“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.
”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”
#41 soren 15 år siden
Den helt store overraskelse i den her film var dog Zlatko Buric, som gjorde et rigtigt godt stykke arbejde. Og er det bedste jeg endnu har set fra en dansker i en holywoodfilm.!
Og så havde han jo også en noget større rolle end vi er vandt til at se fra folk fra lille dk :)
#42 Nicki52 15 år siden
Enig! Men han er ikke dansker, har kommer fra kroatien. Han er dansk statsborger, men kan godt kaldes ukorrekt dansker. Selvom tyrkere er dansk statsborgere, kalder vi dem hellere ikke danskere, men tyrkere.
#43 Lord Beef Jerky 15 år siden
#44 keitel 15 år siden
#45 mr gaijin 15 år siden
#46 bjarke 15 år siden
Men, tjooo - sporadisk er filmen da mildt underholdende og herlig over the top med sit utal af usandsynligheder og sine trods alt imponerende special effects. Det er dog filmens første del, der fungerer bedst. Desværre glemmer man hurtigt de effektive første ødelæggelser i filmens fortsatte iver efter at levere endnu en overdådig oversvømmelse, monstrøst vulkanudbrud eller voldsom massedestruktion. En skam at Jordens undergang gik hen og blev så kedelig.
- Min anmeldelse af 2012.
#47 McPeter 15 år siden
Klik 480p... :-)
#48 filmz-Narniabæver 15 år siden
#49 Lord Beef Jerky 15 år siden
#50 filmz-jonasgr 15 år siden
"Men for fanden altså ... Hvem gider bekymre sig om to gamle tosser, der spiller schlagere på et krydstogtskib og siger farvel til deres børn over telefonen, når næsten hele menneskeheden alligevel bliver udryddet og vi lige har set Los Angeles skride i havet i et inferno af ild? Der er noget dramaturgi her, der er helt misforstået".
http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2009/2012... (hvis man kun gider at læse anmeldelsen).
'Cause I'm evil"