“Warcraft” har skuffet i de amerikanske biografer. Men på det globale marked ser det anderledes godt ud. Faktisk så godt, at “Warcraft” nu er den mest succesfulde film baseret på et computerspil nogensinde.
Se også: ”Warcraft” flopper stort i USA – kun “WoW”-fans vil se den
Det er MovieWeb, der skriver, at “Warcraft” nu har indtjent omkring 380 millioner dollars på verdensplan.
Dermed overgår Duncan Jones’ fantasy-film den tidligere rekordholder, “Prince of Persia: The Sands of Time”, der indtjente 336 millioner tilbage i 2010.
Filmatiseringen af “Angry Birds” er også tæt på den persiske prins’ gamle rekord. Den har indtil videre indtjent 327 millioner dollars på verdensplan.
Tiden må vise, hvor længe “Warcraft” får lov til at sidde på tronen. Til januar får filmatiseringen af spil-franchisen “Assassin’s Creed” dansk premiere.
Og med et anslået produktionsbudget på 200 millioner dollars er der store forventninger knyttet til Michael Fassbenders snigmorder.
“Warcraft” havde til sammenligning et produktionsbudget på 160 millioner dollars.
#1 Aragorn76 8 år siden
#2 Geekalot 8 år siden
#3 MartinEH 8 år siden
#4 skywave 8 år siden
:)
Problemet med succes'en (eller manglen på samme) i USA var, at den kom frem i næsten hele resten af verden 2-3 uger før, den havde release-date i USA med det resultat, at de fleste nok havde streamet den ulovligt, inden den overhovedet ramte biograferne derovre.
Det var en rigtigt usmart beslutning...
#5 Geekalot 8 år siden
#6 Aragorn76 8 år siden
Enig! Det ødelægger da det den fede oplevelse man får i biffen.
#7 Mads47 8 år siden
Jeg vil mene at det ikke bare ødelægger biograf oplevelsen, men hele filmen. Har aldrig kunne få migselv til at cam recorded film.
#8 daneimp 8 år siden
#9 Aragorn76 8 år siden
Det er USA, publikum kan ikke danne deres egen mening uden de bliver fortalt hvad de skal se og ikke se;)
#10 keitel 8 år siden