YouTube tager andele på tv-markedet – øger 45 procent om året i EU.

180 millioner timers YouTube bliver der set om dagen på en tv-skærm, afslører YouTube over for The Guardian.

Dermed er mobilen ikke længere den enhed, som YouTube vokser mest på. Det er derimod på tv-skærmen.

Her øger YouTube sin markedsandel i EU årligt med 45 procent.

Således er den Google-ejede streaming-platform med til at presse de traditionelle tv-kanaler yderligere sammen med etablerede streaming-alternativer som Netflix, HBO og Amazon.

YouTube har netop lanceret YouTube Premium, et eget streaming-abonnement – læs om det her.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Gridlock 5 år siden

Så stort som Youtube og andre alternative medier er, kan man kun ryste på hovedet af EU når de vedtager komplet stupide copyright regler som Artikel 11 og 13.
Men på den anden side så må de klassiske tv-selskaber og nyhedskanaler jo juble, for både artikel 11 og 13 er jo vand på deres mølle.

Skriv ny kommentar: