En ny amerikansk undersøgelse af analyseinstituttet Nielsen NRG slår fast, at filmforbrugere i høj grad søger oplysninger om film på internettet – men også, at især de unge i ligeså høj grad lader sig påvirker af venner.

94 % af folk, der jævnligt går i biografen, er på nettet, og 73 % har profiler på sociale netværkssider som Facebook, Twitter og MySpace, hvor de deler og søger oplysninger om kommende film.

På trods af at brugen af internettet er meget udbredt, er det stadig meget forskelligt, hvordan forbrugerne bruger mulighederne online – alt afhængigt af aldersgruppe.


– Teenagere fokuserer i udpræget grad på informationsdeling i grupper, hvor sociale netværkssider har afgørende betydning.

– Folk i 20’erne har fået de digitale medier ind med modermælken og går oftest online for at finde og dele oplysninger om film.

– Folk i 30’erne er ofte tidspressede af familie og job og deler deres biografture mellem børnene og kæresten. De er det alderssegment, der bruger flest timer på internettet.

– Folk i 40’erne sætter mere deres lid til traditionelle medier som magasiner og aviser.

– Folk i 50’erne undgår fyldte biografsale og springer reklamer over, da de mener, at der er for mange af dem.

Selvom internettet er blevet en vigtig faktor, er det stadig fra tv, at de fleste – 73 % – hører om nye film, mens 44 % som regel hører om nye film på nettet.

Undersøgelsen viser også, at 62 % af forbrugerne læser filmanmeldelser online, mens det kun er folk over 50, der stadig foretrækker anmeldelser i aviser.

Se også: Filmz på Facebook – bliv fan!


Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Riqon 10 år siden

Rotten Tomatoes er din ven.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 tiany 10 år siden

Shit - jeg vidste bare, at Filmz ville påvirke mit filmvalg ;)
Valar morghulis
Gravatar

#3 HonoDelLoce 10 år siden

Well, dah!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 bullettooth 10 år siden

Den frie vilje er død!!!... længe leve internettet ;-)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 10 år siden

Powerpoint
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 reschat 10 år siden

Jeg hører stort set aldrig om en film fra TV, som jeg ikke allerede kender til fra nettet.
Men ang. intetnettet og film, så er IMDb da klart den internet side der påvirker mit valg af film mest. Et hurtigt kig på scoren, score-fordelingen ved køn og alder, "if you liked this"-film, forum og brugeranmeldelser - og så ved jeg, om jeg har lyst til at se den eller ej.

Jeg synes generelt ikke at man kan bruge TV'et til oplysningskilde omkring nye film. Der er helt, helt utrolig mange film, som aldrig bliver nævnt i TV - men som stadig er gode. Og havde det ikke været for internettet, så havde jeg slet ikke hørt om mange rigtig gode film.
"Stupid cunt. There ain't no bullets in this thing. It's all fucking mind power."
Gravatar

#7 XuN 10 år siden

Jeg ser så mange film at jeg ikke vil sige at internettet påvirker mig. For fuck med dårlige film jeg har set i tidens løb :P
Gravatar

#8 filmz-Bruce 10 år siden

Anmeldelser af film, fra anmeldere jeg sætter min lid til, påvirker mig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 mr gaijin 10 år siden

Internettet påvirker måske min/vores valg af film, men jeg/vi påvirker også internettet. Specielt på en side som Filmz. Det er et ok trade-off.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 enfilmnørd 10 år siden

Det kunne jeg godthavde fortalt dem.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: