AMC Theatres går ind i kampen imod MoviePass – tilbyder billigt månedskort til biografen.

Den største biografkæde i Nordamerika – og dermed i verden – AMC, vil nu tilbyde månedskort til biografens kunder.

Det nye AMC Stubs A-List tilbyder tre valgfrie biograffilm om ugen til en pris af 19,95 dollars om måneden, skriver Variety.

AMC kalder prissætningen ‘bæredygtig’, hvilket er en tydelig stikpille til månedskort-udbyderen MoviePass, der tilbyder én daglig biograffilm for 9,99 dollars om måneden.

Dog kan MoviePass-kortet kun anvendes til 2D-film – og ikke i særformater som IMAX og Dolby Cinema.

AMC Stubs A-List lader derimod de amerikanske biograf-forbrugere vælge frit imellem formater.

Flere europæiske biografer har allerede succes med at udbyde månedskort, men endnu ikke i Danmark.

I Danmark sidder Nordisk Film Biografer solidt på markedet, hvilket betyder, at der næppe bliver udbudt månedskort til de danske biograf-gæster i den nærmeste fremtid, vurderer biograf-ekspert.



Vis kommentarer (31)
Gravatar

#1 Justin 5 år siden

12 IMAX film om måneden for 150 :)

Eftersom Nordisk Film ikke har en IMAX sal, er deres mening ikke relevant

Gravatar

#2 Mejse 5 år siden

#1 jep det er ikke dårligt :) men ville aldrig ske i dk

nordisk film er de eneste, der er store nok til at der faktisk kunne laves en månedskort model, så deres mening er ret relevant :P
Gravatar

#3 Justin 5 år siden

#2
ingen IMAX, ingen relevans
Gravatar

#4 Mejse 5 år siden

#3 stadig super relevant :) men det er nok svært at se med så snævert et verdens syn
Gravatar

#5 Justin 5 år siden

#4
ingen IMAX, ingen relevans
Gravatar

#6 Johnny42 5 år siden

Det ser ud til at være et bedre tilbud end moviepass. Hvem har brug for at gå mere end 12 gange i biografen om måneden?
Jeg ved dog ikke hvore rentabelt det er. Ligemeget hvilket tilbud biografkæderne kører med, så skal de vel betale det samme til studioerne. Hvis de vha. sådanne tiltag kan få flere folk i biografen kan de måske forhandle bedre aftaler med studioerne. Det giver nok også øget omsætning i form af af slik/popcorn/sodavand.

Det er så noget, som Moviepass ikke får gavn af. Jo større succes Moviepass er blevet, jo flere penge taber de, hvilket har gjort at de vha. forskellige intiativer forsøger at forhindre dem der abonemerer på moviepass, i at gøre fuldt brug af det.
Gravatar

#7 Bishop 5 år siden

#4
Mejse det er håbløst at diskutere med Justin, der er ingen hjemme på første sal. Men sødt at du alligevel altid prøver. ;)
Gravatar

#8 Mejse 5 år siden

#7 jeg er en evig optimist :P
Gravatar

#9 steadi07 5 år siden

#6 - Hvor Moviepass reelt ikke får noget ud af, at medlemmet går flere gange i biografen, andet end blot en udgift, så får AMC jo indtægterne fra "concession stands", dvs. sodavand, kaffe, popcorn mv.

AMC skal uden tvivl stadig smide penge i filmselskabernes retning hver gang, at et abonnement bliver brugt, men jeg er rimeligt overbevist om, at der ligger nogle heftige excel-ark bagved som understøtter rentabiliteten i det her.

Og igen håber jeg blot på, at Nordisk Film Biografer får lyst til at lave samme stunt. Men, som næsten altid, så ville det blot blive til 500 kroner om måneden, fordi det tror selskaberne folk har lyst til at betale..
Gravatar

#10 Mejse 5 år siden

#9 det er jo det, eneste spørgsmål er hvordan pengene bliver fordelt, men det er ikke fordi de tror folk har "lyst" til at betale det, at det ville blive sådan i dk, der er altså helt andre forhold, og det er slet ikke rentabelt på samme måde.

du har alt andet end lige en større kunde gruppe som nordamerikas største biografkæde, end som danmarks, og et helt andet forhandlingsgrundlag, for at få det til at fungere, for alle parter.

Skriv ny kommentar: