Det lader til, at den utrættelige strømer John McClane snart atter vil befinde sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt med eksplosive konsekvenser til følge. “Die Hard 5” rykker nemlig fremad.

I februar kunne Bruce Willis afsløre, at den femte “Die Hard”-film formentlig vil gå i produktion til næste år, og at den nye film sandsynligvis vil bringe McClane ud af USA.

Nu er 20th Century Fox i forhandlinger med manuskriptforfatteren Skip Woods (“The A-Team”,”X-Men Origins: Wolverine”, “Hitman”) om at forfatte den nye film. Der er dog ingen forlydener om filmens historie, eller hvem der muligvis skal instruere.

Willis færdiggjorde for nylig sine optagelser på “Red” og skal til august til at optage filmversionen af “Kane and Lynch”. Derefter burde skuespilleren have sit skema åbent til at lave “Die Hard 5”.

Læs også Filmz-artiklen Die Hard – Over mit lig.



Vis kommentarer (116)
Gravatar

#51 filmz-Bruce 13 år siden

#49 Der er ingen tvivl om, at DH4, er den som har udnyttet computere mest, især taget i betragtning, at der er sket forrygende meget på den front siden "gamle dage". Men jeg er ikke enig i, at DH4 udnytter stunts og old school special effects mindst.

En film som DH2 brugte også visuelle effekter, som blot var meget dårligt lavet, bl.a. katapult sekvensen. Mange af de visuelle effekter i DH4, er gennemsyret af old school a la, tage det bedste fra to verdener og sætte det sammen igen

Der er nogle stuntklip man bør kigge på, men ellers bør man se den næsten 100 minutters lange featurette Analog Hero in a Digital World: The Making of Live Free or Die Hard på blu-ray udgivelsen. Det er ikke en lille old school produktion.

[url=
[url=
[url= med ild[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 filmz-ab 13 år siden

#50

hmm jeg er ikke sikker på, hvad ratingen har at gøre med old school stil? Når jeg f.eks ser på bourne filmene, aller casino royale, kan det være ret svært at få øje på "computeren". Og det kan man i DH4, men den er selvfølgelig også meget mere overdrevet og har en "større" tilgang til action.

Clash Of Titans var ganske middelmådig, men action'en er god, og Lois har før bevist, at han kan skrue den sammen, så han ville da være et bud, helt sikkert.


#51

Jeg har godt set bagom filmen, men filmen har stadig ganske få nede på jorden actionscener scener, som de andre i serien, hvor 4'eren er større i sine eksplosioner, fly-sekvenser osv. Dette er så absolut fantastisk, men jeg synes nu stadig den er mindst old school af de fire - DH2 ha f.eks rigtig mange mand-mod mand scener, og nede på jorden action, som kun kræver en god iscenesættelse og koreografi (den har selvfølgelig også større actionscener). Og så er 2'eren også den mest blodigste :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#53 filmz-Bruce 13 år siden

#51 Det er muligt, at jeg forstår old school begrebet anderledes, men i min optik har begrebet intet med "nede på jorden" at gøre, eller mano a mano combat, men hvorvidt der er tale om at gøre sine hænder beskidte, involvere stuntmen til at eksekvere action eller koreografere sekvenser med fysiske elementer, som sagtens kan være helikoptere, fly, lastbiler etc.

Det er muligt 2'eren er den blodigste, men den er i mine øjne også den klart mest blodfattige, målt på kvalitet. Renny Harlin har godt nok ikke lavet meget, der når over middelmådig ratingen, men dog et par guilty pleasures :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#54 TP-DK 13 år siden

Det ville være en dejlig overraskelse hvis John McTiernan fik lov/gad instruere den, for han er, i min mening, den der lavede de bedste Die Hard film.

Die Hard 1 & 3 synes jeg helt klart er de bedste med 2'eren på en tredje plads.
Og 4'eren som det sorte får med den kedelige skurk, latterlige fly vs lastbil scene, gammel Willis der minder om "I'm too old for this shit" Danny Glover, irriterende datter og for lige at sparke fansene i skridtet er den også censureret.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#55 filmz-ab 13 år siden

Bruce (53) skrev:
men hvorvidt der er tale om at gøre sine hænder beskidte, involvere stuntmen til at eksekvere action eller koreografere sekvenser med fysiske elementer, som sagtens kan være helikoptere, fly, lastbiler etc.


jo jo, det er jeg skam enig i, men det slipper jo DH4 ikke helt for, da fly-sekvenser og Willis der står ovenpå, sammen med broen der braser sammen, ikke ligefrem er fysisk muligt det hele :-) Deraf også min bebærkning om, at de andre film havde en noget nemmere tilgang, i kraf af de havde flere dyster, som krævede enten stuntmænd visse steder, eller god koreografi.

