Jeg oplever at remakes får den kolde skulder af mange, og sikkert med god grund.
Remakes signalerer måske manglende kreativitet hvilket oftest er et minus hos mange filmelskere og helt ærligt så burde det fremstå som et faktum og ikke en smagssag, at mange remakes bare er dårligt produceret...eller hvad?
Er remakes så slemme igen? Måske er der vitterligt et eksistensgrundlag for at indvie nyere generationer?
Jeg har personligt nydt en del remakes, men måske er jeg bare ikke kritisk nok. Her er nogle mine holdbare remakes:
Dawn Of The Dead af Zack Snyder.
The Hills Have Eyes af Alexandre Aja.
The Crazies af Breck Eisner.
The Amityville Horror af Andrew Douglas.
Texas Chainsaw Massacre af Marcus Nispel.
Hvad med jer, er der remakes som overraskede jer positivt?
Jeg er af den holdning, at en film ikke bliver dårligere, fordi det er en remake, og det gør ikke den forgående film dårligere(præcis det samme med efterfølgere). Det er bare ofte, de er dårligere
Det er egentligt "sjovt" hvordan jeg glemmer at remakes ikke just er en moderne trend, men har eksisteret i længere tid. Tak for at åbne mine øjne Skeloboy.
Hvorfor har ingen nævnt The Thing? Men ja, jeg er lidt splittet på remakes... der kommer flere og flere af dem, og der er længere og længere imellem de gode. Jeg synes også det er sært, at man laver remakes af i forvejen gode film, istedet for at hive fat i de dårlige, for at forbedre konceptet og udførelsen en smule. Jeg kunne evt. godt bruge et remake af The Butterfly Effect, da ideen egentlig var fin nok, men udførelsen var noget forbandet rod.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Mit største problem med remakes er når Hollywood tager fat i en god ikke-engelsk-sprogede film, som fx med Lad Den Rette Komme Ind. Der skulle man hellere gøre en indsats for at promovere udelandske film.
Til gengæld er det positivt at de virker til at være begyndt at tage forlægget seriøst, ved at hyre habile instruktører.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Jeg har generelt ikke noget imod remakes - min største anke er hvis originalen er rigtig god, så er det lidt synd hvis den bliver forbigået - især af den yngre generation der helst kun vil have det nyeste og mest moderne. Men nogle gange bliver der altså lavet nogle fede remakes (faktisk alle de ovenstående) - især de film hvor man kan tage den nyeste teknologi i brug.
Til gengæld oplever jeg tit at folk sviner et nyt remake - men glemmer at filmen måske er baseret på en roman, tegneserie eller lignende. I så fald er det jo ikke et remake men en ny udgave baseret på samme medie.
Jeg er enig i alle dem du nævner Misuma - det er alle habile remakes. Nogle af mine andre favoritter (dog har jeg ikke set originalerne til dem alle):
The Ring 3:10 to Yuma The Italian Job Ocean's 11 The Last House on the Left
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#1 misuma 14 år siden
Remakes signalerer måske manglende kreativitet hvilket oftest er et minus hos mange filmelskere og helt ærligt så burde det fremstå som et faktum og ikke en smagssag, at mange remakes bare er dårligt produceret...eller hvad?
Er remakes så slemme igen? Måske er der vitterligt et eksistensgrundlag for at indvie nyere generationer?
Jeg har personligt nydt en del remakes, men måske er jeg bare ikke kritisk nok. Her er nogle mine holdbare remakes:
Dawn Of The Dead af Zack Snyder.
The Hills Have Eyes af Alexandre Aja.
The Crazies af Breck Eisner.
The Amityville Horror af Andrew Douglas.
Texas Chainsaw Massacre af Marcus Nispel.
Hvad med jer, er der remakes som overraskede jer positivt?
#2 Skeloboy 14 år siden
The Magnificent Seven
Scarface
Ben-Hur
A Fistful of Dollars
The Ten Commandments
Jeg er af den holdning, at en film ikke bliver dårligere, fordi det er en remake, og det gør ikke den forgående film dårligere(præcis det samme med efterfølgere). Det er bare ofte, de er dårligere
#3 misuma 14 år siden
#4 HelmerJ 14 år siden
Cape Fear
The Fly
#5 Skeloboy 14 år siden
#6 Lord Beef Jerky 14 år siden
#7 stoffer 14 år siden
Mit største problem med remakes er når Hollywood tager fat i en god ikke-engelsk-sprogede film, som fx med Lad Den Rette Komme Ind. Der skulle man hellere gøre en indsats for at promovere udelandske film.
Til gengæld er det positivt at de virker til at være begyndt at tage forlægget seriøst, ved at hyre habile instruktører.
#8 Skeloboy 14 år siden
Som jeg siger: en remake er ikke dårlig i sig selv, men det er bare ofte remakes er dårlige...
#9 MOVIE1000 14 år siden
#10 wimmie 14 år siden
Men nogle gange bliver der altså lavet nogle fede remakes (faktisk alle de ovenstående) - især de film hvor man kan tage den nyeste teknologi i brug.
Til gengæld oplever jeg tit at folk sviner et nyt remake - men glemmer at filmen måske er baseret på en roman, tegneserie eller lignende. I så fald er det jo ikke et remake men en ny udgave baseret på samme medie.
Jeg er enig i alle dem du nævner Misuma - det er alle habile remakes.
Nogle af mine andre favoritter (dog har jeg ikke set originalerne til dem alle):
The Ring
3:10 to Yuma
The Italian Job
Ocean's 11
The Last House on the Left