“2012” bringer på ingen måde nyt til katastrofefilmene, tværtimod disker den op med så mange velkendte formularer, at man ofte ikke ved, om man skal grine eller græde. Jeg grinte for det meste og tog filmen for, hvad den er: Et stykke Hollywood ekstravaganza, der er lige så opfindsomt som et bæger popcorn, men som trods alt leverer de kalorier, man forventer.

”Sid ned og spænd dig fast,” råber en af filmens ligegyldige papfigurer på et tidspunkt. Man får lyst til at tilføje: ”Og husk at lade hjernen blive derhjemme.”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Nicki52 14 år siden

Jeg skal se den i aften og glæder mig til en katastrofefilm. Love them <3. Håber der også kommer en serie bag efter.

#20
Jeg har arbejdet med min vrede, men er ikke sikker på min tålmodighed, for er ikke sikker på jeg gider. - Nicki52

Haha, synes du det var sjovt gi-jones?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#22 gi-jones 14 år siden

Ja, det er lidt sjovt at man ikke gider arbejde med sin tålmodighed. Det er lidt som at være for doven til at sove.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#23 Nicki52 14 år siden

gi-jones (22) skrev:
Ja, det er lidt sjovt at man ikke gider arbejde med sin tålmodighed. Det er lidt som at være for doven til at sove.

Hehe, jeg er kun fysisk doven.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#24 Ericmase 14 år siden

5 stjerner fra filmland? Hmm... http://www.filmland.dk/Biograf/2012-4084
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#25 Kviesgaard 14 år siden

Man får lyst til at tilføje: "Og husk at lade hjernen blive derhjemme."


Og derfor vælger jeg ikke at se hans film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#26 Crash 14 år siden

Har lige været inde og se den, og må ærlig talt indrømme, jeg var skuffet udover alle forventninger. Filmen var ellers virkelig flot lavet med effekterne, og lyden fortjener også en oscar nominering, men plottet og handling, den måde den udviklede sig, var kedelig og sørgelig - alt for amerikansk og plat.
Jeg syntes som sådan at historien var spændende nok, og hvordan jorden udviklede sig, med at skifte positioner osv., men det er simpelthen (desværre) så typisk, at der lige skal være en helt eller to, som skal gøre nogle ting, man ikke kan lade være med at ”suk” af. Hvorfor skal der altid være en helt som kan trække vejret under vand i uendeligheder, hvorfor skal hovedpersonerne altid lige støde ind på tilfældige mennesker (som sjovt nok føre dem i sikkerhed), selvom de befinder sig på fucking Kina… Come on!


Som der også bliver nævnt i anmeldelsen, så var det rigtig svært om man skulle tage den seriøst, hvilket man jo gerne ville, eller om man skulle tage det med et glimt i øjet. Humoren var i top, men sammentidlig poppede der også nogle ”græde-scener” ind, som man bare IKKE kunne grine af. Derfor formår Roland Emmerichs endnu engang at levere en film med flotte uforglemmelige billeder, men sammentidlig med en plot, historie og fortælling, som man kan stille mange spørgsmålteng ved.

2/6 her, 2 for effekterne og lyden - Den mister 4 pga. udviklingen, og hvordan man skal se filmen
Gravatar

#27 The Insider 14 år siden

Zlatko Burics dødsscene må da være den absolut SJOVESTE dødsscene, jeg NOGENSINDE har set. Beklager for de andre gæster i CinemaxX' sal 4 her til aften, hvis jeg ødelagde scenen lidt for jer, for jeg kunne simpelthen ikke holde op med at grine meget, meget højt. Best - close-up - ever!
War. War never changes.
Gravatar

#28 Crash 14 år siden

# 27

Helt enig, den var godt nok svær at sluge ned som dansker, specielt efter hans reklamer i "ut af min kiosk!".. Det var ikke alt for kønt, men ellers spillede han faktisk ganske ok - hans udseende passer godt til det russiske ;)
Gravatar

#29 akerman 14 år siden

Det der argument med "jamen du vidste jo det var en popcorn film" er så dårligt - hvis man skal bedømme alle film på egne præmisser, så skal alle film jo have topkarakter.

"Dette er en halvdårlig katastrofefilm, men det vidste vi jo godt, derfor får den 6 stjerner". Duh.

Jeg tror sagtens man kan lave en GOD katastrofefilm med plotudvikling, spændende personer, anderledes problemstillinger osv - den er bare ikke blevet lavet endnu.
Gravatar

#30 Nicki52 14 år siden

Syntes den var rigtig god og lang. Det var hårdt at sidde i 2½ time og se på verdensundergang på sin flade røv. Havde ondt i måsen bagefter. Syntes historien var fed og spændende. Jeg genkendte rigtig mange skuespiller også Zlatko Buric som har være med i Anja og Viktor-film og Pistolros. Også Danny Glover var fed at se som præsident. Fordi effekterne ser realistiske ud og rigtig godt skuespil fra både børn og voksne. 5 ud af 6.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: