Måske har du bemærket, at flere af dvd-filmene hos forhandlerne har ordene “Noget på hjerte” påtrykt.

Fælles for dem alle er, at de er en del af selskabet SF Films kampagne, som skal få flere kvinder til at købe dvd’er.

Filmz har i den forbindelse talt med SF Films marketingschef, Benny Knebelov, om konceptet, om marketingsbudgetter for dvd’er i Danmark, og om hvorfor kvinder ikke er så gode til at købe film.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 mr gaijin 17 år siden

Det er godt nok interessant at få noget insider-viden om filmmarkedsførelse i Danmark. Det hører man godt nok ikke meget om. Jeg læser ellers mange nyheder fra NY Times blandt andet om film marketing, og hvordan filmverdenen udvikler sig som en branche, men det er sjældent, jeg hører noget fra Danmark. Så tak for det interview.

Desuden er det nogle af de mere interessante, der markedsføres under dette label. Little Children, Little Miss Sunshine, Scoop, er alle film, som jeg godt kunne tænke mig at se. Og nej, jeg er ikke en kvinde over 30 :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 filmz-Annabel 17 år siden

Der ER, som #1 siger, en interessant artikel, men jeg tvivler på, om kampagnen kan tage æren for, at disse film tilsyneladende er blevet succeser. Jeg havde i hvert fald ikke hørt om kampagnen før nu, og hvis idéen er, at få fat på kvinder, der normalt ikke ser så mange film, så tror jeg, at der skal mere til.
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#3 Patriarch 17 år siden

En kølle, gaffa tape og tændstikker ville helt sikkert være mere effektivt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: