Gravatar

#161 filmz-pelleh 19 år siden

yes netrom, jeg ser din pointe og det er fair nok. hvis der dog var nogen der havde spurgt mig om min alder ville jeg nu ikke ignorere spørgsmålet. jeg er relativ ny debatør herinde og derfor tænkte jeg ikke det ville blive relevant, men jeg er født i 1969 og det gør mig jo så 36 år gammel eftersom jeg har fyldt år i år. æv. nu venter jeg så stadig på en vis person herinde der fortæller hvor gammel han er fremfor at undgå at svare på det. det er egentligt ikke relevant som sådan og jeg har ikke tænkt at 'drille' med det, men med de grundlag og udtalelser han er kommet med gætter jeg stadig på 14-15 år hvilket så vil opklare en del

og jeg mener stadig ikke at ordbogen er et specielt gennemtænkt eksempel at komme med. selvfølgelig siger jeg ikke at ordbogens definition er forkert men den forklarer jo ikke alt, ligesom et opslag på 'sørøver' ikke giver en fuld liste over alle sørøvere i verdenshistorien. slår du 'gynækolog' op, tvivler jeg på at der står 'faglig uddannelse krævet' simpelthen fordi det er så indlysende. altså vågn nu lidt op til dåd, gutter
Gravatar

#162 filmz-gimleno1 19 år siden

Ja, netrom1, du har fuldsændigt ret. Jeg ville egentligt sætte det her på "ignore", var overbevist om at jeg havde set den funktion her, men åbenbart ikke.....jeg ser bare ikke den store grund til at gå herind, diskussionen kører i ring og det eneste der er sket de sidste 20+ posts er alligevel bare gentagelser, so why bother ;-)

Iøvrigt write-off, så skal definitionen på arrogance nok være korrekt, men jeg har aldrig skrevet herinde for at hævde mig selv på nogen som helst måde. Jeg ser på ingen måde ned på amatør skuespillere og folk der f.eks agerer statister i film - langt fra, jeg syntes det er fedt at de har det drive at de gider gøre den slags uden løn, det viser dedikation og at de brænder for det. Så jeg mener ikke at arrogance er et begreb der passer på mig overhovedet. Men sandt, jeg bliver en "anelse" irritabel når jeg lytter til folks meninger og fornemmer at den respekt ikke bliver gengældt.. Normalt taler man om kommunikation, og en-vejs kommunikation er ikke decideret brugbart ;-) Og vedr. det at nærmest bruge ordbogen som en bibel, så...ja, jeg tror faktisk pelleh udtrykte det ganske glimrende i det forrige indslag.
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#163 filmz-write-off 19 år siden

#162 Vil lige pointere at min ordbogs defination på arrogance ikke var rettet mod dig, men alle som havde deltaget i denne diskussion - mest som sjov :=)
Derudover giver jeg dig ret i at ordbogs definationer ikke skal ophøjes - enig!

Men jeg er nu ikke helt enig med dig gimleno1, med dette; Hvis man kalder folk for "lille ven", selvom man mener de er dumme at høre på, så er man arrogant... Eller det at sige man er arrogant, er måske også så meget... Men det var ihvertfald to arrogante indlæg du svarede med til Nakalay!
Og jeg er sikker på at hvis du ser nøgternt på de to beskeder så vil du kunne se det! Bemærk F.eks. at Nakalay, selvom at han nok også var irriteret og træt af dig, ikke svarede tilbage på samme facon.

Jeg ser på ingen måde ned på amatør skuespillere og folk der f.eks agerer statister i film - langt fra, jeg syntes det er fedt at de har det drive at de gider gøre den slags uden løn, det viser dedikation og at de brænder for det

Jeg ved selvfølgelig ikke om du betegner dig selv som amatør skuespiller?? Men jeg betegner dig ihvertfald som en der brænder for sit fag - jeg har aldrig oplevet en skuespiller der er så dedikeret. Jeg ser dig jo nærmest over det hele ;)
Gravatar

#164 filmz-write-off 19 år siden

#160 Værsågod ;)

Gynecology n. The branch of medicine concerned with diseases and conditions specific to women.

