“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 evermind 14 år siden

Nicki52 (30) skrev:
Det var hårdt at sidde i 2½ time og se på verdensundergang på sin flade røv. Havde ondt i måsen bagefter.


Kan jeg godt forstå, hvis verden gik under på den. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#32 Ericmase 14 år siden

#30 Enig i det du skriver. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#33 Michael Andersen 14 år siden

#29
Det der argument med "jamen du vidste jo det var en popcorn film" er så dårligt - hvis man skal bedømme alle film på egne præmisser, så skal alle film jo have topkarakter.

"Dette er en halvdårlig katastrofefilm, men det vidste vi jo godt, derfor får den 6 stjerner". Duh.


Hvordan kommer du frem til det? Jeg er tilhænger af at bedømme film på egne præmisser, altså om "2012" fungerer eller ikke fungerer som en katastrofefilm lavet af popcorn, og hvis man synes at det er en halvdårlig katastrofefilm lavet af popcorn skal den jo aldrig have 6 stjerner.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#34 Kviesgaard 14 år siden

#29

Måske Lars Von Triers Melancholia kan indfri dine forventninger?

Personligt holdte jeg op med at se Roland Emmerich film efter Godzilla. Selvom min bror og jeg kun betalte 40 kr. dengang i 1998 i den lokale biograf, følte vi os begge snydt og bedraget, da vi forlod biografsalen. Vel og mærke efter at hr. Emmerich havde kedet os i mere end 2 timer. Siden da har jeg bevidst styret udenom film af Roland Emmerich.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#35 Highland Park 14 år siden

#34: Hehe, jeg forstår, hvad du mener. Jeg har ikke set en Emmerich-film siden rædslen "Independence Day" gik i biografen. Før den havde jeg kun set "Stargate".
Mit liv er ikke blevet fattigere af den grund. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#36 Lord Beef Jerky 14 år siden

Godzilla (den amerikanske) er sgu også en af de allerværste og kedeligste Hollywood-film jeg nogensinde har set. Men jeg ser (og nyder) nu stadig en Emmerich film hvis den er skruet rigtig sammen. 10,000 BC var måske ikke skide heldig, men både Independence Day og The Day After Tomorrow synes jeg er tilpas dumme til at være fornøjelige, og jeg håber (og tror) 2012 følger i samme spor.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#37 elwood 14 år siden

Spoiler warning i en Emmerich katastrofe film? nu har jeg set det med 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 Nicki52 14 år siden

Lady Arwen (12) skrev:
#8 - så da Zlatko Buric var i Go'aften Danmark "med" filmen - elskede "Engine start!" - han har en genial stemme :D

Tror jeg venter med at se filmen til den kommer i TV eller et eller andet - synes umiddelbart ikke det er en film jeg vil se i biffen (selvom den sikkert er flottere der). Det ser bare ud som om at den minder alt for meget om alle andre katastrofefilm - min far spurgte faktisk om den havde noget med The Day after Tomorrow at gøre - fordi han synes den ligner den så meget... :D

Så må vi ikke håbe på den bliver vist på tv3-kanalerne. Så holder de mellem fem og ti pauser og det er jo sindsygt.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#39 Ericmase 14 år siden

#39 Så tror jeg vist den passer bedre på Canal+-film eller hvordan man staver det. ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#40 Nicki52 14 år siden

#39
Den kan også komme på tv2 - en god film uden afbrydelser.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: