anser disse film som vellykkede - hovedsageligt manuskriptet.
Carrie - 8/10 Dressed To Kill - 6/10 Scarface - 1/10 The Untouchables - 8/10 Casualties Of War - 7/10 The Bonfire Of The Vanities - 5/10 Raising Cain - 5/10 Mission Impossible - 4/10 Snake Eyes - 3/10 Mission To Mars - 1/10
Det kunne godt være, at jeg skulle få set Carlito's Way...
#41 wimmie 14 år siden
Og så har den jo ham her
#42 Lord Beef Jerky 14 år siden
Hvorfor er Scarface fantastisk? Alt jeg ser er en middelmådig instruktør instruere gode skuespillere i at være stereotyper, som falder igennem pga. manglende dybde og indlevelse, og en historie der er mindre interessant end min væg.
#43 Åkepool 14 år siden
Jeg er så i den heldige situation, at det faktisk er alle de film jeg har set af hans og altså er gået glip af bl.a. "Mission to Mars" :)
Udover det så kan jeg bare godt li' hvad jeg ser, bl.a godt skuespil fra Pacino og især Mary Elizabeth Mastrantonio. Og resten falder bestemt ikke igennem. Historien er i mine øjne ganske fin og selv Moroder's musik synes jeg er god. Jeg synes filmen har en fabelagtig "stemning" som jeg er vild med og det spiller jo meget ind.
Har forresten aldrig set originalen.
#44 Lord Beef Jerky 14 år siden
Jeg har heller ikke set originalen.
#45 Skeloboy 14 år siden
Scarface, 1983, 7/10
Scarface, 1931, 9/10 og nr. 197 på min TOP250
Brian De Palma laver ganske ok film, men jeg har endnu ikke set noget virkelig fedt fra hans side. Han er sådan en god lidt over middel(6-7/10)
#46 Lord Beef Jerky 14 år siden
Carrie - 8/10
Dressed To Kill - 6/10
Scarface - 1/10
The Untouchables - 8/10
Casualties Of War - 7/10
The Bonfire Of The Vanities - 5/10
Raising Cain - 5/10
Mission Impossible - 4/10
Snake Eyes - 3/10
Mission To Mars - 1/10
Det kunne godt være, at jeg skulle få set Carlito's Way...
#47 BN 14 år siden
Body Double - 4/10
Blow Out - 5/10
Carrie - 3/10
Dressed To Kill - 4/10
Scarface - 5/10
The Untouchables - 8/10
Casualties Of War - 7/10
Mission Impossible - 10/10
Snake Eyes - 5/10
Carlito's Way - 10/10
#48 Lord Beef Jerky 14 år siden
#49 Skeloboy 14 år siden
Hi, Mom og Mission Impossible, 3/10
#50 Åkepool 14 år siden
Mange tak :)
Det kan du ikke mene!!
Det skulle du gøre og jeg tror faktisk du vil kunne li' den. Og Sean Penn er jo rigtig god i den.