Baker n. A person whose business is to make or sell bread, cakes etc.

De havde desværre ikke footballplayer i ordbogen men tjeck den her:

Fop n. A man who is excessively concerned with fashion.
(Det er for lavt at komme med homoseksuelle vittigheder her)

Doctor
1. a person licensed to practise medicine
2. a person who has been awarded a higher academic degree in any field of knowledge
3. Informal. to castrate (a cat, dog etc.)
4. informal. to practise medicine

Hjælper det på noget?
Gravatar

#165 gi-jones 19 år siden

#157: Hehe, fedt comeback :) Mød mig i svinetråden ved midnat! Muhahahaha.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#166 filmz-gimleno1 19 år siden

#163 Nej, jeg ser ikke mig selv som amatør, men jeg tjener jo også penge, så. Men jeg kan sige at der gik lang tid før jeg overhovedet turde betegne mig selv som skuespiller, også et stykke tid efter skolen, så dengang anså jeg vel ret beset mig selv som amatør skuespiller, selvom jeg havde uddannelsen, men endnu ikke havde haft et betalt job. Mine synspunkter gælder jo også for mig selv, ikke kun andre ;-) Dine ordbogsdefinitioner hjælper ikke så meget, de var stort set hvad jeg forventede. Men tak fordi du gad slå dem op alligevel. Kan se som jeg forventede står der ikke ved mange af dem at det kræver uddannelse, såååårrrrhhh....
Gravatar

#167 filmz-pelleh 19 år siden

jeg tror det er en fornuftig indstilling at have respekt for faget specielt når man har det som sit levebrød

personligt kunne jeg aldrig drømme om at kalde mig skuespiller selvom jeg har medvirket i to kortfilm. jeg har ikke uddannelsen og blev ikke betalt og så var jeg desuden heller ikke særligt god. jeg ville kalde mig selv fritids-amatør-skuespiller hvis overhovedet jeg ville kalde mig noget i den retning
Gravatar

#168 filmz-gimleno1 19 år siden

Ja, ingen er jo uerstattelig så selvfølgelig bør man have en ydmyg holdning til faget. Det er jo et kæmpe privilegie at få lov at arbejde med det man brænder for så det skal man sgu værdsætte, ellers ødelægger man det jo kun for sig selv i længden.
Gravatar

#169 nakalay 19 år siden

#166 Man skal have en uddannelse for at kunne kalde sig læge eller gynækolog. Og at være bager eller homo kræver ikke en uddannelse. Så, hvad?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#170 filmz-gimleno1 19 år siden

Jeg ved ikke hvad du snakker om, har hverken nævnt bager eller homo...hvilket iøvrigt er et tåbeligt argument...vil du til at diskutere det nu også, eller hvad? Jamen altså, så find dig dog en anden at diskutere med. Du vil jo modsige mig ligemeget hvad jeg siger alligevel.

Ved ikke helt hvor du har fået den idé at homoseksualitet er et erhverv, så den vil jeg ikke lige grave i. Men jeg aner en anelse homofobi i dit indslag, og det siger jo i virkeligheden mest om dig selv.

Pointen i mit indslag, som du tilsyneladende ikke har fanget er, at en ordbog ikke giver præcis definition, står der måske i din ordbog at det kræver en uddannelse for at være gynækolog? Nej, vel? Jamen så kan man vel også bare kalde sig det, ligesom man bare kan kalde sig skuespiller, ikke? Det er din egen logik, bare en anden branche.

Iøvrigt fatter jeg ikke at du bliver ved at gentage dig selv, du må jo være enormt opmærksomhedstrængende. For mit eget vedkommende lukkede jeg denne tåbelige diskussion ned for længe siden, og det var der åbenlyst også andre der gjorde.

Skriv ny kommentar: