Når det så er sagt, så er “127 Hours” også en ekstremt nervepirrende oplevelse, der absolut ikke er for sarte sjæle. Især filmens klimaks er så grafisk, at det til tider er uudholdeligt at komme igennem, og man forstår næsten godt de publikummer i England, der sidste år besvimede og kastede op, da de så filmen i biografen.
“127 Hours” er ikke blot en fantastisk inspirerende hyldest til den menneskelige vilje. Den er også et rørende portræt af en ung mand, der vil gå meget langt for at vende døden ryggen og blive genforenet med dem, han elsker. Vi griner, græder og jubler med Aron Ralston, simpelthen fordi han er dig og mig. Når døden truer med at formørke vores tilværelse, vil vi altid kunne finde lyset i de mennesker, der virkelig betyder noget for os. Og den pointe er i sidste ende den største triumf ved “127 Hours”.
Se også: Filmz TV: Interview med “127 Hours”-vovehalsen Aron Ralston.
#31 Bruce 13 år siden
Eternal Sunshine of a Pointless Mind
#32 Ericmase 13 år siden
#33 Babo Rises 13 år siden
7.5/10
#34 MilanB 13 år siden
#35 Betelgeuse 13 år siden
Filmen havde dog nogle få svage punkter. Bl.a. de mange flash-back sekvenser og Arons hallucinationer mens han er fastklemt i kløften, fungerede ikke rigtigt for mig. Desuden det faktum at man ved, at han overlever, gør måske filmen en smule mere "spiselig", da man bare sidder og venter på den famøse scene, hvori Aron ellers formår at gøre det nærmest utænkelige.
Det er dog stadig en fantastisk film - så tag ind og se den hvis du er frisk på en biografoplevelse lidt ud over det sædvanlige.
5/6
#36 Babo Rises 13 år siden
Den omtalte scene synes jeg levede op til dens ry. Den var voldsom og skræmmende. På en ægte måde, og virker heldigvis ikke karikeret.
#37 RasmusFL 13 år siden
#38 Babo Rises 13 år siden
#39 RasmusFL 13 år siden
Og ja, pyt om du ikke er enig - vi kan i hvert fald blive enige om, at '127 Hours' var en klasse eller to bedre end 'Black Swan' :)
#40 JTToft 13 år siden