Produktplacering er nutildags lige så normalt som at trække vejret. Det til trods har filmselskabet MGM i sinde virkelig at presse citronen med “James Bond 23”, der i stor stil vil blive finansieret via produktplacering.

Se også: Coen-brødrenes favorit-fotograf skyder måske “James Bond 23″.

Op til en tredjedel af budgettet for “James Bond 23” vil komme fra selskaber, hvis produkter vil dukke op i filmen i en eller anden form – så hvem ved, måske drikker agent 007 ikke længere Martini, men i stedet Dr. Pepper?

MGM og Sony tager 5 mio. dollars fra hvert firma, der ønsker at være en del af filmen. Alt i alt giver det 45 mio. dollars i indtægter blot på produktplacering. “James Bond 23” slår dermed “Minority Report”, der er den tidligere rekordindehaver med 20 mio. dollars.

Produktplacering er dog ikke en nyhed i “James Bond”-film. Bilmærket Aston Martin er nærmest blevet synonym med figuren, og det samme kan siges om urmageren Omega.

Se også: Sam Mendes instruerer næste James Bond-film i slutningen af 2011.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#11 X&O 13 år siden

Den fedeste product placement jeg har set er i Fight Club...
Gravatar

#12 Makey 13 år siden

The Truman Show <3
Gravatar

#13 Jimmbo 13 år siden

X&amp;O (11) skrev:
Den fedeste product placement jeg har set er i Fight Club...
Det fedeste må da klart være i Wayne's World, da han tager tyk pris på product placement.

Men det dumme jeg til dato har oplevet af product placement må da være i The day Eath stood still. Det giver absolut ingen mening, at man mødes med en alien på Mac'en.
Gravatar

#14 mardal 13 år siden

Jeg kan i hvert fald huske i Minority Report at nogen af de biler der kører lodret op ad væggen var af et kendt mærke, som lige skulle med i billedet da tom cruise hopper på bilen. Jeg kan dog ikke huske hvilket mærke...

Men altså film handler jo om at skabe en illusion, og kendte vare og mærker kan jo være med til at skabe den illusion. Hvad er mest troværdigt? et morgenbord med kelloggs og arla mælk eller to fuldstændigt anonyme kartoner? Så længe at product placement ikke bryder illusionen alt for meget, synes jeg det er okay. Self vil der altid være en del af markedet som vil blive endnu mere kommercielt, hvis det da overhovedet er muligt. Hvor hovedrollen bruger tid på at prise et produkt enten ved at tale positivt om det eller udfører en smart aktivitet med det som ikke har noget med filmens handling at gøre. Men film som vil synke så lavt, er jo i forvejen dem som vi kategorisere som metervare i bedste fald og i værste fald elendige.
Gravatar

#15 HonoDelLoce 13 år siden

Jeg så et afsnit af en tv-serie, på et tidspunkt, hvor jeg undrede mig over produktplacering.. Ikke at det forekom, men at det skete med et produkt, jeg aldrig har set..

Det var en bærbar computer, der havde et kæmpestort lysende Microsoft-mærke på låget.. Jeg tænker, at Microsoft var trætte af al den Apple-produktplacering, der er i uendeligt mange film og serier, men jeg har aldrig set sådan en bærbar! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16 X&O 13 år siden

Jimmbo (13) skrev:
Det fedeste må da klart være i Wayne's World, da han tager tyk pris på product placement.

Men det dumme jeg til dato har oplevet af product placement må da være i The day Eath stood still. Det giver absolut ingen mening, at man mødes med en alien på Mac'en.


Men det gør Fincher også, han skider praktisk talt på BMW...
Gravatar

#17 Kyllingebenet 13 år siden

Product-placement er med til at gøre illusionen mere realistisk, eller? ;)
Gravatar

#18 duuk74 13 år siden

Skal vi skyder på der kommer sådan et her, som på billedet i bunden http://filmz.dk/film/fast-and-furious-5/biograf

Hold kæft hvor jeg dog hader Apple's product placement. Det er stort set i alle serier jeg følger med i.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: