#150 Ja, jeg siger "I" fordi, både du og Gimleno1 mener, at der er bragt beviser imod min og mange andres holdning. Og jeg har bevist min påstand, tak; jeg har henvist til den hellige ordbog, dvs. Dansk Sprognævns definition af ordet. Derudover har vores alle sammens admin, Michael Andersen, henvist jer til bl.a. Wikipedias definition. Du kan ikke seriøst påstå, at det ikke beviser noget?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
nu vil du nok også kalde mig arrogant men jeg er rystet over hvor naiv du er. jeg har selv siddet og kigget på den ordbog og det beviser absolut intet da definition kan drejes i hvilken som helst retning man ønsker. jeg mener også at 'arbejde' nødvendigvis må være lønnet, men det afviser du jo, så kan du ikke se det absolut intet beviser? jeg undrer mig over at i ikke følger den opvisning til at skrive et brev til skuespillerforbundet eller staten for at få de præcise definitioner, men jeg tror i er nervøse for at få modbevist jeres argumenter. måske skulle jeg selv prøve at skrive til dem, du kan i hvert tilfælde være sikker på at jeg poster svaret her når nu i andre ikke har modet til at skrive til dem men jeg har på fornemmelsen at i også vil fornægte det svar og helt ærligt, bare fordi system administratoren herinde har henvist til noget så gør det ikke sagen mere korrekt. bare ud af nysgerrighed, og det er ikke ment som en tilsvining, men hvor gammel er du egentlig?
#152 Jamen, når jeg siger, at ordet skuespiller dækker over alle der spiller skuespil, så er det jo klart, det kan drejes i rigtig mange retninger. Det modsiger netop ikke mit argument. :) Og, ja, jeg modsiger at arbejde har noget med løn at gøre - hvilket ordbogen igen - underligt nok - giver mig ret i. Det er almen viden.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
men jeg har det på samme måde, jeg gider ikke den her diskussion længere. jeg ved jeg har ret og føler ikke jeg behøver bevise det overfor en teenager uden idé om hvad det handler om. dette er også min sidste post, jeg vender tilbage kort når og hvis jeg får svar fra skuespillerforbundet som jeg nu har sendt brev til, og får jeg ikke svar, så vender jeg ikke tilbage. ganske enkelt
HALLO,,ALLO,,LLO,,LO,,LO Ahh her er ikke helt tomt indnu! stadig nogen som lure i hjørnerne.
#134 Det jeg mente var at vi nu var kommet frem til at være enige om hvad der skal til for at kalde sig "Amatørskuespiller og professionel skuespiller. så mangler vi bare at blive enige om "skuespiller" så det var 2/3 dele altså 66%. Grunden til at dit svar kunne diskoteres, var at man hurtigt kunne få ordet "erhverv" i galhals,,, men som diskotionen har udviklet sig så er det nok slet ikke det værst valgte ord.
#135 Jeg ved du lure der ude! du kan slet ikke lade være! Tak for din støtte men jeg vil henvise til det jeg skriv i #28 :-)
Arbejde er et træls ord, for det er rigtigt at man kan arbejde lønnet og ulønnet,,, men hvis din mor siger til dig: om ikke du skulle finde dig er arbejde. (så mener hun helt sikkert et som giver penge.)
Så derfor vil jeg sige at en som vil kalde sig skuespiller skal have uddandelsen eller have det som sit primære erhverv.
#152 :-) pelleh jeg tror vi for diskussionens skyld skal sige hobby administratoren,,, da Michael Andersens primære erhverv er at studere dansk på UNI. Endlig ubehagligt at have sådan en fyr på det andet hold,,,ahh vejle! ganske utroværdig :-)
#155 Øhh pelleh og Nakalay i er vist lige gode om at være lidt hemlighedsfulde. eftersom at jeres profiller er ret ubrugelige på netup det punkt. jeg vil næsten sige at Nakalay´s er best,,, der står da lidt!.
#156 jeg tror vi for diskussionens skyld skal sige hobby administratoren,,, da Michael Andersens primære erhverv er at studere dansk på UNI. Endlig ubehagligt at have sådan en fyr på det andet hold,,,ahh vejle! ganske utroværdig :-)
Hobby-administrator, ja, men stadig administrator ;) Egentligt studerer jeg litteratur på uni, men i denne sammenhæng kan vi godt sige dansk, da det er til min fordel. Vejle, eh? Pas på, at jeg ikke også ødelægger din troværdig ved helt tilfældigt at afsløre at din yndlingsfilm er "Agents Cody Banks"... :)
Ikke for at spæde flere syrebobler til denne varme suppedas men... Jeg kiggede lige for sjovt i min eneste ordbog - en engelsk (Paludans) og tænkte at jeg lige ville vise jer dens definationer!
Arrogant adj. having or showing an exaggerated opinion of one´s own importance or ability
Actor a person who acts in a play, film, or a broadcast
Ved ikke om det afklarer noget som helst? Men som det er nu er det vel også ligemeget ;)
#157 Faktisk har jeg ikke kunne sætte min yndlings film på min liste,,, da den ikke er i listen. (The Last Starfighter) Administrator, modarator, freelans skribent,, jeg ved jo ikke helt hvad (i) laver. Men jeg har ikke på fornemelsen at det er andet end en fritids hobby for langt de fleste af dem som har fåer tildelt den sikkert noget overdrivede tittel af admin/administrator. Der er nok mere tale om superbrugere, eller supervisore. Den med "litteraturen" den var smutter i farten,,, min fejl,,øv! men så er det helt sikkert også 2000 år til jeg laver den næste.
#151 nakalay 19 år siden
#152 filmz-pelleh 19 år siden
jeg undrer mig over at i ikke følger den opvisning til at skrive et brev til skuespillerforbundet eller staten for at få de præcise definitioner, men jeg tror i er nervøse for at få modbevist jeres argumenter. måske skulle jeg selv prøve at skrive til dem, du kan i hvert tilfælde være sikker på at jeg poster svaret her når nu i andre ikke har modet til at skrive til dem men jeg har på fornemmelsen at i også vil fornægte det svar
og helt ærligt, bare fordi system administratoren herinde har henvist til noget så gør det ikke sagen mere korrekt. bare ud af nysgerrighed, og det er ikke ment som en tilsvining, men hvor gammel er du egentlig?
#153 nakalay 19 år siden
Og, ja, jeg modsiger at arbejde har noget med løn at gøre - hvilket ordbogen igen - underligt nok - giver mig ret i. Det er almen viden.
#154 filmz-pelleh 19 år siden
jeg prøver igen eftersom du prøver at undgå at svare:hvor gammel er du egentlig?
#155 filmz-pelleh 19 år siden
#156 filmz-netrom1 19 år siden
#134 Det jeg mente var at vi nu var kommet frem til at være enige om hvad der skal til for at kalde sig "Amatørskuespiller og professionel skuespiller. så mangler vi bare at blive enige om "skuespiller" så det var 2/3 dele altså 66%.
Grunden til at dit svar kunne diskoteres, var at man hurtigt kunne få ordet "erhverv" i galhals,,, men som diskotionen har udviklet sig så er det nok slet ikke det værst valgte ord.
#135 Jeg ved du lure der ude! du kan slet ikke lade være! Tak for din støtte men jeg vil henvise til det jeg skriv i #28 :-)
#140 Det er iorden, ingen skade sket.
Arbejde er et træls ord, for det er rigtigt at man kan arbejde lønnet og ulønnet,,, men hvis din mor siger til dig: om ikke du skulle finde dig er arbejde. (så mener hun helt sikkert et som giver penge.)
Så derfor vil jeg sige at en som vil kalde sig skuespiller skal have uddandelsen eller have det som sit primære erhverv.
#152 :-) pelleh jeg tror vi for diskussionens skyld skal sige hobby administratoren,,, da Michael Andersens primære erhverv er at studere dansk på UNI. Endlig ubehagligt at have sådan en fyr på det andet hold,,,ahh vejle! ganske utroværdig :-)
#155 Øhh pelleh og Nakalay i er vist lige gode om at være lidt hemlighedsfulde. eftersom at jeres profiller er ret ubrugelige på netup det punkt. jeg vil næsten sige at Nakalay´s er best,,, der står da lidt!.
MvH Netrom1
#157 Michael Andersen 19 år siden
Hobby-administrator, ja, men stadig administrator ;) Egentligt studerer jeg litteratur på uni, men i denne sammenhæng kan vi godt sige dansk, da det er til min fordel. Vejle, eh? Pas på, at jeg ikke også ødelægger din troværdig ved helt tilfældigt at afsløre at din yndlingsfilm er "Agents Cody Banks"... :)
#158 filmz-write-off 19 år siden
Arrogant adj. having or showing an exaggerated opinion of one´s own importance or ability
Actor a person who acts in a play, film, or a broadcast
Ved ikke om det afklarer noget som helst? Men som det er nu er det vel også ligemeget ;)
#159 filmz-netrom1 19 år siden
Administrator, modarator, freelans skribent,, jeg ved jo ikke helt hvad (i) laver. Men jeg har ikke på fornemelsen at det er andet end en fritids hobby for langt de fleste af dem som har fåer tildelt den sikkert noget overdrivede tittel af admin/administrator. Der er nok mere tale om superbrugere, eller supervisore.
Den med "litteraturen" den var smutter i farten,,, min fejl,,øv! men så er det helt sikkert også 2000 år til jeg laver den næste.
MvH Netrom1
#160 filmz-netrom1 19 år siden
MvH Netrom1