Det lader til, at den utrættelige strømer John McClane snart atter vil befinde sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt med eksplosive konsekvenser til følge. “Die Hard 5” rykker nemlig fremad.

I februar kunne Bruce Willis afsløre, at den femte “Die Hard”-film formentlig vil gå i produktion til næste år, og at den nye film sandsynligvis vil bringe McClane ud af USA.

Nu er 20th Century Fox i forhandlinger med manuskriptforfatteren Skip Woods (“The A-Team”,”X-Men Origins: Wolverine”, “Hitman”) om at forfatte den nye film. Der er dog ingen forlydener om filmens historie, eller hvem der muligvis skal instruere.

Willis færdiggjorde for nylig sine optagelser på “Red” og skal til august til at optage filmversionen af “Kane and Lynch”. Derefter burde skuespilleren have sit skema åbent til at lave “Die Hard 5”.

Læs også Filmz-artiklen Die Hard – Over mit lig.



Vis kommentarer (116)
Gravatar

#61 filmz-Bruce 14 år siden

#54 - Ja, er Bruce ikke ved at være for gammel til Die Hard? Tiden er ved at være moden til at sende McClane på pension, før han bliver en parodi på sig selv. Han kan så lige følge med Jack Bauer - Kiefer ser mig også lidt gammel ud i de nyeste afsnit. Det er vist klogt, de valgte at lukke "24". [/quote]

Hvis Die Hard er historien om John McClane og hans livsforløb, hvilket det været indtil videre med eks kone og datter, så giver det selvfølgelig mening at fortsætte med Bruce Willis. Hvis det er for at bygge en ny uendelig James Bond franchise, så skal man selvfølgelig have Zac Efron eller Shia Muslim indover på et tidspunkt, så man kan profilere filmene mod et købedygtigt publikum.

Der er ikke noget som hedder "for gammel"! Liam Neeson har for første gang spillet selvtægts mand og det overbevisende. Michael Caine er forrygende som Harry Brown. Clint Eastwood har stadig attituden som snart 80 årig.

At være "gammel" er også at være produkt af ens CV og det er netop dette man også får med i posen, når man vælger Bruce Willis, fremfor f.eks. Sam Worthington. Publikum elsker for nogle menneskers vedkommende deres idoler, for deres renome og image. Hvorfor skriger folk stadig efter Arnold, når de kan få et andet østrigsk brød som er ung?

De nyprøvede blade, som Sam Worthington, skal først til at bygge deres idolfaktor op og den er langt langt under "de gamle dinosaurers", som folk stadig elsker at se.

De har erfaringen, de har glimtet i øjnene og de har timingen!

Så må du unge gerne have deres look for min skyld!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 filmz-ab 14 år siden

Claudius (57) skrev:
Nu lyder det skidt med manuskriptet, men for det første er det Die Hard, så det er svært at ødelægge helt


helt ligegyldigt er det ikke, bare fordi det er die hard - skidtet skal stadig hænge sammen og måske byde på gode replikker og overraskelser.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#63 filmz-Bruce 14 år siden

a@babo (59) skrev:
jeg tror mere på den end hele klimakset i dh4 med flyet :-)


Ok, jeg har heller aldrig set den sekvens på en 14" monokrom skærm, så det kan være det ser troværdigt ud der :)

Jeg mener, at tilgangen til action-delen i dh4 er "større" end i de andre, og derfor er der naturligt nok mere computer - og derfor: den mindst old school i serien, trods alt :-)


Og det har så intet med "mindst old school" at gøre, når old school stadig er benyttet optimalt også i de fleste af disse sekvenser og så blot post processet derefter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 filmz-ab 14 år siden

63

En film, med så mange overdrevne og store sekvenser, hvor det ikke altid er muligt at lave praktisk arbejde, og hele klimakset, så vil jeg da vove den påstand, at dh4 er den med flest visual effects.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#65 filmz-Bruce 14 år siden

#64 Visual effects er da ikke old school metodikkens diametrale modsætning? Eller er det mig som er helt ude af den? Er der nogle, som har nogle kommentarer?

Mange af de visual effects dækker over et stort arbejde med old school stunts og koreografi. I "gamle dage", var det rigeligt med nogle koreograferede slåskampe og vælte ned på en skjult måtte og måske retouchere liner væk. I dag koreograferer man indenfor rammerne af visual effects, hvor old school stunts foretages og derefter post processes ind i "den større ligning". Hvis du så klippet fra Underworld, så kommer der en mand flyvende i en wire ind i en anden. I gamle dage, var dette foretaget med hele dresset på. I dag laver man samme sekvens, men påfører vampyr udseendet bagefter.

Den sidste sekvens med lastbilen, indeholder lastbil stunts, RIGTIGE lastbil stunts, som blot manipuleres efterfølgende for at kunne koreograferes ind i store rammer, vores illusion tidligere ikke kunne rumme. Men det betyder ikke, at jobbet som udføres, IKKE er old school, modsat at være digitalt animerede.

Jeg tror du skal tjekke den 97 minutters lange dokumentar ud. Så vil du finde ud af omfanget af stunts i DH4.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#66 Kruse 14 år siden

For mig byder en old school Die Hard film på få computer generede effekter, og istedet god gammeldags gedign stuntarbejde. Men den byder også en R-rating, med en god portion bandeord("fuck", "motherfucker" osv.) som selvfølgelig munder ud i Yippie kay-yay motherfucker(og ikke den fesne Die Hard 4-udgave). Der skal også være en sjat vold og blod i de passende mængder som de første film tillod.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#67 Lord Beef Jerky 14 år siden

#66 Du nævnte så lige alle de ting der manglede i 4'eren der (på nær stuntarbejdet.. det skal jeg ikke gøre mig klog på). Jeg har det fint med 4'eren, men hvis de havde gået all the way med en R-rating, havde den jo været helt på højde med 1'eren og 3'eren.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#68 filmz-Bruce 14 år siden

#66 Du betragter det ikke som old school, hvis der sker post processing, selvom de udførte stunts er ligeså old school som tidligere?

Jeg kan se, du i ordet old school ligger, at filmene skal ligne de "gamle" Die Hard film? Ikke så meget, at old school er selve håndværket, stunt metodikkerne?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#69 Kruse 14 år siden

#67: Præcis! Og jeg havde det skam også fint med 4'eren. Den manglede flere af de nævnte ting for at være en fuldblods Die Hard film.

#68: Jeg nævner mine kriterier for en old school Die Hard film, jeg siger ikke at 4'eren ikke indeholder nogle af disse. Jeg var fint tilfreds med stuntarbejdet og kunne også godt lide at det var minimalt med computer generede effekter :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#70 filmz-ab 14 år siden

Bruce:

Jeg tvivler ikke på, at Wiseman forsøgte at minimere brugen af CGI, som nok er det rette ord, og det lykkes jo fint i mange scener (især den i tunellen). Men der er stadig mere af den slags i 4'eren, og det var såmænd min pointe.

Bruce (68) skrev:
Du betragter det ikke som old school, hvis der sker post processing, selvom de udførte stunts er ligeså old school som tidligere?


selvfølgelig, men en die hard skal bare også have jordnære scener, som kruse påpeger, og jeg savnede bare flere enkle momenter a la jagte, slåsscener etc, og ikke kun smadrede biler, fly, broer etc.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: