Lars von Trier havde her til aften indkaldt til pressemøde i Trollhättan i Sverige i forbindelse med sin kommende film “Melancholia”, men de 60 pressefolk fra forskellige dele af Europa blev noget gale i skralden, da det viste sig, at Trier havde meget lidt at sige. Det skriver Politiken.dk.

På pressemødet, der sluttede efter kun 20 minutter i stedet for de planlagte 45, deltog også “Melancholia”-skuespillerne Kiefer Sutherland, Kirsten Dunst og Charlotte Gainsbourg.

På spørgsmålet om, hvordan “Melancholia” vil komme til at se ud visuelt, svarede Trier: ”Som lort”.

Han uddybede: ”Måske ikke helt så meget lort som den forrige. Men dog som lort.”

Om handlingen var det eneste, instruktøren ville afsløre: ”Der er et bryllup… så er der en planet, der hvivler mod jorden” og ”To søstre, der fjerner sig fra hinanden”.

Udover Sutherland, Dunst og Gainsbourg er Stellan Skarsgård, Alexander Skarsgård, John Hurt, Udo Kier og Charlotte Rampling med i filmen, som for tiden er i gang med optagelser.

Klik her for at læse flere nyheder om “Melancholia”
.



Vis kommentarer (71)
Gravatar

#21 Nicki52 14 år siden

jesperbc (20) skrev:
Der må være bedre måde at skabe omtale til en film, end at pisse journalisterne af...

Men han får da stor omtale. Han vil ikke fortæller for meget om filmen, for at frygter ingen vil se det. Det vil jeg da. Jeg vil hel vild godt se den film efter den udtalelse.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 filmz-Bruce 14 år siden

Trier siger det, som hans kritikere elsker at høre ham sige :) Manden tyer til den barnlige provokation, men han gør det ikke ud fra barnlige motiver. Han er blot lidt mere omkostningsbevidst end de fleste og vælger en anden PR form. Han kører Simon Spies' form for PR og han sælger sin film længe inden optagelserne er begyndt. Og han behøver endda kun at sige et prutte ord eller to og så ligger verden på den anden ende af forargelse, mens folk ikke kan forarges af voldsliderlige film som Machete, Saw og Hostel :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 filmz-Claudius 14 år siden

jesperbc (20) skrev:
Der må være bedre måde at skabe omtale til en film, end at pisse journalisterne af...


Det har da virket fint for ham indtil nu?

If it ain't broken, don't fix it ;)

Jeg undrer mig bare såre over, at det stadig virker. Men måske er det bare fast teater nu - Trier spiller arrogant, så journalisterne kan agere sure og skrive noget grimt om ham. På den måde får filmen omtale efter det gamle princip om, at der ikke findes dårlig omtale.

Hvis journalisterne på et tidspunkt virkelig blev sure, så ville de nok kollektivt boykotte ham. Fotograferne valgte f.eks. kollektivt ikke at tage et eneste billede af George Clooney til at hans store premiere på filmen "The Peacemaker" fra 1997, efter han havde beskyldt pressen for reelt at have dræbt Prinsesse Diana. Filmen floppede efterfølgende.
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#24 Blacksanta 14 år siden

#22, Jeg elsker dig - glimrende kommentar! :)
Gravatar

#25 filmz-Bruce 14 år siden

#24 Pas på. Jeg har lige set A Single Man :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 Twister 14 år siden

Claudius (19) skrev:
Og selv hvis man synes, "Antichrist" er en fantastisk film, så var den vel ikke nogen milepæl visuelt. Mindre kan så også gøre det, og det visuelle udseende har altid en noget lav prioritet hos Trier. Ellers lavede han jo nok ikke film, hvor han i stedet for rigtige locations bare tegnede kridtstreger på et gulv...


Her er jeg så ikke helt enig. Det visuelle har ikke "altid" haft lav prioitit hos Trier. I starten af han kariere havde det visuelle (og den tekniske side i det hele taget) en meget høj prioritet. Forbrydelsens Element og specielt Europa er smukke visuelle film der er filmet på et meget højt og stiliseret niveau. Trier har selv udtalt at en stor del af hans fokus som filmkunstner handler om emnet KONTROL. Jeg har tidligere læst at "kontrol" altid har været drejepunktet for Trier. I starten af hans karriere var han meget fikseret på at lave meget stiliserede film hvor den tekniske side var top klasse (hvilket i den grad ses i Europa, hvor Trier skøjter rundt mellem mange forskellige avancerede cinematografiske teknikker). Trier kom til den opfattelse, i de efterfølgende år, at den eneste måde at udvikle sig selv som kunstner, ville være at bryde med denne trang og fiksering på kontrol. Det var i denne forbindelse at Dogme-bevægelsen blev skabt. På denne måde kunne Trier helt give slip og ikke tænke på kontrol over det tekniske plan i samme omfang, men benytte sig af "simple" håndholdte kameraindstillinger og i det hele taget et mere nøgent og rent look. Det er min opfattelse ihvertfald :) Denne opfattelse stemmer i øvrigt rigtig godt overens med Triers "The Five Obstructions" hvor man får et dybere indblik i Trier som filmkunstner og hans evige opgør med "kontrol".

Og så synes jeg faktisk at AntiChrist er en rigtig flot film i mange perioder gennem plottet. Men denne opfattelse deler Trier tydeligvis ikke :D!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#27 filmz-Bruce 14 år siden

Er spændt på Antichrist fra Criterion. Jeg mener den udgave, som er på markedet er en 1080i af slagsen. Meget flot iøvrigt og på en 25GB disk, så mon ikke Criterion kan presse citronen lidt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 Blacksanta 14 år siden

Findes der et sted man kan se pressemødet? :)
Gravatar

#29 jessup 14 år siden

Han har flere gange udvist præference for de brunlige nuancer.
This is just until June
Gravatar

#30 filmz-Bruce 14 år siden

#29 Det var da Tomas Alfredson, som lavede Fire Nuancer af Brunt?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: