3D var af mange blevet udset til at være biograffilmenes redning, men selvom både “Star Wars Episode I: Den usynlige fjende 3D” og “Titanic 3D” er blevet lanceret med det helt store PR-apparat, ser det ikke ud til at have haft en synderlig effekt på biografpublikummet. Det skriver Politiken.dk.
“Star Wars Episode I: Den usynlige fjende 3D”, der blev udsendt 9. februar i år, har solgt 35.740 billetter, hvilket er 6,5 procent af de 543.115 billetter, der blev langet igennem billetlugerne ved premieren i 1999.
Bedre ser det ikke ud for “Titanic 3D”, der til og med 9. april havde solgt 30.800 billetter, svarende til blot 2,3 procent af de 1,36 mio. billetter, der blev solgt i 1997.
Claus Christensen, chefredaktør på filmmagasinet Ekko, mener, at årsagen skal findes i, at nyhedsinteressen er gået af 3D. ”Det her er gammel vin på nye flasker, hvor man forsøger at tjene nogle nemme hurtige penge,” siger han.
Har du også mistet interessen for 3D, eller synes du godt om filmene? Klik på ‘Kommentarer’ herunder for at diskutere i forummet.
#31 davenport 12 år siden
Jeg har holdt en del mennesker oppe med SW ep. 1....
#32 the_paki_don 12 år siden
Ah... Sådan noget "fratage folk søvn" tortur? Eller er vi mere ude i "A Clockwork Orange" fastgjort til en stol med et medley af Jar Jar Binks' bedste replikker?
#33 MikkelHJ 12 år siden
#34 BN 12 år siden
Ork, det er jo ingenting, sammenlignet med Den Spanske Inkvisition og deres bløde lænestol!
#35 davenport 12 år siden
#36 Flemming Larsen 12 år siden
Er der ikke også noget om, at man skal have lidt hjerne, for at få udnytte ud af 3D film;-D
#37 the_paki_don 12 år siden
Lidt hjerne. Det giver mening. Vi andre har vist for meget og bliver derfor ikke fuldt ud tilfredsstillet af det. :)
#38 Notional 12 år siden
Desuden, at sammenligne en genudsendelse i 3D i biffen med præmieren er jo ren idioti.
#39 Flemming Larsen 12 år siden
Det tvivler jeg på. Det er dem uden hjerne, som ikke kan se effekterne;-D
#40 origin 12 år siden