3D var af mange blevet udset til at være biograffilmenes redning, men selvom både “Star Wars Episode I: Den usynlige fjende 3D” og “Titanic 3D” er blevet lanceret med det helt store PR-apparat, ser det ikke ud til at have haft en synderlig effekt på biografpublikummet. Det skriver Politiken.dk.
“Star Wars Episode I: Den usynlige fjende 3D”, der blev udsendt 9. februar i år, har solgt 35.740 billetter, hvilket er 6,5 procent af de 543.115 billetter, der blev langet igennem billetlugerne ved premieren i 1999.
Bedre ser det ikke ud for “Titanic 3D”, der til og med 9. april havde solgt 30.800 billetter, svarende til blot 2,3 procent af de 1,36 mio. billetter, der blev solgt i 1997.
Claus Christensen, chefredaktør på filmmagasinet Ekko, mener, at årsagen skal findes i, at nyhedsinteressen er gået af 3D. ”Det her er gammel vin på nye flasker, hvor man forsøger at tjene nogle nemme hurtige penge,” siger han.
Har du også mistet interessen for 3D, eller synes du godt om filmene? Klik på ‘Kommentarer’ herunder for at diskutere i forummet.
#41 Justin 12 år siden
Det er da klart du bliver træt i øjenen når du hele tiden skal fokuserer på teksten og derefter på filmen, derefter på teksten derefter på filmen, og gøre det i gennem filmen
men har nu aldrig hørt af der er nogen sammenhæng mellem ømme muskler og kraft
#42 Richard Burton 12 år siden