Gravatar

#31 Highland Park 16 år siden

Kadann, jeg overfortolker ikke. Og selvfølgelig må du gerne sige din mening. Men jeg mener skam sidste sætning alvorligt. Hvorfor diskutere dette yderligere? Mig bekendt er der ikke noget tilbage at diskutere. Men hvis nogen har noget på hjerte så skriv endelig. :)
I øvrigt er problemet til stede i kraft af det faktum, at det ikke bliver nævnt, hvis filmen ikke er OAR men afviger med de famøse 3-4 procent eller lignende.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 El vez 16 år siden

Jeg prøver skam ikke at modvirke din kritik og vil meget gerne holde dette på et konstruktivt plan.

Når der nu ikke er tradition på filmz at specificere hvorvidt udgivelsene er i OAR, men at der er flere eksempler på at anmelderne netop har reageret når filmene ikke er i OAR, er der noget der tyder på at det er noget der bliver lagt mærke til.

Derfor må vi gå ud fra at filmen er i OAR medmindre andet er nævnt.

Set i dette lys, er dit argument med at "der er masser udgivelser der ikke er i OAR" næppe aktuelt som kritik af sitet, nærmere en kritik af dvd-udgivelser generelt, medmindre du har et konkret eksempel på udgivelser anmeldt på filmz uden at IAR er blevet nævnt.

Jeg synes dog det er helt fint at foreslå at OAR/IAR bliver noteret fremover, det ville naturligvis sikre at anmelderen kigger efter og crosschecker med andre kilder, hvilket ikke tager lang tid, men det er i sidste ende op til admins at vurdere om dette er noget de vil indføre :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#33 Highland Park 16 år siden

Kære El vez, du vil have et konkret eksempel? Godt. Hvad med f.eks. din egen anmeldelse af Nakatas fremragende Dark Water?:
http://www.filmz.dk/reviews/view/815/
hvor du intet sted kommenterer IAR (OAR er 1:1,85) men har gjort fine observationer ang. billedkvaliteten, komprimering og lign.
Det modbeviser jo så din sætning om, at "Derfor må vi gå ud fra at filmen er i OAR medmindre andet er nævnt."
Og bemærk at dette ikke er for at nedsable dig. Jeg gik direkte efter den anmeldelse, idet jeg ved, at filmen er udgivet i IAR herhjemme. Anede ikke at det var dig, der havde anmeldt den. Håber du ikke tager det ilde op. Skal gerne finde flere eksempler med andre anmeldere hvis du ønsker det.
Og angående ovenstående citat så vil jeg tilføje, at man snarere bør konsultere andre kilder også, sådan som du selv påpeger til sidst. Glæder mig i øvrigt at du mener man sagtens kunne oplyse om OAR/IAR.
Men jeg tvivler dog kraftigt på, at det nogensinde ville blive indført og taget i brug og burde formentlig aldrig have startet denne tråd. Små ringe i vandet. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#34 El vez 16 år siden

Hehe en af mine yndlingsfilm, det ville være rart hvis man havde lagt mærke til det :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: