Forarbejdet til Denis Villeneuves sci-fi-film “Arrival” var allerede i gang, da Christopher Nolan i 2014 gav premiere til “Interstellar”. Og det ændrede manuskriptet til “Arrival”.
Se også: Video: Det utrolige effekt-arbejde afsløres til “Arrival”
Det er manuskriptforfatter Eric Heisserer, der nu afslører, at handlingen i “Interstellar” tvang ham til at ændre på sin slutning og særligt på det, som rumvæsenerne efterlader til menneskene:
”I tidligere versioner efterlod de tegningerne til et rumskib, som en slags ark. Og så kom Chris Nolans ‘Interstellar’ ud, hvorefter vi trådte sammen og sagde: ‘Nå, nu fungerer det her ikke rigtig mere.’ Så vi fokuserede mere på det, vi havde foran os, som var kraften i deres sprog,” siger Eric Heisserer til Collider.
Den beslutning gjorde næppe manuskriptet til “Arrival” dårligere, idet Heisserer er blevet belønnet med en Oscar-nominering for sit manuskript.
“Arrival” er nomineret til i alt otte Oscars.
#1 HighFlyer15 7 år siden
#2 Kisbye 7 år siden
O'neil cylinderen blev beskrevet allerede tilbage i 1976, så det har ikke noget med Interstellar at gøre.
#3 Mads47 7 år siden
Nej men det er jo ikke det er der pointen hvor hvidt det design stammer fra 1976 eller ej, men at de to films slutninger ville ende med at ligne hindanden for meget visuelt og derfor gik de i en anden retning med Arrival.
#4 BlackJesus 7 år siden
Arrival er god, men jeg synes den får for meget credit i forhold til at det er en copyfilm af The Contact. Dog er slutningen godt lavet og det der redder/gør filmen god.