Del 2 har altid været ret undervurderet, men Harlin har lavet et par hæderlige actionfilm. Jeg synes, efter gensyn, DH4 er den svageste og mest politisk korrekte, og det generer mig. Det er ikke for alvor en die hard film.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#56 filmz-Bruce 13 år siden

#55 Det er ikke nogen nyhed, at der bruges cgi i sekvenser, heller ikke i den ene du lige kan lire af! Røg John McClane virkelig op i luften i katapult i DH2 og kameraet var i perfekt højde, så han lige kunne skrige på toppen ind i kameraet og vende næsen nedad? Næh.

DH4 gør brug af mindst ligeså mange old school metodikker som bl.a. DH2.

Deraf også min bebærkning om, at de andre film havde en noget nemmere tilgang, i kraft af de havde flere dyster, som krævede enten stuntmænd visse steder, eller god koreografi.


Nemmere? Så er det da kun fordi, at en slåskamp er lettere at koreografere end f.eks. en parkour sekvens i ét one take, over et hustag og ned i en gyde, eller springe op på et hegn, som derefter smadres af en bil og manden på hegnet derefter perfekt ligger sig til rette på bilen, eller en bil flyver igennem luften og lander perfekt på kølerne af to andre biler. Er det mindre god koreografi? Ja det er selvfølgelig en nemmere tilgang, hvis det er lettere at udføre dem.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#57 filmz-Claudius 13 år siden

Instruktører som Paul Greengrass eller Tarantino ville være stort. Jeg kunne godt tænke mig at se, hvad Tarantino kunne gøre med John McClane.

Men realistisk, så kunne det være interessant at give John Woo chancen. Det er jo lige hans stil.

Eller de kunne bruge nogle af de instruktører, der allerede har lavet Die Hard. Wiseman gjorde det helt fint, mens de bedste Die Hard film er lavet af McTiernan. Renny Harlin kunne vel også støves af igen - har han lavet noget spændende de sidste par år?

Nu lyder det skidt med manuskriptet, men for det første er det Die Hard, så det er svært at ødelægge helt. Det primære krav er action og store eksplosioner. Og for det andet, så har nogle manuskriptforfattere præsteret at vinde oscars, selv om de har lavet noget rigtigt bras i deres skumle fortid. Jeg mener, tag Akiva Goldsman, der vandt oscar for "A Beautiful Mind", selv om han havde manuskripter som "Lost in Space" og "Batman & Robin" på samvittigheden...

Men...

#54 - Ja, er Bruce ikke ved at være for gammel til Die Hard? Tiden er ved at være moden til at sende McClane på pension, før han bliver en parodi på sig selv. Han kan så lige følge med Jack Bauer - Kiefer ser mig også lidt gammel ud i de nyeste afsnit. Det er vist klogt, de valgte at lukke "24".
http://www.newsweek.com/2010/04/30/why-i-hate-3-d-and-you-should-too.html
Gravatar

#58 Hr. Nielsen 13 år siden

Må indrømme at udover disse ting, der her nævnes som Ol' School (og som jeg er enig i), så er Ol' School for mig også indimellem lidt i retning af, at det gerne må have noget med filmens visuelle stil at gøre. Giver den sig tid til at vi må og kan se hvad der foregår, altså de enkelte actionsekvenser og er den klippet så man kan følge med, eller fræser den irriterende derudaf i rodet og rystende billeder, der populært kaldes MTV-stil her på siden eller Michael Bay-stil kunne man måske kalde det (med Transformers 2 som skrækeksempel).
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#59 filmz-ab 13 år siden

Bruce (56) skrev:
Røg John McClane virkelig op i luften i katapult i DH2 og kameraet var i perfekt højde, så han lige kunne skrige på toppen ind i kameraet og vende næsen nedad? Næh.


jeg tror mere på den end hele klimakset i dh4 med flyet :-)


Bruce (56) skrev:
Nemmere? Så er det da kun fordi, at en slåskamp er lettere at koreografere end f.eks. en parkour sekvens i ét one take, over et hustag og ned i en gyde, eller springe op på et hegn, som derefter smadres af en bil og manden på hegnet derefter perfekt ligger sig til rette på bilen, eller en bil flyver igennem luften og lander perfekt på kølerne af to andre biler. Er det mindre god koreografi? Ja det er selvfølgelig en nemmere tilgang, hvis det er lettere at udføre dem.


Jeg mener, at tilgangen til action-delen i dh4 er "større" end i de andre, og derfor er der naturligt nok mere computer - og derfor: den mindst old school i serien, trods alt :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#60 elwood 13 år siden

Jeg kunne godt tænke mig at se, hvad Tarantino kunne gøre med John McClane.


En ting er hvertfald sikkert hvis det skete...

You sly dog! You got me monologuing! I can't believe it...

Naaa Det her er ikke en film serie for Tarantino 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: