New Line Cinema har opdateret den officielle hjemmeside for den kommende thriller “The Number 23”, der har Jim Carrey i hovedrollen. Siden giver mange flere detaljer om filmen end det tidligere teasersite.
I filmen følger man Carrey som Walter Sparrow, der bliver besat af en obskur bog med titlen “The Number 23”, og som bliver overbevist om, at bogen er baseret på hans eget liv.
“The Number 23”, som instrueres af Joel Schumacher, er sat til at få amerikansk premiere 23. februar 2007.
#11 Skobbolop 17 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#12 17 år siden
#13 filmz-BrotherJack 17 år siden
Og #3+4+5: godt at I ikke glemmer hvad vores ven, Joel tidligere har udrettet!
#14 filmz-BrotherJack 17 år siden
#15 TNPihl 17 år siden
http://www.filmtrailer.dk
#16 NightHawk 17 år siden
Derimod er den her type thrillers med et strejf af okult mystik hængende over sig, ofte en slags der kan rode sin egen historie ud i noget totalt rod hen imod slutningen, der så efterlader publikum med en fornemmelse af, at være sat af længe før rulleteksterne.
Nu får vi se...det her kan svinge i hver sin retning. Trods det glimrende cast tror jeg dog mest på. at The Number 23 kører fast i sit eget komplekse univers og i sidste ende blir lidt af en fuser.
# 13 -
Vi kan vist godt blive enige om alle sammen, at Batman & Robin var det usleste lort, der har været lavet i den genre. Men samlet at afskrive Joel Schumacher som værende en komplet elendig instruktør og skære alle hans film over en kam, er IMO noget vrøvl. Jeg vil nu mene, at de film jeg nævner her, alle i hver deres genre er godt håndværk, hvor jeg enda vil mene, at et par stykker ligefrem kan kaldes for rigtig gode film.
Tigerland
8MM
Flawless
Falling Down
Cousins
The Lost Boys
St. Elmos Fire
#17 filmz-BrotherJack 17 år siden
Kan kun sige at jeg ikke finder nogle af de film du nævner spændende. Det er ikke fordi de som udgangspunkt har dårlige plots - ja, faktisk har nogle af dem geniale manuskripter - men Schumacher instruerer bare generelt med en usikker hånd. Filmene bliver ofte platte, og der kan virkelig ses forskel på hvordan Fincher f.eks. gjorde Andrew Kevin Walkers supermanuskript "Se7en" til et "filmisk" mesterværk, mens Schumacher ødelagde den samme Andrew Kevin Walkers "8mm", som måske kunne have været et mesterværk med den rette instruktør. Forstår ikke hvorfor han bliver tilbudt de store film. Ok, jeg er med på "The Lost Boys", "Falling Down" og "Flawless", men i bund og grund er det jo bare gode historier der aldrig kommer op og ringe pga. middelmådig instruktion.
#18 NightHawk 17 år siden
Ja, jeg blir så igen nød til at sige, som jeg også har sagt i andre diskutioner, at jeg finder kritikken af 8MM for temmelig overdrevet negativ. Jeg vil omvendt gå så langt som, at betragte den som et lille mesterværk, når man ser samlet på hele Schumachers CV. Skuespillet fejler intet fra nogen parter, historien er kompakt fortalt i en nærmest gammeldags noir stil, der dog senere udvikler sig over i et rendyrket vigilante tema iet meget elegant flow.
Han får både skabt den helt rigtige intensitet hos sine skuespillere og sørger også samtidig for, at holde filmen i en ultra dyster stemning hele vejen. Desuden syntes jeg, at det er fedt at han holder fast i, at vise problematiken vdr. Nicolas cage forvandling fra rendyrket helt til lettere frastødende antihelt og ikke ang. slutningen vælger at lave en happy ending.
Jeg kan ærlig talt ikke se hvor det er, at Schumacher gør noget forkert med sin instruktion i den film.
Syntes heller ikke man skal sammenligne 8MM med Se7en. De er begge to så forskellige i stil, tempo og handling, at det ,IMO, er unfair at sætte dem op imod hinanden. Jeg syntes begge to fungerer fremragende på hver deres præmisser.
Du nævner bla. at når Schumacher står for instruktionen, så blir filmen plat ? Det må du gerne uddybe lidt nærmere, for den betragtning kan jeg slet ikke få øje på i de film jeg nævner i # 16 eller hvis man blot ser på de nyere Phonebooth og Veronica Guirin som ikke er mine favorit film, men dog stadig er solidt håndværk.
Vi kan dog godt blive enige om, at Schumacher gør det mindre godt, eller rettere pænt dårligt, i de stort producere Hollywood film, hvor Batman & Robin, Bad Company og Phantom of The Opera står som strålende makværker. Modsat har han fået meget bedre film ud af det jo mindre budgettet er og jo mere skæv/andeledes historien er. Det er den liste jeg har taget med i # 16 også et ret godt eksempel på. Det lader til at passe ham bedre med smallere film, åbenbart.
Det sidste du skriver i dit indlæg, blir du lige nød til at forklare lidt nærmere. Hvad mener du mht. Schumachers middelmådige instruktion vdr. "The Lost Boys", "Falling Down" og "Flawless", som du, går jeg ud fra at du mener, åbenbart ku' ha' været fortalt bedre med en anden instruktør ?
Jeg har også her ret svært ved at se hans fejl. Skuespilsinstruktionen kan man vist ikke pådutte ham som værende dårlig, da skuespillerne i alle tre film og især i FLawless og Falling Down yder fremragende præstationer. Schumacher får, som jeg ser det, også her uden de store omsvøb fortalt sin historie i alle tre film, så de både underholder og fascinerer. IMO fungere de alle tre glimrende.
#19 filmz-BrotherJack 17 år siden
Lad os tage diskussionen senere - nu er det nytår!
Jeg er absolut ikke enig, og min pointe er netop at det IKKE er solidt håndværk, da han hverken mestrer skuespilsinstruktion eller visuel stil - og i det hele taget ikke virker særlig overbevisende i sine valg i de forskellige film. Jeg vender frygteligt tilbage! Godt nytår..
#20 NightHawk 17 år siden
Nå, men nu er nytåret vel overstået, så lad os fortsætte hvor vi slap sidst. Jeg vil da stadig gerne høre lidt mere vdr. dine synspunkter om Schumacher. :)