DC-filmen “Birds of Prey” kan fra i dag købes til streaming – den hidtil billigste biograftitel under coronakrisen.

Det begyndte for 10 dage siden med VOD-premieren på “The Invisible Man”, “Emma” og “The Hunt”, der alle tre blev udbudt til 179-189 kroner i Danmark.

Sidste fredag fulgte Sony så op med dansk VOD-premiere på “Bloodshot” til en pris på 169 kroner.

Nu sænker Warner Bros. så prisen for selskabets første tidlige biografaktuelle titel til streaming. “Birds of Prey” koster 149 kroner.

Læs også ‘Så meget vil publikum betale for streaming-premiere på biograffilm‘.

Det er 17 procent lavere end Universal-titlerne til 179 kroner, hvilket altså tyder på, at streaming-markedet endnu ikke har sat sig endegyldigt fast på prisen for disse biograftitler på video-on-demand.



Vis kommentarer (32)
Gravatar

#21 Justin 2 år siden

#20
Som jeg skriver
“ Det har aldrig været væk, og vil aldrig forsvinde.”
Så det er utopi hvis du tror det vil det

Men at alt bliver samlet et sted er ikke utopi, Netflix var tæt på
Og selv hvis jeg foreksempel kunne købe alt i iTunes ville konkurrence myndighederne var helt ligeglade, så længe det ikke betød at Blockbuster og viaplay ikke havde den mulighed.

Men hvad siger konkurrence myndighederne engentligt til at jeg ikke kan købe en film hos Blockbuster mens der går i biograferne, det syntes jeg da der noget som konkurrence myndighederne skal kigge på, måske filmindustrien ikke overtræder konkurrenceloven, men det kan være at biograferne gør det.

Reglen om at det kun er biograf film hos Cannes blev først lavet efter at Netflix var blevet inviteret, og kun fordi biograferne var helt vildt bange for real konkurrence.

Dine argumenter er som regel ubrugelige og nonsens, ærgerligt at du ikke kan se det.

Biograferne har alt med det at gøre, det var dem der fik Netflix smidt ud at Cannes, det er dem der ikke tør have real konkurrence med streaming, derfor har biografen alt med dette at gøre
Gravatar

#22 MacGuffin 2 år siden

Jeg tror så sandelig ikke pirateri vil forsvinde. Så længe det blot koster en krone at se en film, vil pirateri bestå.
Netflix har aldrig været bare tæt på at have alt samlet et sted. Er du klar over der hvert år bliver produceret 9000 spillefilm over hele verden?
Jeg synes du skal anmelde hele filmbranchen til konkurrencemyndighederne, så må de forklare dig at du er på gale veje. Jeg har ikke den nødvendige psykologiske uddannelse til at forklare mennesker, der befinder sig i en fantasiverden, den rette sammenhæng.
Hold op med at generalisér. Det er Frankrig. Alle øvrige filmfestivaler og prisuddelinger over hele verden byder Netflix velkommen.
Ja, i din fantasiverden er min faktuelle argumentation selvfølgelig som at smide vand på en gås.
Du aner intet som filmbranchen og alligevel kloger du dig, Tragisk.
Men fortsæt du blot din kamp. Du vil aldrig komme til at vinde den.
Du er hvad man kalder komplet udenfor almindelig pædagogisk rækkevidde.
Gravatar

#23 Justin 2 år siden

#22
Pirateri vil aldrig forsvinde, så lad være med at tro på det vil
Ja, det med de 9000 har du sagt før, men Netflix er stadig dem der er kommet tættest på.

Ja, jeg ved godt at det kun er i Frankrig at de har ændret reglerne efter pres fra biograferne.

Nej, jeg er ikke uden for pædagogisk rækkevidde, men se på Blockbuster, eller der er ikke rigtigt noget at se på, fordi de ligesom dig levede i fortiden.

Men ja, jeg ved godt at ældre generationer har en romantisk forkærlighed for biografen, men Blockbuster troede jo også det gik så godt for dem at de nægtede at købe Netflix til lavpris
Gravatar

#24 MacGuffin 2 år siden

Lad nu være med at lægge ord i min mund. Jeg har jo netop skrevet at pirateri aldrig vil forsvinde.
Hvor står der at jeg tror det vil forsvinde?

Du vrøvler om Netflix. Og ligegyldigt, for de vil aldrig nogensinde kunne komme til at tilbyde alt.
Sludder. De franske biografer kan ikke ændre reglerne, det kræver enighed med et bredt udsnit af den franske filmindustri. En enighed der er blevet opnået.

Bevis dine tåbelige påstande.

Du har kun fokus på biograferne, med overser at filmproducenterne kan lancere deres film lige nøjagtigt på hvilken platform de vil. Snap out of it. Det skræmmebillede du opsætter har ingen bund i virkeligheden.

Men hvordan skulle du da også vide bedre. Du aner jo intet om filmindustrien eller filmproduktion.

Det er da komplet ligegyldigt hvilken tid jeg lever i. Jeg forholder mig til realiteterne. Du forholder dig til en fantasiverden. Vinduet består, fordi de amerikanske studier opfandt det og de holder fast i det.

Så tag dit klynkeri op med de amerikanske studier.
Gravatar

#25 Justin 2 år siden

#24
Du skriver så længe det koster penge se film vil der være pirateri, altså vil pirateri forsvinde hvis det bliver gratis at se film, det tror jeg ikke på vil få pirateri til at forsvinde.

De er stadig dem der er kommet tættest på.

Hvis de franske biografer ikke var blevet sure, var der aldrig nogen der havde overvejet en regel ændring, den regel ændring er blevet lavet fordi biograferne blev sure,.

Det er helt rigtig at biograferne ikke vil vise film der er tilgængelig andre steder, den kan du ikke tale dig ud at selv om jeg ved du mege gerne vil.

Nej, det er ikke ligegydigt hvilken tid du lever i, for hvis du levede i nytiden så ville du forholde dig til den, istedet for din nuværende utroligt kærlighed til et nostalgisk minde om dit første smalsfilms apparat.

Det er biograferne der er problemet, derfor skal de rettes i deres retning
Gravatar

#26 MacGuffin 2 år siden

Jamen, hvad i himlens navn kan vi bruge det til, at Netflix er kommet tættest på? Indtægterne har jo ikke kunnet betale indholdet, derfor har Netflix gældsat sig med enorme summer.

Nej, den regelændring er lavet for at beskytte biografoplevelsen. Det er hele den franske filmindustri enige om. Du ved ikke meget om de specielle forhold der gør sig gældende i Frankrig. I Frankrig ser man på biograferne på en helt anden måde end i noget andet land.

Jo, jeg tror såmænd gerne biograferne vil vise film der er tilgængelige andre steder, SÅFREMT biograferne fik tilbudt filmene til samme pris som streamingtjenesterne. Men det gør biograferne ikke. Biograferne betaler mangefold mere pr. næse der ser filmene, end streamingtjenesterne.

Min interesse er filmene og at der fortsat kan produceres et bredt udbud af film i høj kvalitet. Det vil dine besynderlige ideer forhindre.

Og hvis du havde ret, hvorfor skider de amerikanske studier så ikke på biograferne og udsender det hele på streaming? Svaret er at biograferne er forudsætningen for at det brede filmudbud af høj kvalitet i det hele taget kan produceres.

Du lever i en fantasiverden. Jeg forholder mig så sandelig til nutidens realiteter og det er at biograferne står for en stadig stigende andel af en films indtægter. Forhold dig til det!

At du kan skrive biograferne er problemet, beviser du ikke kan få ind i bolden at biograferne står for op mod 70 procent af en films indtægter og betaler en meget høj pris pr. næse der ser filmene. Indtægter som jo altså skal betale omkostningen for at lave filmene. Indtægterne fra streaming er lillebitte og repræsentere en meget lille pris pr. næse.
Gravatar

#27 Justin 2 år siden

#26

At det er dejligt med et stort udbudt et sted, selv om udbudet på det danske markedet er til grin.

Netop regel ændringer er lavet for at beskytte biograferne mod streaming, hvilken jo bare viser det jeg hele tiden har sagt.

Hvis biograferne betaler for meget for filmene må de jo tage det op med den de køber filmene at, dette kunne jo passende var et godt tidspunkt til at se hvad der sker hvis biograferne betaler mindre for filmene fordi de allerede har været på streaming, er der overhoved et publikum til det, eftersom det lader til at der ikke er andre film at vise, så er det jo et ideelt tidspukt til at afprøve det.

Helt enig i at der stadig skal produceres gode film, men en film til 1 milliard, er ikke nødvendigvis bedre end en film til 600 millioner, så måske du og resten at branchen skal indse at at gode ikke nødvendigvis er lig med dyr

Giv det tid, nu har alle studier lavet deres streaming tjeneste, fordi de kan se at det er der pengene ligger, også snart forskellen mellem indtjening på biograf og hjemme markedet er stor nok, vil der kommer flere og flere film til streaming og færre og færre film i biografen.

Jeg forholder mig de de tal jeg kan se hvor biografen taber mere og mere markedet til hjemme underholdning, tal som du nægter at findes.

Biograferne er problemet, de tør ikke konkurrerer med streaming, de er skyld i man nogle gange skal vente på at biograferne er færdig med at vise en film, selv om den slet ikke bliver vi i nogle danske biografer.

Og hvis biograferne er så fantastiske til at hive folk ind, så burde er jo ikke være nogle problemer med at vise film der allerede har været på streaming, men biograferne er jo ikke fantastiks til at hive folk ind, de har filmene først og derfor få de også de personer der gerne vil se filmen først.
Gravatar

#28 MacGuffin 2 år siden

#27: Du er og bliver en person som ingen interesse finder i at sætte sig ordentlig ind i sagerne, inden du kaster dig ud i debat. Du følger alene din egne mavefornemmelser og så kører du ellers derud af. Nøjagtig som Trump.

Udbuddet på det danske marked afspejler det danskerne er villige til at betale for at se i en sådan grad at der er økonomisk bæredygtighed i filmudbuddet. Film er ikke et socialkontor, men derimod en forretning.

De mennesker der investere i filmbranchen skal meget gerne have deres investerede kapital plus renter af den investerede, for at film i det hele tage kan produceres.

Du forstår ikke filmbranchens forretningsmodel. Filmproducenterne lever af at sælge eksklusive rettigheder, det er derfor du kun kan se ”House of Cards” på Netflix og ingen andre steder. Af samme årsag sælger filmproducenterne eksklusivitet til biograferne i 3-4 måneder inden andre platforme kan se filmene. Af samme årsag kommer filmene først på free-tv, når alle andre platforme har malket en film for penge.

Dette salg af eksklusive rettigheder betyder at de store, dyre biograffilm kan produceres. Og enhver biograffilm er dyr. Biograffilm er verdens dyreste kunstform at producere.

Du kan simpelthen ikke få ind i hovedet at det er de amerikanske studier som opfandt vinduerne. En forretningsmodel som sikrer deres indtægter, som sætter dem i stand til at producere film. Og de amerikanske studier holder fast i vinduerne og denne forretningsmodel.

Nej, det er ikke i streaming pengene ligger. Kan du overhovedet bevise din tåbelige påstand? Netflix har jo gældsat sig for milliarder af dollars. Om der nogensinde bliver bæredygtighed i streaming svæver i luften.

Årsagen til de amerikanske studier går ind i streaming, skyldes at de vil have kontrol over deres film og ikke vil lade Netflix løbe med alle pengene, SÅFREMT der nogensinde bliver penge i det.

Hvad i himlens navn taler du om? ”Biograferne taber mere og mere markedet til hjemmeunderholdning.” Rent sludder. Biograferne står stærkere end nogensinde før. DET ER FLOW-TV som er taberen i dette spil.

Biograferne er ikke problemet, men derimod indtægter fra biograferne som sikrer at biograffilm i det hele taget kan produceres. Og som nævnt er det aldeles uvidende at skyde på biograferne i den henseende.

Biograferne er alene afhængige af nye friske varer på hylderne. Og det er varer som de amerikanske studier sælger til biograferne med eksklusive rettigheder. Det opnår de en meget høj pris for. Penge som bruges til at producere de store dyre biograffilm.

Denne diskussion har varet længe nok. Og det ser ikke ud til du anerkender realiteterne, men derimod befinder dig i fantasiverden, uden kendskab til hverken forretning eller filmindustrien.

Dette bliver derfor mine sidste ord i denne tråd.

Gravatar

#29 Justin 2 år siden

#28
Udbudet på det danske marked afspejler ikke det det danskerne er villige til at betale for at se, men det som importørerne tror de kan tjene penge på

Jeg ville foreksempel gerne se serien Young Sheldon, men den må jeg ikke betale.

Jeg har ikke noget problem me at Filmproducenterne lever af at sælge eksklusive rettigheder, jeg har et problemet med når de ikke sælger, det betyder nemlig at jeg som dansk forbruger ikke kan købe det.

Jeg gætte på at studierne går ind i streaming fordi de godt kan se at det er der fremtiden ligger, ja jeg ved godt at det er ikke det man vil høre når man taler biografernes sag, men desværre er biografen kun relevante for studierne så længe at de kan tjene flere penge på dem end de kan på streaming..





Gravatar

#30 MacGuffin 2 år siden

Modstræbende bliver jeg nødt til at gøre endnu et forsøg på at bringe dig ud af sumpen af uvidenhed.

Du kan være forvisset om at alt danskerne er villige til at betale for og som kan bringe økonomisk bæredygtighed i det importerede, bliver importeret.

Det er jo ikke blot et spørgsmål om hvad importørerne tror på. Det er skam meget mere raffineret end som så, da import ofte hviler på resultaterne af test-markeder. Men da verden bliver mere og mere globaliseret, så vil dine muligheder for at se alt det du ønsker også blive forøget.

I øvrigt handler folks forbrug af penge ikke kun om biografer contra flow-tv contra streaming. Det handler om alt folk vælger at bruge penge på i hjemmet og udenfor hjemmet. Og uden for hjemmet konkurrerer en masse faktorer om slåskamp om forbrugernes tid. Lige fra tivoli-besøg til rejser, over teaterbesøg til bowling, fra idræt til koncerter. Det er ufattelig indskrænket at tro det kun handler om streaming contra biografbesøg. De to ting har jo begge fremgang, så din teori om at streaming skulle æde sig ind på biograferne er aldeles forfejlet. Streaming er jo ikke ligefrem nyt. De to ting kan sagtens co-eksisterer.

Jeg taler ikke biografernes sag. Også her tager du fejl. Jeg taler de store, dyre biograffilms sag. Den type film jeg elsker, i stedet for alt det lort – med ufattelig få lyspunkter - som hedder Netflix Originals.

Og ja, biograferne er kun relevante for studierne, når den største del af indtægterne kommer fra den sektor. Men det er der jo altså intet som helst der tyder på det skulle ændre sig. Streaming er ikke nyt og i år 2000 repræsenterede biograferne 30 % af en films indtægter. I dag er tallet op mod 70 %.

Årsagen til studierne går ind i streaming er ikke fordi det er der den eneste fremtid ligger. Filmbranchen har oplevet et meget stort indtægtstab i overgangen mellem fysiske skiver til digital. Studierne forsøger blot uden mellemmænd at udnytte de digitale medier til bristepunktet. Det har dog intet som helst med biografernes overlevelse at gøre. Husk på at biograferne oplevede fremgang på et tidspunkt hvor vi fik tv2 og et gigantisk kanalnedfald.

Jo flere muligheder folk har, desto mere bakker de op om biograferne.

Studierne vil aldrig kunne tjene flere penge på streaming end i biograferne. Ikke på den enkelte film og det er jo hvad det handler om.

I 1992 gik 8,4 millioner mennesker i biografen i Danmark. I dette årtusinde har biograferne haft mellem 12 og 14 millioner besøgende årligt.

Gud forbyde at verdens folk bliver indskrænket til blot at sidde derhjemme foran tv’et. Det vil få meget uheldige konsekvenser på det sociale niveau og aldeles mod den menneskelige natur.

Skriv ny kommentar: