Med en økonomisk støtte på 22,2 millioner dollars fra det internationale fodboldforbund FIFA skulle fodboldfilmen “United Passions” blive en omgang positiv propaganda for fodbolden. Det er den langt fra blevet.
Se også: Filmz-toppen: Bedste fodboldfilm
Således kan The Guardian berette, at “United Passions” indspillede latterligt lave 607 dollars i sin amerikanske åbningsweekend.
Dette kan hænge sammen med, at åbningen faldt sammen med den store FIFA-skandale, hvor FBI anholdte adskillige topmedlemmer fra ledelsen i FIFA, der er beskyldt for flere tilfælde af korruption og bestikkelse. Dette fik senest FIFA-præsident Sepp Blatter til at trække sig fra sin post.
Det dårlige salg kan også bare hænge sammen med, at det er en meget dårlig film. Anmelderne har haglet den ned, og bedre bliver det ikke af at besøge IMDb, hvor “United Passions” netop nu har en score på 2.2 ud af 10.
“United Passions” har Tim Roth, Sam Neill og Gérard Depardieu i hovedrollerne, der spiller tre tidligere FIFA-præsidenter; Jules Rimet, Joao Havelange og Sepp Blatter.
Det er endnu uvist, om “United Passions” får dansk biografpremiere.
#1 savomilosevic9 9 år siden
#2 benom 9 år siden
Hvorfor er det at navnen i toppen af billedet ikke passer overens med rækkefølgen af personerne på billedet?!?!
Og hvis i siger "alfabetisk rækkefølge" bliver jeg slemt skuffet.
OT: John Olliver nævner tåbeligheden i denne film [url= godt 9 minutter inde.
#3 MartinEH 9 år siden
Og John Oliver giver den en god omgang ;-)
#4 Morpheus 9 år siden
Ved ikke hvorfor de gør det, men det sker RIGTIG tit med alle mulige andre film også. Jeg tænker også tit over det.
#5 Thorsen2011 9 år siden
#6 Fredman 9 år siden
Mine bud på en forklaring:
1: De fleste skuespillere forhandler (eller kræver) en billing-rækkefølge af deres navn i marketingkampagnen på en film, så de er sikret, at de nævnes først i alle sammenhænge og alt materiale. Det stemmer ikke altid overens med det hold der står for produktion af plakater o. lign. Dér kan det være, at lange navne passer bedre i en bestemt side.
Eller
2: Det er en marketing-teknik der netop gør, at du laver et ”double-take” på plakaten, da skuespiller og navn ikke passer sammen. Således har de fået dig til at kigge på posteren én gang, fange og genkende rent visuelt hvem der er med og DEREFTER læse casting i toppen.
Job done!