“Warcraft” har skuffet i de amerikanske biografer. Men på det globale marked ser det anderledes godt ud. Faktisk så godt, at “Warcraft” nu er den mest succesfulde film baseret på et computerspil nogensinde.
Se også: ”Warcraft” flopper stort i USA – kun “WoW”-fans vil se den
Det er MovieWeb, der skriver, at “Warcraft” nu har indtjent omkring 380 millioner dollars på verdensplan.
Dermed overgår Duncan Jones’ fantasy-film den tidligere rekordholder, “Prince of Persia: The Sands of Time”, der indtjente 336 millioner tilbage i 2010.
Filmatiseringen af “Angry Birds” er også tæt på den persiske prins’ gamle rekord. Den har indtil videre indtjent 327 millioner dollars på verdensplan.
Tiden må vise, hvor længe “Warcraft” får lov til at sidde på tronen. Til januar får filmatiseringen af spil-franchisen “Assassin’s Creed” dansk premiere.
Og med et anslået produktionsbudget på 200 millioner dollars er der store forventninger knyttet til Michael Fassbenders snigmorder.
“Warcraft” havde til sammenligning et produktionsbudget på 160 millioner dollars.
#11 Aragorn76 8 år siden
Lol. Amatørfilm siger du?. Hvad sammenligner du med, og hvilke historier stjæler den plottet fra om jeg må spørge?
Vi skriver 2016, og det er efterhånden ualmindeligt svært at lave en film i dag, som ikke "stjæler" handling eller "låner" fra andre film. Warcraft har sit helt eget unikke univers, og kan for eksempel ikke sammenlignes med Ringenes Herre.
Ja, filmen var tilegnet fans af spillet, men der er også mange der ikke kender spillet, som nød denne film.