“District 9” leverer et usædvanligt spark og indspark til den menneskehed, der brillerer i disciplinerne nultolerance og frygtsomhed. Som en moderne “E.T.” siger den også ”go home” til dem, der måtte mene, at mockumentary-filmen er groet fast og måske blot skal anskues som en pudsig filmisk parentes. “District 9” hæver sig over ironisk leg med filmsprogets konventioner og står tilbage som en bragende kulørt og ekstremt engagerende film om fremmede, der bare gerne vil have et sted at bo, og som allerhelst vil hjem til der, hvor de kom fra.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Nikmi 14 år siden

Helt enig med anmelderen. var dybt betaget af den her film da jeg sad og så den igår ^^ 6 her fra
Gravatar

#2 Åkepool 14 år siden

Jeg er også helt enig. Som jeg skrev i en anden tråd om filmen, så gav jeg den 8/10 på Imdb og var meget tæt på at give den 9/10.

Årets film so far, i mine øjne.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#3 Nicki52 14 år siden

Okay, skal så meget se den nu. Må finde en dag. Hurtigst muligt!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 kasper0204 14 år siden

Lyder rigtig lovende!
Nu glæder jeg mig endnu mere til denne film, som jeg hele tiden har set frem til :o)
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Jeg glæder mig til at se den på søndag i Imperial. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 Benway 14 år siden

Jeg kunne også rigtig godt lide den. Det styrker filmen enormt, at den har en ukendt rollebesætning, og Sharlto Copley er virkelig god i hovedrollen, som det dumme svin man alligevel ikke kan lade være med at føle lidt med.

Eneste anke jeg har mod den er, at det sidste akt virkede lidt utilfredsstillende. Ikke er det var dårligt, men efter de to første meget opfindsomme dele, havde jeg nok skubbet mine forventninger en smule højere op. Bortset fra det synes jeg den er aldeles glimrende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 HonoDelLoce 14 år siden

Arh så skidt da ..

Så må jeg vidst hellere få den set ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 Ericmase 14 år siden

Glæder mig sindssygt til at se denne ÆGTE sci-fi-film i aften i Hillerød!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#9 dolphinfriendly 14 år siden

Jeg er meget enig i både karakteren og anmeldelsen i det hele taget - det er en overraskende intelligent og underholdende film.

Gravatar

#10 rubberdub 14 år siden

Glæder mig, skal ind og se den iaften :)
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!

Skriv ny kommentar: