AMC Theatres går ind i kampen imod MoviePass – tilbyder billigt månedskort til biografen.
Den største biografkæde i Nordamerika – og dermed i verden – AMC, vil nu tilbyde månedskort til biografens kunder.
Det nye AMC Stubs A-List tilbyder tre valgfrie biograffilm om ugen til en pris af 19,95 dollars om måneden, skriver Variety.
AMC kalder prissætningen ‘bæredygtig’, hvilket er en tydelig stikpille til månedskort-udbyderen MoviePass, der tilbyder én daglig biograffilm for 9,99 dollars om måneden.
Dog kan MoviePass-kortet kun anvendes til 2D-film – og ikke i særformater som IMAX og Dolby Cinema.
AMC Stubs A-List lader derimod de amerikanske biograf-forbrugere vælge frit imellem formater.
Flere europæiske biografer har allerede succes med at udbyde månedskort, men endnu ikke i Danmark.
I Danmark sidder Nordisk Film Biografer solidt på markedet, hvilket betyder, at der næppe bliver udbudt månedskort til de danske biograf-gæster i den nærmeste fremtid, vurderer biograf-ekspert.
#21 Justin 6 år siden
Du har læst den, dejligt, så ville du også vide af de 12 IMAX film er en del af af det månedskort til biografen de tilbyder
Det lader til af du også ved af det kan Nordisk Film ikke tilbyde, hvilkent gør af jeg ikke anser dem for relevante
#22 Bishop 6 år siden
Jeg er med på at det er muligt at se 12 IMAX i AMC abonnement ordning, der bliver dog ikke udgivet 12 forskellige IMAX film hver måned så hvis man vil ha' fuld IMAX valuta må du nok gense et par film.
Det kan godt være du mener at de ikke er relevante, men Nordisk Film er stadig den største spiller på det danske marked og er derfor også relevante.
#23 Justin 6 år siden
Rigtigt forstået, jeg mener ikke de er relevante
#24 Bishop 6 år siden
Vi er enige om at vi er uenige.
#25 steadi07 6 år siden
Forskellen er blot, at kæden ikke får deres andel af et billetkøb, men i stedet må satse på, at gæsten køber varer ved siden af billetten.
Jeg er ikke helt klar over fordelingen af det danske biografmarked, men det kan næsten kun ligne en rimelig dominerende stilling for Nordisk Film Biografer.
Den eneste tanke bag at lave et abonnement vil i så fald være ligesom med fitness-medlemsskaber: at satse på, at langt de fleste ikke bruger det nok til at dække den faste betaling :)
#26 Mejse 6 år siden
mener det er lidt under 50% NFB sidder på.
tror kun den model virker fordi alle har som deres"næste års mål" at motionerer mere :P tænker ikke der er lige så mange, der har som mål at gå mere i biografen :P
#27 Mejse 6 år siden
#28 steadi07 6 år siden
Jeg mente, at filmselskabet nok under alle omstændigheder stilles som ved en betalende kunde, mår det er et medlem, der ser filmen. Fimselskabet mister ikke penge, det er blot kæden, der har udgiften og så må satse på, at medlemmet køber popcorn eller ikke lige får brugt sit abonnement så meget.
50 % er faktisk mindre end jeg troede.
#29 Mejse 6 år siden
altså man kan sige, kommer jo an på hvordan du regner det ud, hvis det er omsætning eller lærreder, så er procent delen nok en del større, men rent antal af biografer er det vist lige under 50 :)
#30 steadi07 6 år siden
Edit:
I 2013 blev NF's markedsandel vurderet til 44 procent, med et gæt på 50 procent indenfor få år.
https://www.business.dk/detailhandel/biografkaempe...