Lars von Trier havde her til aften indkaldt til pressemøde i Trollhättan i Sverige i forbindelse med sin kommende film “Melancholia”, men de 60 pressefolk fra forskellige dele af Europa blev noget gale i skralden, da det viste sig, at Trier havde meget lidt at sige. Det skriver Politiken.dk.
På pressemødet, der sluttede efter kun 20 minutter i stedet for de planlagte 45, deltog også “Melancholia”-skuespillerne Kiefer Sutherland, Kirsten Dunst og Charlotte Gainsbourg.
På spørgsmålet om, hvordan “Melancholia” vil komme til at se ud visuelt, svarede Trier: ”Som lort”.
Han uddybede: ”Måske ikke helt så meget lort som den forrige. Men dog som lort.”
Om handlingen var det eneste, instruktøren ville afsløre: ”Der er et bryllup… så er der en planet, der hvivler mod jorden” og ”To søstre, der fjerner sig fra hinanden”.
Udover Sutherland, Dunst og Gainsbourg er Stellan Skarsgård, Alexander Skarsgård, John Hurt, Udo Kier og Charlotte Rampling med i filmen, som for tiden er i gang med optagelser.
Klik her for at læse flere nyheder om “Melancholia”.
#21 Nicki52 14 år siden
Men han får da stor omtale. Han vil ikke fortæller for meget om filmen, for at frygter ingen vil se det. Det vil jeg da. Jeg vil hel vild godt se den film efter den udtalelse.
#22 filmz-Bruce 14 år siden
#23 filmz-Claudius 14 år siden
Det har da virket fint for ham indtil nu?
If it ain't broken, don't fix it ;)
Jeg undrer mig bare såre over, at det stadig virker. Men måske er det bare fast teater nu - Trier spiller arrogant, så journalisterne kan agere sure og skrive noget grimt om ham. På den måde får filmen omtale efter det gamle princip om, at der ikke findes dårlig omtale.
Hvis journalisterne på et tidspunkt virkelig blev sure, så ville de nok kollektivt boykotte ham. Fotograferne valgte f.eks. kollektivt ikke at tage et eneste billede af George Clooney til at hans store premiere på filmen "The Peacemaker" fra 1997, efter han havde beskyldt pressen for reelt at have dræbt Prinsesse Diana. Filmen floppede efterfølgende.
#24 Blacksanta 14 år siden
#25 filmz-Bruce 14 år siden
#26 Twister 14 år siden
Her er jeg så ikke helt enig. Det visuelle har ikke "altid" haft lav prioitit hos Trier. I starten af han kariere havde det visuelle (og den tekniske side i det hele taget) en meget høj prioritet. Forbrydelsens Element og specielt Europa er smukke visuelle film der er filmet på et meget højt og stiliseret niveau. Trier har selv udtalt at en stor del af hans fokus som filmkunstner handler om emnet KONTROL. Jeg har tidligere læst at "kontrol" altid har været drejepunktet for Trier. I starten af hans karriere var han meget fikseret på at lave meget stiliserede film hvor den tekniske side var top klasse (hvilket i den grad ses i Europa, hvor Trier skøjter rundt mellem mange forskellige avancerede cinematografiske teknikker). Trier kom til den opfattelse, i de efterfølgende år, at den eneste måde at udvikle sig selv som kunstner, ville være at bryde med denne trang og fiksering på kontrol. Det var i denne forbindelse at Dogme-bevægelsen blev skabt. På denne måde kunne Trier helt give slip og ikke tænke på kontrol over det tekniske plan i samme omfang, men benytte sig af "simple" håndholdte kameraindstillinger og i det hele taget et mere nøgent og rent look. Det er min opfattelse ihvertfald :) Denne opfattelse stemmer i øvrigt rigtig godt overens med Triers "The Five Obstructions" hvor man får et dybere indblik i Trier som filmkunstner og hans evige opgør med "kontrol".
Og så synes jeg faktisk at AntiChrist er en rigtig flot film i mange perioder gennem plottet. Men denne opfattelse deler Trier tydeligvis ikke :D!
#27 filmz-Bruce 14 år siden
#28 Blacksanta 14 år siden
#29 jessup 14 år siden
#30 filmz-Bruce 14 år siden