3D meldes på vej retur i de amerikanske biografer. Så hvad skal nu lokke publikum ind i biografen? Svaret fra Hollywood er virtual reality, hvor du ikke bare ser på filmen, men bliver en del af den.
Se også: Biograf-kæde går væk fra 3D: Publikum foretrækker nu 2D
Det er Variety, der skriver, at de store filmselskaber i Hollywood nu gør virtual reality-oplevelser til en central del af fremtidens strategi.
Det vurderes, at virtual reality til hjemmet stadig er en for dyr løsning for de fleste private forbrugere, hvilket åbner muligheden for biografer og storcentre.
Her kan der satses på såkaldt ‘location baseret’ virtual reality, hvor du iført vr-headset kan gå på oplevelse i et fysisk rum.
Det Disney-ejede The Void arbejder med den slags vr-oplevelser on location, hvor du et i stort rum kan bevæge dig rundt og møde edderkopper og drager i oplevelsen “Curse of the Serpent’s Eye”.
Sony, Paramount, Lionsgate og 20th Century Fox satser også stort på virtual reality som biografernes næste store sællert.
#1 Tsunamijhoe 7 år siden
#2 Justin 7 år siden
VR gør det modsatte, kan lige så godt sidde der hjemme i sofaen med den der skærm på hovedet
#3 Kaversmed 7 år siden
Newt: It won't make any difference...
#4 Tsunamijhoe 7 år siden
Netop.. Mange går jo i biografen for det sociale aspekt,og med sådan et kraniegevir der,ja så er der ikke meget socialt i det.
Tror ikke på det vil få ret stor udbredelse,og biograferne er nok også mere tilbageholdende med at investere i nyt grej af denne type når man ser på 3D,som jo er på vej ud igen..
#5 DanAlbækMajgaard 7 år siden
#6 Sir_cumalot 7 år siden
Men godt at se de cunts endelig er ved at fatte mine ideer nok skal blive store indtjeningskilder
#7 The Curator 7 år siden
Få hovedet ud af røven, mester. Den ide har været oppe og vende i flere årtier.
#8 Gorman 7 år siden
#9 kblood 7 år siden
#10 nwinther 7 år siden
VR bliver muligvis en succes - men ikke til film, og slet ikke i biografen.