“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.
”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”
#21 Nicki52 15 år siden
Haha, synes du det var sjovt gi-jones?
#22 gi-jones 15 år siden
#23 Nicki52 15 år siden
Hehe, jeg er kun fysisk doven.
#24 Ericmase 15 år siden
#25 Kviesgaard 15 år siden
Og derfor vælger jeg ikke at se hans film.
#26 Crash 15 år siden
Som der også bliver nævnt i anmeldelsen, så var det rigtig svært om man skulle tage den seriøst, hvilket man jo gerne ville, eller om man skulle tage det med et glimt i øjet. Humoren var i top, men sammentidlig poppede der også nogle ”græde-scener” ind, som man bare IKKE kunne grine af. Derfor formår Roland Emmerichs endnu engang at levere en film med flotte uforglemmelige billeder, men sammentidlig med en plot, historie og fortælling, som man kan stille mange spørgsmålteng ved.
2/6 her, 2 for effekterne og lyden - Den mister 4 pga. udviklingen, og hvordan man skal se filmen
#27 The Insider 15 år siden
#28 Crash 15 år siden
Helt enig, den var godt nok svær at sluge ned som dansker, specielt efter hans reklamer i "ut af min kiosk!".. Det var ikke alt for kønt, men ellers spillede han faktisk ganske ok - hans udseende passer godt til det russiske ;)
#29 akerman 15 år siden
"Dette er en halvdårlig katastrofefilm, men det vidste vi jo godt, derfor får den 6 stjerner". Duh.
Jeg tror sagtens man kan lave en GOD katastrofefilm med plotudvikling, spændende personer, anderledes problemstillinger osv - den er bare ikke blevet lavet endnu.
#30 Nicki52 15 år siden