Gravatar

#11 Patriarch 14 år siden

Grrr.. ville bare meget gerne undgå flere maskiner :(

Det var dog irriterende at det skal være så svært. Jeg kom til at tænke på at en miniPC også skal boote osv. Så det er ikke lige til for knægten eller konen bare at tænde og afspille.

Hmmm... PS3 er måske fortsat den bedste løsning. Ved det ikke... shit.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg har min stående på standby - maskinen bruger noget der ligner 40-50 watt, når den får tæv og utroligt lidt i standby, det gør altså at man kan starte den på få sekunder. :)

Bruger du en Media Center Edition af Windows, virker fjernbetjeningen 100% og så er det MEGET nemt at betjene - du kan evt. se videoer på YouTube af hvordan det ser ud.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#13 Patriarch 14 år siden

Ok, ja det giver mening. Hmmmmm....

Det er dog en halvdyr løsning - specielt hvis jeg vil koge det ned til én maskine.

Jeg YouTuber lidt. Er det maskinen jeg skal søge på eller?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 MouseMickey 14 år siden

#11 Jeg startede selv med at bruge PS3 og var virkelig tilfreds med den til at starte med. Men jeg har rippet en del film i MKV som jeg afspillede via PS3 mediaserver, det fungerer også fint så snart filmen er loadet og man bare lader den køre. Men vil du til at spole frem eller tilbage i filmen går det meget langsomt, nogle gange frøs den endda.

Det endte med at jeg blev så træt af det at jeg købe en Popcorn Hour A-200 til at håndtere alle mine mediefiler, også nøjes med PS3 som Blu-Ray afspiller. Så jeg vil udmildbart ikke anbefalde PS3 som mediecenter hvis du regner med at bruge den funktion ofte.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#15 filmz-Utyske 14 år siden

Bare søg på Windows Media Center - så kommer der sikkert masser af muligheder frem. :)

Det findes i XP-, Vista- og 7-udgaver.

Edit: Det skal siges at der også findes Linux-udgaver med Media Center-muligheder, som du evt. kan kigge på, hvis du vil give dig i kast med den slags. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#16 McPeter 14 år siden

Har været på druk siden i eftermiddags, så bliver lige et kort indlæg, men jeg kan varmt anbefale en PS3 og software fra TVersity.com. Så vælger man hvilke mapper man vil dele som henholdsvis MP3, Foto eller Film og så søger den selv for at decode inden den sender signalet til PS3'en.

Har både brugt det til feriebilleder (tilsat Mp3 samtidig), musik og videoklip.

Som trådløst net kan det tage lidt tid inden den afspiller Mp3/video, men med kabel virker det fint og hurgtigt.

Og PS3'en virker alletiders både til DVD eog blu-ray.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#17 DarkLight 14 år siden

Jeg synes også en PS3 er fin til som mediacenter, men jeg ser det stadig som en indgang til HTPC markedet.
På en tidspunkt ønsker man bare den fleksibilitet som et rigtig mediacenter kan tilbyde. Feks. at kunne afspille alle filer. Det kan godt være at man kan bruge PC'en til at decode i realtime, men det fungerer ikke tilfredsstillende, og der er synlig tab af kvalitet.

Jeg ville nok starte med en PS3, og se tiden an. Jo ikke sikke du får brug for mere end det.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 Patriarch 14 år siden

Takker.

Kan man lægge filer over på selve PS3'en? Jeg vil ikke have en PC tændt et sted for at høre mp3 - or hvordan med larmen?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#19 filmz-Utyske 14 år siden

Du kan sagtens have musik liggende på PS3'eren. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#20 Patriarch 14 år siden

Ok. Det kan bare overføres til harddisken? Jeg ved ikke om man kan til XBOX også, men i så fald er det halvbøvlet tror jeg.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: