Warner Bros. har for første gang tildelt Christopher Nolan et budget på over 200 millioner dollars.

Han har selv udråbt den til sin mest ambitiøse film nogensinde. Og det siger ikke så lidt, når man tænker på titler som “Inception”, “Interstellar” og “The Dark Knight”.

Alle tre film har det til fælles, at de er instrueret af Christopher Nolan for et budget på 150-180 millioner dollars.

Men “Tenet” tegner altså til at blive Nolans største film med et anslået budget på 205 millioner dollars, skriver Variety.

Således har Christopher Nolan optaget i hele syv forskellige lande – heriblandt Danmark, hvor produktionen har lejet sig ind på Lalandia.

Derudover forventes en marketing-kampagne på minimum 100 millioner dollars.

Læs også ‘“Tenet”-produktion boede på feriecenter – Christopher Nolan lejede Lalandia‘.

“Tenet” får premiere den 16. juli.


Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 FelixtheAvenger 4 måneder siden

Så skal den eddermame tjene MANGE penge.
Yippee ki yay, motherfucker
Gravatar

#2 Nagash 4 måneder siden

FelixtheAvenger (1) skrev:
Så skal den eddermame tjene MANGE penge.

Tja.. Men det gør hans film også altid. De tre nævnte film med det høje budget, har tjent mellem 650 millioner til over en en milliard.
Gravatar

#3 BlackJesus 4 måneder siden

Hvis jeg var producent ville jeg give Nolan et blankocheck og sige at han skal lave sit mest ambitiøse projekt han har liggende! Er ikke i tvivl om at det vil blive verdens bedste film indenfor denne genre!
Gravatar

#4 BlackJesus 4 måneder siden

Nolan og hans film har aldrig været hyped som Tenet er. Man fik lov til at se en rigtig fed klip fra filmen i IMAX til Star Wars. IMAX er for alvor blevet stor, billetpriserne er højere. Så er ret sikker på at han laver en ny omsætningsrekord!

Men hvordan kan det være at man bruger det der svarer til halvdelen er filmbudgettet på marketing? Blade Runner slog jo totalt fejl. De havde brugt overdrevet mange penge på marketing, som ikke blev tjent hjem. en dyr marketing kan være vigtig hvis der er andre store titler i samme periode.

Iforhold til DK. udkommer hans film ofte på et forkert tidspunkt. Juli er en dårlig biograf måned i DK.
Gravatar

#5 MacGuffin 1 måned siden

Marketingsbudgettet er adgangsgivende for stor succes. Ikke sådan at et stort budget er garanti for stor succes. Men en stor succes har altid en meget dyr markedsføringsindsats bag dig. Det er jo ikke alle der følger så godt med som dig. Ingen film kan klare sig uden af blive markedsført og i den støj der efterhånden er på alle medier, bliver det dyrere og dyrere at gøre forbrugerne opmærksomme på en ny film.

Man kan ikke sige juli pr. definition er en dårlig måned. Det kommer helt an på vejret og de film som udsendes. F.eks. er juli 2009 den største måned nogensinde registreret i biograferne. Det var da Warner Bros. udsendte ”Harry Potter og Halvblodsprinsen” i juli måned.

Skriv ny kommentar: