3D meldes på vej retur i de amerikanske biografer. Så hvad skal nu lokke publikum ind i biografen? Svaret fra Hollywood er virtual reality, hvor du ikke bare ser på filmen, men bliver en del af den.
Se også: Biograf-kæde går væk fra 3D: Publikum foretrækker nu 2D
Det er Variety, der skriver, at de store filmselskaber i Hollywood nu gør virtual reality-oplevelser til en central del af fremtidens strategi.
Det vurderes, at virtual reality til hjemmet stadig er en for dyr løsning for de fleste private forbrugere, hvilket åbner muligheden for biografer og storcentre.
Her kan der satses på såkaldt ‘location baseret’ virtual reality, hvor du iført vr-headset kan gå på oplevelse i et fysisk rum.
Det Disney-ejede The Void arbejder med den slags vr-oplevelser on location, hvor du et i stort rum kan bevæge dig rundt og møde edderkopper og drager i oplevelsen “Curse of the Serpent’s Eye”.
Sony, Paramount, Lionsgate og 20th Century Fox satser også stort på virtual reality som biografernes næste store sællert.
#21 Kim Pedersen 7 år siden
Sandheden er at det er Hollywood satser på at sikre sig en ny indtægtskilde, hvor pengene ligeså godt kan generes i et indkøbscenter eller i en forlystelsespark. VR vil aldrig kunne udgøre nogen eftertragtelsesværdig forskel for biograferne.
#22 kblood 7 år siden
http://nypost.com/2017/08/02/amcs-dramatic-stock-p...
#23 Justin 7 år siden
"The movie theater business is turning into a horror show."
"The industry is on the edge of a significant retrenching."
Man kan jo kun håbe af det også kommer hertil, selv om det skal konkurerer med gratis, og miste 70%
"Hollywood’s next act isn’t going to help, either. Studios are planning to launch premium video-on-demand platforms, explaining that so-called premium VOD is the only way to address the studios’ lack of profits."