Den forgangne weekend gik stille for sig i de amerikanske biografer. Der var ellers lagt op til skuddueller og ridning, men det blev kun udført i begrænset omfang.

Remaket “3:10 to Yuma” indtog førstepladsen, da den var den eneste af filmene i weekenden, der formåede at omsætte for mere end $10 mio.

“Shoot ‘Em Up” fik en dårlig start med en svag omsætning på $5,7 mio., men det gik endnu værre for “The Brothers Solomon”, der kostede $10 mio. at lave, men kun omsatte for $500.000.

Sidste weekends nummer et, “Halloween”, faldt kraftigt med hele 64 procent, mens “Superbad” stadig klarer sig godt, og krydsede $100 mio. i totalomsætning i weekenden.

I næste weekend er der premiere på “The Brave One”, “D-Wars”, “Mr. Woodcock” og “The Hunting Party”.

Weekendens amerikanske omsætningstal – uge 36/2007:[list]1: ”3:10 to Yuma”:
$14 mio. omsat i denne i weekend, premiere.
$14/$55 mio. (Totalomsætning/budget)
2652 biografer med $5.292 i gennemsnit.
2: ”Halloween”:
$9,5 mio. omsat i denne weekend, -64% i forhold til sidste weekend.
$43,7/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
3475 biografer med $2.737 i gennemsnit.
3: ”Superbad”:
$7,5 mio. omsat i denne weekend, -39% i forhold til sidste weekend.
$103,2/$20 mio. (Totalomsætning/budget)
3069 biografer med $2.460 i gennemsnit.
4: ”Shoot ‘Em Up”:
$5,7 mio. omsat i denne weekend, premiere i forhold til sidste weekend.
$5,7/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
2108 biografer med $2.711 i gennemsnit.
5: ”The Bourne Ultimatum”:
$5,7 mio. omsat i denne weekend, -46% i forhold til sidste weekend.
$210,3/$110 mio. (Totalomsætning/budget)
3010 biografer med $1.885 i gennemsnit.[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

3:10 to Yuma skal helt klart ses
Budgettet ligger på 55 mil dollars, og det er faktisk ikke særlig meget
Gravatar

#2 frankdrebin 16 år siden

#1 helt sikkert ses ! Det skal den..

Var inde at læse nogle af IMDb's bruger anmeldelser af denne film, og det får mig bare til at ville se den endnu mere :D
Gravatar

#3 frankdrebin 16 år siden

Superbad kører sku da med klatten :O
Gravatar

#4 filmz-isaac 16 år siden

Man skal åbenbart have et marketingsbudget på 1 mia $ for at virkeligt omsætte stort. Tænker på film som simpsons og shrek3, der har braget igennem i usa i boxoffice omsætning.
Usa er marketing ALT, fuck produktet der er sekundært i virkeligheden. Idioterne kan alligvel ikke se forskel på skidt og kanel.
Gravatar

#5 filmz-isaac 16 år siden

Det skal lige siges at jeg har en enorm kollektion af amerikanske film, det er ikke fordi at alt derovre er ringe. Jeg får bare en dårlig smag i munden når nogle film bliver promoveret til hudløshed, for så at vise sig at være elendige.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 16 år siden

#4 og hvad er forskellen på det og så det, der sker i Danmark?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 filmz-Narniabæver 16 år siden

D-Wars skal vis nok ses.

Simpsons byder på et par gensyn.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#8 filmz-isaac 16 år siden

Hono. Jeg forstår ikke rigtigt dit spørgsmål. Lol jeg er også dødtræt lige nu.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 16 år siden

#8

Jamen, mit spørgsmål går på, at du er så meget efter USA, hvor marketing er ALT, som du skriver det..

Og så spørger jeg efter, hvad forskellen er på det og så forholdene herhjemme? Tager jeg ikke meget fejl, så er det præcis de samme stort markedsførte film der topper vores egne salgslister, som det er tilfældet i USA (plus/minus et par stykker selvfølgelig)

Jeg tror bare at du går grueligt galt i byen, hvis du bevæger dig ud i at påstå, at USA er mere marketingsvildledt end resten af verdens forbrugere..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: