“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 soren 14 år siden

Jeg var nu ellers fint underholdt. Det var da på ingen måde et mesterstykke, og ja, man sad da og tog sig til hovedet i visse scener.
Den helt store overraskelse i den her film var dog Zlatko Buric, som gjorde et rigtigt godt stykke arbejde. Og er det bedste jeg endnu har set fra en dansker i en holywoodfilm.!
Og så havde han jo også en noget større rolle end vi er vandt til at se fra folk fra lille dk :)
Gravatar

#42 Nicki52 14 år siden

soren (41) skrev:
Den helt store overraskelse i den her film var dog Zlatko Buric, som gjorde et rigtigt godt stykke arbejde. Og er det bedste jeg endnu har set fra en dansker i en holywoodfilm.!
Og så havde han jo også en noget større rolle end vi er vandt til at se fra folk fra lille dk :)

Enig! Men han er ikke dansker, har kommer fra kroatien. Han er dansk statsborger, men kan godt kaldes ukorrekt dansker. Selvom tyrkere er dansk statsborgere, kalder vi dem hellere ikke danskere, men tyrkere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#43 Lord Beef Jerky 14 år siden

Han er dansker, ja. Og alle der er danske statsborgere bør kaldes danskere, for det er det de er. Hvis du ikke gør det, er det fandeme dit eget lille sociale problem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#44 keitel 14 år siden

Zlatko gjorde det skide godt, og tror sgu nok han kunne få nogle fede roller over there, men nej, han er ikke dansker og så kan have hundred vis af danske statsborger pas, Prins gemalen er heller ikke dansker. For det kan de jo være gode nok.
Gravatar

#45 mr gaijin 14 år siden

#44 Hvis du har dansk pas, er du dansker. Længere er den ikke. Der er ikke noget regelsæt for, hvordan man skal være dansker. Det eneste regelsæt, vi har, er vore love. Hvis du har dansk statsborgerskab, så opfølger du alle kriterier for at være dansk.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#46 bjarke 14 år siden

Jeg var sgu ikke videre begejstret for 2012 - jo vist, der diskes op med nogle både vilde og bombastisk special effects - men filmen går i tomgang og mister den vildskab og fremdrift der ellers lægges for dagen. Tror det ville have pyntet, hvis filmen var blevet skåret i spilletiden - måske der kommer en director's cut på 90 minutter, se det kunne være interessant:-)

Men, tjooo - sporadisk er filmen da mildt underholdende og herlig over the top med sit utal af usandsynligheder og sine trods alt imponerende special effects. Det er dog filmens første del, der fungerer bedst. Desværre glemmer man hurtigt de effektive første ødelæggelser i filmens fortsatte iver efter at levere endnu en overdådig oversvømmelse, monstrøst vulkanudbrud eller voldsom massedestruktion. En skam at Jordens undergang gik hen og blev så kedelig.

- Min anmeldelse af 2012.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#47 McPeter 14 år siden

Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#48 filmz-Narniabæver 14 år siden

Hvornår kan vi så se en 5 minutters version af 2012?
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#49 Lord Beef Jerky 14 år siden

#44 Ligesom man troede at nationalismen var bekæmpet med murens fald, kommer den ene nationalist efter den anden frem det mest uventede sted.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#50 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg hørte lige "Filmlands" anmeldelse af den, som egentlig var ganske god og humoristisk. "Verdens latterligste film".

"Men for fanden altså ... Hvem gider bekymre sig om to gamle tosser, der spiller schlagere på et krydstogtskib og siger farvel til deres børn over telefonen, når næsten hele menneskeheden alligevel bliver udryddet og vi lige har set Los Angeles skride i havet i et inferno af ild? Der er noget dramaturgi her, der er helt misforstået".


http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2009/2012... (hvis man kun gider at læse anmeldelsen).
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: