AMC Theatres går ind i kampen imod MoviePass – tilbyder billigt månedskort til biografen.

Den største biografkæde i Nordamerika – og dermed i verden – AMC, vil nu tilbyde månedskort til biografens kunder.

Det nye AMC Stubs A-List tilbyder tre valgfrie biograffilm om ugen til en pris af 19,95 dollars om måneden, skriver Variety.

AMC kalder prissætningen ‘bæredygtig’, hvilket er en tydelig stikpille til månedskort-udbyderen MoviePass, der tilbyder én daglig biograffilm for 9,99 dollars om måneden.

Dog kan MoviePass-kortet kun anvendes til 2D-film – og ikke i særformater som IMAX og Dolby Cinema.

AMC Stubs A-List lader derimod de amerikanske biograf-forbrugere vælge frit imellem formater.

Flere europæiske biografer har allerede succes med at udbyde månedskort, men endnu ikke i Danmark.

I Danmark sidder Nordisk Film Biografer solidt på markedet, hvilket betyder, at der næppe bliver udbudt månedskort til de danske biograf-gæster i den nærmeste fremtid, vurderer biograf-ekspert.



Vis kommentarer (31)
Gravatar

#21 Justin 5 år siden

#20
Du har læst den, dejligt, så ville du også vide af de 12 IMAX film er en del af af det månedskort til biografen de tilbyder

Det lader til af du også ved af det kan Nordisk Film ikke tilbyde, hvilkent gør af jeg ikke anser dem for relevante
Gravatar

#22 Bishop 5 år siden

#21
Jeg er med på at det er muligt at se 12 IMAX i AMC abonnement ordning, der bliver dog ikke udgivet 12 forskellige IMAX film hver måned så hvis man vil ha' fuld IMAX valuta må du nok gense et par film.

Det kan godt være du mener at de ikke er relevante, men Nordisk Film er stadig den største spiller på det danske marked og er derfor også relevante.
Gravatar

#23 Justin 5 år siden

#22
Rigtigt forstået, jeg mener ikke de er relevante
Gravatar

#24 Bishop 5 år siden

#23
Vi er enige om at vi er uenige.
Gravatar

#25 steadi07 5 år siden

#10 - Jeg tror egentlig ikke, at pengene fordeles anderledes mellem distributør/filmselskab og filmkæde end, hvis der er tale om en "almindelig", betalende kunde.

Forskellen er blot, at kæden ikke får deres andel af et billetkøb, men i stedet må satse på, at gæsten køber varer ved siden af billetten.

Jeg er ikke helt klar over fordelingen af det danske biografmarked, men det kan næsten kun ligne en rimelig dominerende stilling for Nordisk Film Biografer.

Den eneste tanke bag at lave et abonnement vil i så fald være ligesom med fitness-medlemsskaber: at satse på, at langt de fleste ikke bruger det nok til at dække den faste betaling :)
Gravatar

#26 Mejse 5 år siden

#25 der må jo nødvendigvis komme en anden fordeling, når man tager 2 films pris og deler den over 12 film (i dette tilfælde kommer jo an på modellen) ved ikke hvordan det er i AMC, omkring fordeling af pengene, men den må jo alt andet end lige blive anderledes under disse forudsætninger, det kan ikke undgås, omdeling bliver nød til at være anderledes, fordi at ellers tjener alle på nær biografen væsentlig mindre penge, det går de nok ikke helt automatisk med til :P

mener det er lidt under 50% NFB sidder på.

tror kun den model virker fordi alle har som deres"næste års mål" at motionerer mere :P tænker ikke der er lige så mange, der har som mål at gå mere i biografen :P
Gravatar

#27 Mejse 5 år siden

#23 du må altså prøve at forstå, at du måske ikke mener et månedskort fra dem ville være relevant, MEN de er yderst relevante hvis et månedskort skal blive aktuelt, noget sted i dk, derfor er de relevante.
Gravatar

#28 steadi07 5 år siden

#26 - jeg er lidt uklar på, hvor 12 film kommer fra, og jeg har nok måske også udtrykt mig uklart.

Jeg mente, at filmselskabet nok under alle omstændigheder stilles som ved en betalende kunde, mår det er et medlem, der ser filmen. Fimselskabet mister ikke penge, det er blot kæden, der har udgiften og så må satse på, at medlemmet køber popcorn eller ikke lige får brugt sit abonnement så meget.

50 % er faktisk mindre end jeg troede.
Gravatar

#29 Mejse 5 år siden

#28 ahh tja, tænker at et stort firma som AMC nok har kunne lave en aftale, der gør "byrden" lidt lettere for dem, men det er jo ikke til at vide....men ja det er netop grunden til at kun de største kæder kan gøre dette, det er ren volume, og ved ikke om danmark overhovedet har volume nok til at det kan lade sig gøre.

altså man kan sige, kommer jo an på hvordan du regner det ud, hvis det er omsætning eller lærreder, så er procent delen nok en del større, men rent antal af biografer er det vist lige under 50 :)
Gravatar

#30 steadi07 5 år siden

#29 - Ahh yes, den procentmæssige fordeling ift. omsætning på markedet forholder sig garanteret ret meget i Nordisk Films favør. CinemaxX tager da nok også en del af kagen, men nok mindre end man umiddelbart ville tro.

Edit:
I 2013 blev NF's markedsandel vurderet til 44 procent, med et gæt på 50 procent indenfor få år.
https://www.business.dk/detailhandel/biografkaempe...

Skriv ny kommentar: