Gravatar

#51 Skeloboy 14 år siden

Apropos remakes...så har jeg lige set The Edukators(læs i What We Saw), og den ser ud til at komme i 2012. Hvis det bliver gjort ordentligt, så kunne remaken meget vel blive bedre end originalen, for det er netop instruktøren, der fejler lidt.
Gravatar

#52 Lord Beef Jerky 14 år siden

#50 Jo da. Jeg kan ikke se det store i Mission Impossible. Tidtypisk spændingsfilm med et meget ujævnt tempo, kedeligt plot og dårligt opbyggede spændingssekvenser. Den underholdt mig i hvert fald ikke særlig godt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#53 Bobby Singer 14 år siden

Mange af de film som jeg holder rigtig meget af er faktisk remakes:

Nosferatu: Phantom Der Nacht (Stadig Herzogs bedste efter min mening)
John Carpenter's The Thing (En af mine yndlingsfilm)
Cape Fear (Overgår endda originalen efter min mening)
Dawn of the Dead (Overgår ikke den oprindelig, men stadig fandens underholdende)

Så er der et par mildt underholdende eksempler:
The Ring (Ganske okay amerikanisering af originalen)
The Grudge (Overraskende effektiv, det skal dog siges at jeg ikke har set den japanske film)

Men for det meste synes jeg at der er flere mislykkede forsøg end vellykkede. Mange af de remakes, som bliver pumpet ud gennem Hollywood i dag giver mig også det indtryk, at det er pengene der trækker mest, her tænker jeg primært på horror genren. De bliver produceret hurtigt og billigt og så skal der ellers tjenes penge.
Idjit
Gravatar

#54 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (48) skrev:
BN vil altid være min Bizarro.

Det må du lige forklare nærmere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#55 Lord Beef Jerky 14 år siden

#54 Du ved... du synes altid det modsatte af mig, hvilket vækker minder om Superman og Bizarro =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#56 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (55) skrev:
#54 Du ved... du synes altid det modsatte af mig, hvilket vækker minder om Superman og Bizarro =)

"Altid"?

Lord Beef Jerky (46) skrev:

The Untouchables - 8/10
Casualties Of War - 7/10

BN (47) skrev:

The Untouchables - 8/10
Casualties Of War - 7/10

;-)
Gravatar

#57 Skeloboy 14 år siden

#55 - ah ja...det er selvfølgelig, der det er fra. Jeg tænker altid The Bizzaro Jerry fra Seinfeld-afsnittet af samme navn. Men eftersom Seinfeld er stor Superman fan, så er det selvfølgelig en hommage:

Jerry: Yeah. Like Bizarro Superman. Superman's exact opposite, who lives in the backwards bizarro world. Up is down, down is up. He says "Hello" when he leaves, "Good bye" when he arrives.
Elaine: Shouldn't he say "bad bye"?
Jerry: [/b]No, it's still goodbye.
Elaine: Does he live underwater?
Jerry: No.
Elaine: Is he black?
Jerry: Look, just forget the whole thing, all right.
Gravatar

#58 Lord Beef Jerky 14 år siden

#56 Ja! ALTID! =)

#57 Et absolut favoritafsnit hvor især diskussionen du hentyder til, kan relateres en smule til BN og mit syn på film... hehe.
Gravatar

#59 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (58) skrev:
#56 Ja! ALTID! =)

Ja, nu du siger det: Jeg kan se, at du har givet 6 stjerner til to af Lord of the Rings-filmene og Christopher Nolans to Batman-film. ... Hvad er det dog for nogle lorte-film at give så høje karakterer?!
Gravatar

#60 Lord Beef Jerky 14 år siden

#59 Heh, tror faktisk at Batman-filmene er faldet en karakter for mig siden jeg gav dem karakter første gang. Jeg er bare for doven til at ændre det.

Skriv ny kommentar: