Gravatar

#1 Patriarch 14 år siden

Hejsa... Jeg er total mediecenter/ps3 newbie, og skal nu ud og købe et eller andet. Jeg har forskellige behov og ønsker, og jeg kunne godt tænke mig nogle bud på løsninger der kan dække nogle af dem - det kan evt. godt være flere enheder, men jo færre jo bedre.

Jeg havde tænkt på en PS3 da jeg skal have en Blu-Ray afspiller. Men jeg kunne godt tænke mig at undgå altid at skulle tænde TV'et for at afspille noget musik. Dvs. et mediecenter med display kunne være cool nok. En ps3 kan heller ikke afspille forskellige video filer vel - DivX og Vob FX?

Så pt. overvejer jeg enten en PS3 eller den noget dyrere løsning - en Popcorn Hour C-200 med tilkøb af BluRay drev (og kan det give en ordenlig kvalitet billede?).

Så hvad er fordelene og ulemperne, og er der andre forslag eller ting jeg skal regne ind?

Tak

[edit] Og gerne en støjsvag løsning. Jeg spiller sjældent høj musik, og vil ikke overdøve maskinen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-Utyske 14 år siden

PS3'eren er nok den mest "sikre" løsning. Med PS3 Media Server, kan du få den til at afspille hvad som helst fra din computer. Det kræver selvfølgelig at du har en computer til rådighed, hvor du kan afspille disse ting fra.

Jeg kender ikke til C-200'eren, men jeg har selv haft en af de tidligere modeller fra Popcorn Hour. Ingen tvivl om at det er fine maskiner, men min oplevelse er, at de ikke er specielt fleksible, når det kommer til afspilning af musik - det mener jeg i øvrigt heller ikke at en PS3 er.

Om det gør sig gældende for C-200, skal jeg ikke kunne sige, men jeg fandt en måde at lave en ny og bedre brugerflade på, men det krævede meget tid at finde ud af præcis hvordan det skulle sættes op og endnu mere tid at få det til at se lidt lækkert ud, lave playlists o.s.v.

Selv endte jeg med at købe en mini-PC i stedet for med et bluetooth-tastatur til og herfra kan jeg spille min musik som jeg har lyst, da der ligger Windows 7 på. Jo, det kræver selvfølgelig at man tænder tv'et, når man begynder at afspille, men man kan jo altid slukke herefter.

Det skal siges at der også er BD-drev i min PC, så jeg kan afspille BD fra den også, hvis jeg lyster, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at købe det rette software endnu.

Dog vil jeg mene at PS3'eren er det sikre valg mht. BD-afspilning, da der ikke er noget ballade på den front, det kører bare.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 Patriarch 14 år siden

Tak for svaret. Musikdelen er dog halv-vigtig for mig da maskinen skal erstatte CD afspiller og afspille mine MP3.

Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at undgå at skulle tænde en PC andet steds i huset. Maskinen må derfor meget gerne være selvkørende :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 Patriarch 14 år siden

Hmmm... det lader til at hvis man vil både BD og harddisk i C-200 kræver det en laptop harddisk. Belastende.

Måske er miniPC den bedste løsning, omend den er pænt dyr.

Hvad andre alternativer har jeg?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 MouseMickey 14 år siden

#4 C-200 har hvis rigtig mange problemer med afspiling af Blu-ray, efter hvad jeg har læst mig til er der mange der oplever at den crasher og genstarter sig selv kort inden i en Blu-ray film.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#6 Patriarch 14 år siden

arg... tak for info.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg har lige kigget lidt på C-200 og umiddelbart ser det ud til at den har et næsten ligeså ufleksibelt UI som den A-110 (tror jeg den hed) som jeg havde.

Som skrevet, er det noget der kan ændres på og der findes tools til det, men det er langhåret, selv hvis man er lidt nørdet. :)

Jeg har alt min musik, ca. 400-500 skiver, liggende på min mini-PC og det fylder en del mindre end man regner med, selv hvis det er lossless. :) Jeg tror kun jeg bruger små 150GB på musikken.

Min maskine er denne: http://www.asrock.com/nettop/overview.asp?Model=IO...

Den koster omkring 3500 kr. med BD-drev (sidst jeg checkede), dertil kommer prisen for et OS og afspilningssoftware, samt evt. AnyDVD HD, hvis man vil køre regionsfrit.

Til den pris, ville jeg hellere overveje en OPPO BD-afspiller. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 Patriarch 14 år siden

Super...

Men en OPPO BD-afspiller kan vel ikke alt det andet?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Patriarch 14 år siden

Den koster 3200,- den du linker til... Og jeg har en masse XP licenser (er XP godt nok?).

Ville det være dit bedste bud? Bedre end Popcorn hour? Hvordan er BD afspilningen? Støj?

Du skriver du har tastatur til - kan man klare sig med fjernbetjeningen? (Efter installation)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#10 filmz-Utyske 14 år siden

Nej, XP kan ikke bruges, med mindre du vil bruge rigtigt meget tid til at få tingene til at spille. :)

For at BD- og HD-afspilning skal fungere optimalt på de små maskiner, skal den kunne benytte sig af hardwareacceleration fra grafikkortet, noget der kun virker ordenligt med DirectX 10 og opefter, altså skal du bruge Vista eller 7.

OPPO'en kan afspille en del af formaterne, fx. DivX og MKV, men er selvfølgelig ikke så fleksibel som en PC eller en Popcorn Hour, når det kommer til afspilning af lidt mere obskure film-formater.

Jeg har kun afspillet BD på min en enkelt gang eller to - drevet er forholdsvis støjsvagt og det samme er maskinen.

Det bedste bud, vil jeg mene, er en kombination af løsningerne - en mini-PC uden BD-drev til musik og de mere obskure filmformater og en billig BD-afspiller, eksempelvis denne:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-...

Så behøver du heller ikke at benytte Vista eller 7, men kan "nøjes" med XP - det kræver dog stadig lige at du dimser lidt rundt med programmerne, hvis du skal afspille HD-materiale gnidningsfrit, men der findes gode guides til det.

Du vil stadig havne på omkring 3400 kr., men så kan du også næsten gøre som du har lyst. :)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=6...

Fordelen ved HD-udgaven af AsRocks små modeller er, at der følger en fjernbetjening med, der er wireless netkort indbygget og den understøtter to harddiske (2½", som til bærbare), hvilket de tidligere modeller ikke gør, så du kan udvide med en ekstra disk, hvis du løber tør for plads.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: