DreamWorks Pictures har nu lanceret den nye store trailer til Michael Bays stort opsatte filmatisering af “Transformers”. Traileren, hvori det er muligt at se helt nye scener med de transformerende kæmperobotter, kan ses hos Yahoo! Movies.

I scifi-actioneventyret, der produceres af Steven Spielberg, er Jorden fanget midt i en intergalaktisk krig mellem to racer af gigantiske robotter; de heroiske Autobots og de onde Decepticons, som er i stand til at transformere sig om til en lang række objekter.

“Transformers” udkæmper deres slag på det store lærred 4. juli.



Vis kommentarer (74)
Gravatar

#61 Highland Park 17 år siden

"... filmen var lidt lang og kedelig..." (#58):
HØRT!!! ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#62 Lawman. 17 år siden

#60, det gjorde Weta
Gravatar

#63 PredatorX 17 år siden

Hvad er det for noget ævl om at Weta nu er skidte? Er I helt væk? Jaja de har da lavet nogle små ting som ikke lige holder så meget, men dårlige er de da fandeme ikke!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#64 Slettet Bruger [2842342773] 17 år siden

Tager man tiden i betragtning, så er noget af det mest imponerende computerarbejde altså dinoerne i JP (1). Ser man dem i dag (det er altså 14 år siden) er de stadig MEGET livagtige og 100% troværdige). Jeg vil sammenligne med King Kong-scenen med de brontosaurer der løber. Den scene er fed, men CGI-mæssigt skuffer den helt vildt.De ser SÅ uvirkelige ud!
Kort fortalt: Jeg sammnligner dinoerne og synes JP-dinoerne er flottere, også i direkte sammenligning uden at tænke på årstallene...

Udover dette synes jeg nu WETA er rigtig gode. Efter utallige gensyn er det kun ganske få steder i LOTR-trilogien jeg synes er halvringe lavet. WETA kører det mere oldschool med trickshots og reelle objekter og CGI som sidste udvej, hvor ILM (George Lucas) mere kører den rene CGI-vej.
Gravatar

#65 PredatorX 17 år siden

#64

Du kan overhovedet ikke sammenligne computer grafik arbejdet i de to film. Jurassic Parks dinoer består jo kun af omkring 10% computer grafik, resten af tiden har vi jo altså med animatronix at gøre. Hvis du går i dybden og tjekker bevægelser og textures osv ud, så er King Kong overlegen. Jeg elsker dog stadig JP, og sammenligner IKKE det overordnede indtryk. KUN computer arbejdet.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#66 Slettet Bruger [2842342773] 17 år siden

Så vidt jeg ved, er det kun den syge triceratops, der er animatronic.

Jeg ved ikke om du mener selve King Kong, men det var bestemt ikke ham jeg ville sammenligne med. Han er meget flot.
Gravatar

#67 Slettet Bruger [2842342773] 17 år siden

Har lige kigget lidt rundt på nettet. Du har ret, så er sammenligningen ubrugelig.
Gravatar

#68 duuk74 17 år siden

#64
..Udover dette synes jeg nu WETA er rigtig gode. Efter utallige gensyn er det kun ganske få steder i LOTR-trilogien jeg synes er halvringe lavet. WETA kører det mere oldschool med trickshots og reelle objekter og CGI som sidste udvej, hvor ILM (George Lucas) mere kører den rene CGI-vej..


100% enig der. Jeg er personligt til WETA over ILM til enhver tid. Og det er der så andre der ikke er, det er vist så langt vi kommer :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#69 Outbound Sith 17 år siden

Mit lægmandssyn på tingene hænger sådan sammen, at ILM er uovertrufne til scifi (rumkamp, robotter, etc.), mens WETA styrer butikken, når det gælder fantasy (organiske væsner, "kulturhistorie", osv.)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#70 filmz-Bruce 17 år siden

Ja, der var masser af dårlige effekter i LotR, men der var sateme også mange gode og man skal ikke glemme at Weta dér trådte deres barnesko mod de store, bl.a. med ekskursion til ILM.

Begge firmaer kan levere varen, de kan også lave noget hø. Det er umådeligt sjældent, at jeg ser en godt lavet blue/green screen, hvor den indsatte baggrund skal virke realistisk ifht. forgrunden. Det lykkes meget godt i SW3 RotS, hvor baggrundene nærmest er rene 2D landskaber, det samme i Sin City og 300, hvor det skal være karikeret og tegneserieagtigt. Det kikser fælt for Weta i King Kong, hvor der skal være samspil med for- og baggrund. Men er det egentlig ikke mere Peter Jacksons skyld, at han ikke indser teknologiens begrænsning og forsøger at holde sig indenfor det "tilladelige", hvad angår effekternes virke? Istedet forsøger han at presse teknikken til det yderste og skabe noget, som stadig ikke lader sig gøre, med den teknik, vi har til rådighed idag.

Weta har med deres sans for bigatures (Gondor, Helms Deep) og skabninger (Gollom, Kong, tyranusaurerne ...IKKE brontosaurerne, uhyret i Host etc), for computerskabte omgivelser (Morias miner, Rivendell) og rendyrkede actionsekvenser (I Robot, bilscenen, Kong på toppen af Empire State Building) etc. vist de er i superligaen og ikke ligger under for ILM.

ILM's styke er måske, at de er bedre til at holde sig indenfor teknologiens muligheder og derfor sjældent vover sig ud i scener, som aldrig vil holde på film. Men igen, det mener jeg i høj grad er instruktørens ansvar at sørge for.

At Cameron har valgt Weta til sine film, Spielberg og Jackson Weta til de nye Tintin film (på baggrund af en helt ny revolutionerende animationsteknik) og Disney i Narnia 2 skifter ILM ud med Weta, synes jeg er et tegn på kvalitet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: