Kritiker beskylder Netflix for at bruge race til at promovere deres film og serier.
Forfatter og podcaster Stacia L. Brown er sort. Det burde Netflix dog ikke vide, men det tyder noget på, at de gør.
Brown fortæller til The Guardian, at hun er begyndt at møde thumbnails og plakater på Netflix, som fremhæver de sorte karakterer i en pågældende film – uanset om de har en stor rolle at spille eller ej.
Hun giver eksemplet “Like Father”, der har Kristen Bell og Kelsey Grammer i hovedrollerne. Alligevel præsenteres “Like Father” for Brown med sorte bikarakterer, som kun medvirker i få minutter.
Og det er ikke det eneste eksempel fra Stacia L. Brown. Alligevel benægter Netflix:
”Vi spørger ikke medlemmer om deres race, køn eller etnicitet, så vi kan ikke bruge den information til at gøre deres Netflix-oplevelse personlig,” siger Netflix i en udtalelse.
Netflix er kendt for at anvende personligt udvalgte thumbnails og plakater til abonnenterne med hjælp fra en algoritmer, der analyserer forbrugerens Netflix-præferencer.
Data bruges også til at skabe selve serierne på Netflix – læs om det her.
Just did another cursory scroll of suggested watches and the posters they gave me. pic.twitter.com/VoCFJQfWaK
— stacia l. brown (@slb79) October 18, 2018
#31 Mejse 6 år siden
det skal forresten slet ikke forstås som et angreb på dine teorier eller dig, er sikker på at det er godt undersøgt, og alt muligt andet godt, og sikker på det vil hjælpe mange, og lige som alle andre med teorier der har noget med mennesker at gøre, er den forsøgt at gøres så universel som overhovedet muligt, og tiltro til sit arbejde er fint, meeeeen bare opgiv at det er universelt med det samme, skal ikke kunne siges om jeg er den eneste i hele verden det ikke passer på, men jeg tvivler, og universelt eller ej er jo som sådan også lige gyldigt, medmindre du påstår det er universelt, så er vi inde på falsk reklame området der faktisk kan skade :)
#32 Bachone 6 år siden
#33 Mejse 6 år siden
#34 Bachone 6 år siden
Hvis det er det der skal til rent statistisk set før hun gider trykke på filmen, så er det ikke anderledes end andre former for reklamer, specielt når det drejer dig om online.
Så sent som i går søgte jeg efter tilbud Molo vinterjakke til min datter på google.. de første 3 steder der kom frem solgte ikke mærket selvom det var i deres overskrigft, de næste havde jakkerne men ikke på tilbud selvom det stod i overskriften.
Det synes jeg er meget mere irreterende end at de viser en poster med nogle skuespillere der ikke er så meget med i filmen.
Irreterende markedsføring ja, forkert næh.
#35 Mejse 6 år siden
#36 Justin 6 år siden
så hvis Netflix algoritme viser af en kunde kun klikker på film hvor der er negre på filmplakaten, så kan jeg ikke se hvordan det er værre end alle andre reklamer af de Netflix viser negre på alle film hvor der er så meget som en statist der er neger
#37 Mejse 6 år siden
det er altså ikke et svært koncept at forstå...om man synes det er okay eller ej er som sådan ligegyldigt, men for satan man må da i det mindste kunne se der er forskel.......det er lidt forskellen på at få forbi netto og se et skilt med et tilbud, og have en netto ansat, til at holde øje med alle dine køb og så næste gang du kommer derind sige have puttet en masse af noget du normalt ikke købe i en pose af ting du normalt køber, og sige "det her er lige dig"