Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.

“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.

Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 wimmie 13 år siden

Skal også se den og er spændt - Boyle har endnu ikke skuffet mig :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#22 filmkorn.dk 13 år siden

Ericmase (17) skrev:
Filmen er fremragende, men Boyles bedste er stadig "Sunshine" ifølge min mening.


He he, der røg din troværdighed i min bog :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#23 wimmie 13 år siden

Sunshine er da fed - men dog ikke Boyles bedste ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#24 Babo Rises 13 år siden

Boyles mest underholdende er Sunshine, og vel den flotteste. Men dens stilbrud mod slutningen har altid gået mig en smule på. Han har dog endnu ikke lavet en film, jeg sådan for alvor er faldet for, selvom han da laver ganske gode film. Især visuelt.
Gravatar

#25 zamm- 13 år siden

Der går da efterhånden mange seværdige film i biffen? Hvad skal man dog tage ind og se nu og hvad skal man vente på til Blu-ray? :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#26 RasmusFL 13 år siden

#22 - 'Sunshine' er da en fantastisk film. Prøv at se filmen under gode forhold på blu-ray og glem de troværdighedsproblemer, der sikkert forhindrer dig i at holde af filmen. Synes det er en ualmindeligt kraftfuld oplevelse, både billed-, lyd- og stemningsmæssigt
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#27 jona 13 år siden

RasmusFL > Enig. Sunshine ser utrolig godt ud på Blu ray, og man får en hel anden oplevelse end bare at se den på dvd. Især med Merkur-scenen, den var smuk.
Gravatar

#28 RasmusFL 13 år siden

#27 - ja, og de to scener med John Murphys 'The Surface of the Sun' på lydsporet er helt sindssygt intense, nærmest magiske at opleve i en film som denne.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#29 buddinge 13 år siden

127 er en ok film. Var Boyle ikke inde over havde den været ganske ordinær. Men den grænser da sørme til det kedelige anyway. 3/6

Boyle skal da også til at forny sig snart, efter min mening kører han bare i et visuelt spor som Tony Scott har kørt siden 1998 med "enemy of the state" "spy game" "man on fire" "deja vu" "domino" osv. Boyle putter bare lidt populær musik indover så vi ikke behøver at tænke og føle.
Trainspotting var unik og klart hans bedste , synd han ikke blev i det spor.

















Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#30 Kruse 13 år siden

Så fik jeg også set filmen. Og jeg er meget enig med anmelderen :)

Jeg synes at det er en rigtig god og solid film, der på trods af at den ind i mellem måske bliver en anelse for stilistisk overgearet, så formår den af ramme ind til følelserne. James Franco fik en oscar-nominering for sin præstation og det er fuldt ud fortjent, da han er ganske forrygende. Den voldsomme scene hvor han skærer sin arm af er egentligt ikke så slem, udover at den en enkelt gang fik mig til at kigge væk et kort øjeblik. Det var da han brækkede sin egen arm, hvilket jeg ikke er glad for at se på film(Jeg har god erfaring med at brække en arm, da min venstre arm har været brækket tre gange).

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: