En amerikansk kvinde fra staten Michigan har angiveligt følt sig så snydt over traileren til Nicolas Winding Refns “Drive”, at hun har valgt at sagsøge filmens distributør, FilmDistrict.

Se også: Trailer til Nicolas Winding Refns “Drive” med Ryan Gosling.

Kvinden, Sarah Deming, har sagsøgt FilmDistrict, fordi de har promoveret “Drive” som værende i stil med “Fast and Furious”-filmene og lign. film med actionscener, der involverer biler.

Hvad, hun i stedet har fået, er en film, der efter hendes eget udsagn indeholder meget lidt kørsel og ekstremt racisme imod medlemmer af den jødiske tro.

Dette har ansporet hende til at sagsøge FilmDistrict, således hun kan få sine penge tilbage og derved få en sag startet mod hele Hollywood for at få dem til at stoppe med at lave misledende trailere.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (75)
Gravatar

#21 Patriarch 13 år siden

Spanner (6) skrev:
Hvis du har et link til det vil jeg meget gerne se det. Jeg har ikke kunnet finde noget seriøs information om dette ofte brugte eksempel.

http://answers.google.com/answers/threadview?id=21...


Skulle lige til at spørge om det samme - altså noget dokumentation. Det lyder godt nok wack... Min bullshit detector gik i hvert fald af.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#22 Shadow_Dude 13 år siden

HC_Kromann (18) skrev:
sølvpapirs-hat-film.


Genialt udtryk.
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#23 Batsy 13 år siden

Stupid american is stupid...
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#24 the_paki_don 13 år siden

OMG - Jeg jokede med en af mine venner, at der nok skulle være en, der sagsøgte over "falsk markedsføring" pga. Drive og så skete det sgu!!! HAHAHAHAAAAAAAAA

Efter at have set traileren, så er jeg fandeme glad for, at jeg aldrig så den, FØR jeg så Drive, for HOLD KÆFT, hvor bliver der vist meget! Men jeg må ærligt indrømme, at filmen godt nok har et større... Drive... i traileren, end den virkelig film er, som oftere bare er i Park.

IKKE at jeg støtter hendes retssag, men der er ÉT bestemt punkt, som jeg finder interessant at diskutere og det er netop, hvor meget man kan fremvise en film på en måde, når den ikke er "på den måde"?

Jeg tænker specifikt på traileren til Jarhead. En ganske fin drama film, en såkaldt "antikrigsfilm", fordi der ikke er meget krig i den. MEN traileren viser næsten al den action, der ER i filmen. Hvis en trailer er 3/4 dele action, så opfatter jeg det i hvert fald som om, at 3/4 dele af FILMEN er action, da traileren er et sammenkog af filmen! Men det er ikke tilfældet.


Sweeney Todd er også et glimrende eksempel på alternativ markedsføring. I den trailer bliver der sunget lige i slutningen... 3-4 strofer. I en film, der består af 4/5 dele sang. Hmmm... Jeg elskede Sweeney Todd, men jeg vidste også, at det var en fuldblods musical og kan SAGTENS forstå, at der er nogen, der ikke forstod det.

Der er en artikel fra en amerikansk hjemmeside, som jeg læste for lang tid siden, som beskrev fænomenet bedre. Tror det var en Top 10 over genreskiftende klipninger af trailers.

Den bedste er dog "The Shining" som en familiekomedie. :)
Gravatar

#25 x marks the spot 13 år siden

Alarmsignalerne burde også gå i gang hos amerikanerne, når der laves trailere for f.eks. asiatiske og franske film, hvor der stort set ikke høres noget dialog men masser af actionklip og musik.
Det er jo kendt, at amerikanerne har fobier mod undertekster, og så man jo fuppe dem i biografen på andre måder ;)
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#26 Mr. Anderson 13 år siden

The American dream: Get rich, or sue trying.
"A day without laughter, is a day wasted." –Charlie Chaplin
Gravatar

#27 Hr. Nielsen 13 år siden

Kan man sagsøge hende kvinden for at spoile at der rent faktisk ikke er tale om en Fast film, så man ender med at bruge penge på at se den og blive positivt overrasket...Okay, det gav så ikke mening:-/
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#28 X&O 13 år siden

Egentlig giver jeg kvinden ret. For i princippet, er den blevet markedsført til forskel fra hvordan den faktiske film er. Men at en film af denne kaliber udløser en retssag er mig ubegribeligt.
Gravatar

#29 Takeshi_K 13 år siden

Mig og min lillebror var henne ved min far, da vi så traileren til "Syriana". Vi blev begge fælt skuffet, da vi tog ind og så den. Det skal siges, at jeg nok var 17 år og han 15. Nu har jeg lige set traileren igen, og den ser da meget interessant ud nu. Dengang jeg var 17 år var det helt andre film der var på min radar (er 23 år). Det kan dog sagtens være jeg stadig synes den er kedelig. Det skal jeg ikke sige.

Jeg kan godt forstå hendes frustration. Jeg kan dog ikke forstå, at hun mener at traileren fik "Drive" til at ligne en "Fast and Furious" film. Og ligefrem at sagsøge pga. det er jo helt ude i hampen.
Gravatar

#30 MaxHHansen 13 år siden

Tja, det sjoveste ville vel næsten være hvis hun vandt retsagen, og rent faktisk KUN fik sin billet refunderet...

Skriv ny kommentar: